Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Michael Tomeš
Lidé

Novým CEO e-shopu Econea.cz se stal Martin Mates, střídá Černého

Irena Buřívalová23. 8. 202124. 8. 2021

Po letech strávených v čele ekologického e-shopu Econa.cz odchází z exekutivy Pavel Milan Černý, spoluzakladatel platformy. Na pozici CEO ho střídá Martin Mates (na fotce vpravo), který s ním před téměř devíti lety stál u zrodu online ekodrogerie.

„Pro mě je to jedno z největších ‚puštění‘ v životě. Je to důsledek dvou pro mě velmi náročných a turbulentních let, pracovně i osobně. Cítím potřebu dát si pauzu, dovolit si sabatikl a načerpat síly. Zároveň slyším volání své duše posunout se po těch téměř devíti letech vedení firmy dále. Vize, se kterou jsem firmu zakládal, byla již do značné míry naplněna a tak vnímáme, že je třeba se posunout do fáze 2.0, ale již v trochu jiném ‚setupu‘. Tento můj krok to má umožnit,“ říká Pavel Milan Černý, který stále zůstává 45procentním majitelem Econea.cz.

Podle něj se trh za těch více než osm let neuvěřitelně proměnil. Při začátcích, v letech 2012 až 2013, v segmentu téměř neexistovala konkurence. „Pět let jsme raketově rostli, vždy více jak dvojnásobně a spíš jsme vláli za tím růstem. Myslím, že jsme do značné míry prošlapali cestu k tomu, aby dnes ekologické a přírodní produkty byly relativně běžnou součástí nabídky i tradičních obchodníků. Zlom na trhu nastal někdy v roce 2019, kdy do eko/bio segmentu začali mnohem více naskakovat právě i velcí hráči, kteří si všimli jeho dynamiky a vyslyšeli volání zákazníků. Od té doby se trh více saturuje a dalo by se říct, že přituhuje. I proto je pro nás teď nejaktuálnější téma právě naše další směřování a kam se na trhu postavíme,“ shrnuje Černý.

Pavel Milan Černý

Econeu proto čekají i strategické změny s pohledu dalšího směřování. Retail už nemá být hlavním tahounem byznysu. „Cítím velkou energii, je to posun pro nás oba a cesta správným směrem. Firmu jsme řídili a zakládali oba dva. Ale přeci jen Pavel byl iniciátor, stál v té otcovské pozici. V roli CEO byl proto přirozeně,“ řekl v rozhovoru pro MAM, který si můžete přečíst v aktuálním čísle, nový CEO Martin Mates, podle něhož maloobchod Econea bude rozhodně pokračovat, ale firma začne zkoušet jiné, příbuzné vertikály. „Nebudeme se už snažit vybudovat v retailu nejsilnější pozici,“ upřesnil.

Barbora Dvořáková

Změnou se také uprázdnilo místo na pozici CMO, kterou zhruba rok zastával právě Mates. Od něj převzala pomyslné žezlo CMO v e-shopu Barbora Dvořáková. Do oblasti ekologie se vydala po čtyřech letech v technologickém startupu zaměřeném na hry, kde měla na starosti marketing od A po Z. Ani jedna z těchto voleb nebyla náhodná. Jak hry, tak udržitelné smýšlení jsou totiž velkou součástí jejího života.

Zavřít reklamu

Print není mrtev. Vznikají nové tištěné projekty

Starší článek

E-shopy strach z další vlny nemají

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.