Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Retail

Cushman & Wakefield: Primark uspěje a pomůže obchodníkům v celé lokalitě

Redakce MAM16. 6. 202123. 7. 2021

Za prvních šest měsíců letošního roku do České republiky vstoupilo či vstoupí devět nových maloobchodních značek z evropských zemí. Nejvíce je oděvních brandů, zastoupen je i segment F&B. Nejvýznamnějším vstupem je příchod irského oděvního řetězce Primark, který na pražském Václavském náměstí zítra otevře svou první a největší prodejnu v centru města v regionu.

Nehledě na problémy, které maloobchodnímu segmentu způsobila opatření spojená s koronavirovou krizí – v Česku byly prodejny uzavřeny nejdéle v Evropě, 234 dní – na zdejší trh vstupují nové značky.

Letošní první pololetí je nejsilnější za poslední tři roky: loni k nám ve stejném období přišlo šest značek, předloni osm. Nyní se totiž realizují některá otevření prodejen, jež byla kvůli pandemii odložena: Primark, Cinemax či Mr. Jeff vyčkávali na stabilizaci situace, jež zahájení provozu umožní.

Značky, které do ČR nově vstoupily či vstoupí v prvním pololetí roku 2021

ZnačkaZemě původuSegmentProdejnaUmístěníMěsto
PrimarkIrskoOblečeníCentrum městaVáclavské náměstíPraha
VersaceItálieOblečeníCentrum městaPařížskáPraha
DedolesSlovenskoOblečeníObchodní centrumGalerie ButovicePraha
FielmannNěmeckoOční optikaObchodní centrumWestfield ChodovPraha
Cozy HomeRuskoNábytek a bytové doplňkyObchodní centrumCentrum Černý MostPraha
CinemaxSlovenskoVolný časObchodní centrumOlympia OlomoucOlomouc
Dobro & Dobro CafePolskoStravováníCentrum městaPurkyňovaPraha
MotikoMoldavskoStravováníObchodní centrumOC Nový SmíchovPraha
Mr JeffŠpanělskoČistírnaCentrum městaChebskáKarlovy Vary

„Retaileři si uvědomují přetrvávající potenciál centra Prahy, která vždy byla, je a bude vyhledávanou turistickou destinací – tato významná část zákazníků se sem, jakmile to půjde, začne vracet. Roste zároveň také kupní síla místních obyvatel. Česko je tedy nadále ideálním místem pro expanzi maloobchodních značek,“ říká Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield.

PSALI JSME
České high street se otřásly v základech. Krize vytvořila nevídané příležitosti

Potenciálu Prahy si je dobře vědom irský oděvní řetězec Primark, který zde 17. června 2021 otevře svou první a největší prodejnu v centru města ve střední a východní Evropě. Ostatní obchody řetězce v regionu fungují zatím v obchodních centrech – v Polsku a Slovinsku, další se chystá v rámci rozšíření bratislavského nákupního centra Eurovea.

„Otevření Primarku v Praze je bezesporu nejvýznamnějším vstupem nové značky ze segmentu rodinné módy a doplňků na zdejší trh – nejen letos, ale za uplynulých téměř 20 let. Posledním podobně významným příchodem bylo otevření prodejny H&M v roce 2003, předtím i značek Zara, C&A, Marks & Spencer či New Yorker. Primark se v Česku určitě zařadí mezi úspěšné prodejce módního oblečení a doplňků za dostupnou cenu. Celosvětově patří mezi nejúspěšnější a nejprogresivnější společnosti ve svém oboru, proto věřím, že jeho úspěch v České republice je jistý.“ 

K TÉMATU
Dlouho očekávané otevření prvního obchodu Primark v Česku se blíží

Jak Kotrbáček také očekává pozitivní dopad otevření prodejny Primarku na celou lokalitu. Do horní části Václavského náměstí přivede značné množství zákazníků, proto také Cushman & Wakefield nyní eviduje zvýšený zájem retailerů o maloobchodní prostory v blízkém okolí.

Čtyři nováčci na high street

Na „high street“, tedy hlavní nákupní ulice v centru města, míří čtyři z letošních devíti příchozích značek – tři do Prahy, jedna do Karlových Varů. Pět jich pak otevře svou provozovnu v obchodním centru – většina v Praze, slovenská síť kin Cinemax v Olomouci. Poměr centrum města vs. obchodní centrum je tak jako již dlouhodobě vyvážený.

V souladu s dalším dlouhodobým trendem je i v letošním prvním pololetí nejvíce příchodů v módním segmentu. V Pařížské ulici se otevřela prodejna značky Versace, která tak opětovně vstoupila na český trh (dříve měla obchod v ulici U Prašné brány). Svoji první prodejnu v Praze otevírá slovenský výrobce ponožek, prádla a doplňků Dedoles, který se stal velice úspěšným konceptem: v roce 2020 dosáhl tržeb 400 milionů korun a prodává zboží 600 tisícům zákazníků již ve 20 zemích.

Dvě nově příchozí značky jsou se segmentu F&B: v Praze otevřela svou první českou provozovnu polská kavárenská síť Dobro & Dobro Cafe a také prodejce japonských dezertů Motiko. Trendu obliby nákupu bytových doplňků a vybavení domácnosti využívá ruský koncept Cozy Home.

2021 zatím podle očekávání

Otevřít v letošním roce prodejnu v České republice plánují i další maloobchodní značky, opět z velké části módní – například Chanel a Balenciaga (obě v Pařížské ulici), v obchodních centrech pak Anson’s, Modivo či eObuv.cz, dále třeba fitness centrum Clever Fit. 

Celkem by mohlo jít o srovnatelný počet brandů jako v předchozích letech – v roce 2020 jich k nám vstoupilo 25, o rok dříve 24.

„Věřím, že maloobchod již nebude muset čelit dalším omezením, jež na něj samozřejmě mají velký dopad, a na český trh budou přicházet nové značky v podobné míře, jako tomu bylo dosud. Jsem přesvědčen, že kamenné prodejny budou stále pro obchodníky a značky důležité a nadále se budou těšit zájmu zákazníků, kteří se sice naučili více nakupovat online, ale na fyzické nakupování rozhodně nezanevřeli. To tak zůstává zásadní složkou strategie retailerů, kteří však musejí zákazníkům nabídnout atraktivní a unikátní koncept prodejny, zkvalitnit zákaznický servis a zefektivnit komunikaci se zákazníkem,“ uzavírá Kotrbáček.

Zavřít reklamu

Chytili jste po covidovém roce druhý dech a chcete do toho pořádně šlápnout?

Starší článek

Zbytečně ztrácíme čas

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.