Foto: Loono

Loono spustí kampaň Dobré nitro, bojuje s tabu okolo duševních onemocnění

23. 7. 2021 14:07

— Mohlo by vás zajímat —

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nezisková organizace bude mít od 27. července již druhou výlepovou kampaň po Praze. Spolupracovala s agenturou Grizzlink.

Plakáty kampaně Dobré nitro se objeví na 97 místech po celé Praze, projekt je rovněž realizován s finanční podporou hlavního města. Jedná o vizuály detabuizující duševní onemocnění. „Jsem ráda, že díky podpoře hlavního města Prahy máme možnost tuto osvětovou kampaň v Praze spustit. V Loono šíříme osvětu skrze řadu komunikačních kanálů, jak v online tak offline prostředí, ale zatím není v našich silách se dostat ke každému. Věřím, že výlepová kampaň pomůže dostat důležitou osvětu k dalším lidem i mimo náš stávající záběr,“ říká ředitelka Loono Blanka Sigmundová.

První z vizuálů, s nápisem Obejme tě a nepustí, co je to?, detabuizuje depresi a úzkost. Zároveň nabádá lidi, kteří těmito onemocněními trpí, aby si řekli o pomoc. Druhý vizuál se siluetou láhve pak symbolizuje problematiku závislostí a vyzývá, aby si lidé svůj problém uvědomili a taktéž se nebáli požádat si o pomoc. Kampaň bude doprovázena originálními vizuály také na sociálních sítích Loono.

„Navázali jsme na koncept, kterým jsme kampaň odstartovali a ukotvili. Chtěli jsme hravou a zároveň osobní formou upozornit na daná témata, proto jsme zvolili styl hádanek, které umožňují obojí a pomůžou tím vzbudit aspoň malou zvědavost a zamyšlení nad problematikou duševních onemocnění. Celý koncept hádanek pak více vynikne v online prostředí, kde hádanky dostanou více prostoru,“ říká Iva Janigová, Creative Director v Grizzlink.

Loono s agenturou Grizzlink spolupracovalo již na spuštění celé edukační kampaně Dobré nitro. Organizace tím reagovala na statistiky z roku 2017, ve které se uvádí, že až 729 milionů lidí žije v mentální poruchou, a rovněž i na aktuální situaci. V koronavirové krizi totiž v České republice stoupl výskyt duševních chorob z 20 na 30 procent. Loono v rámci kampaně veřejnost vzdělává skrze workshopy a webináře ve školách, firmách i na festivalech. Současně i v online prostředí na svých sociálních sítích, ve vlastním podcastu, skrze média a na webu.

Foto: Loono

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.