Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Eventex Connect
Marketing

Česko chce být průkopníkem v digitálních řešeních pro podporu exportu

Redakce MAM29. 6. 202129. 6. 2021

Ministerstvo průmyslu a obchodu připravuje projekt Digitální knihovny ve spolupráci se zástupci průmyslových odvětví a Asociací komunikačních agentur. Projekt tohoto druhu je zatím ve světě unikátní.

České průmyslové firmy se stále častěji setkávají s možností účastnit se virtuálních veletrhů. V blízké době ale budou moct využít také nově vznikající řešení pro vlastní prezentaci produktů ve virtuální nemocnici, na letišti, anebo třeba ve výrobní hale. Virtuální realita pomůže kompenzovat výrazné dopady pandemie právě na fyzické formy prezentace a českým firmám pomůže v exportu.

Propuknutí pandemie a následné restrikce pro pořádání hromadných akcí a cestování do zahraničí výrazně omezily možnosti propagace firem. Již v průběhu loňského jara se proto AKA obrátila na MPO s návrhy na podporu marketingových aktivit tuzemských firem. Ty se totiž škrtají jako první, což ovšem podvazuje poptávku a odbyt. Peníze určené na kofinancování oficiálních účastí (ČOÚ) českých podniků na zahraničních veletrzích bylo možné využít i na jiné projekty, protože veletržní byznys se de facto zastavil.

„Věděli jsme, že spolufinancování ČOÚ je téměř výhradní formou marketingové podpory státu českým exportérům. Praxe s kořeny v padesátých a šedesátých letech ovšem nereflektovala vývoj a možnosti dneška. Proto jsme ministerstvu poskytli přehled možností, jak doplnit fyzické veletrhy moderními technologiemi. Jsem rád, že i díky našim podnětům má už rok poté stát slibně nakročeno,“ říká ředitel AKA Marek Hlavica.

MPO na podzim loňského roku zorganizovalo soutěž Digital Promotion 4.0, díky níž se podařilo zmapovat široké portfolio firem nabízejících pokročilé digitální nástroje, které mohou pomoci prezentaci českého průmyslu v zahraničí.  Na základě jejích výstupů nyní pracuje na unikátním projektu Digitální knihovny českého průmyslu. Ta má sloužit jako rozcestník průmyslu v České republice a zároveň jako výkladní skříň jednotlivých odvětví.

„Příkladem může být virtuální nemocnice, která bude obsahovat operační sál vybavený řešeními od českých firem. Obdobně lze sestavit třeba hangár či výrobní halu s přehlídkou českých subdodavatelů, ale také designové galerie a mnoho dalšího, “ říká Rudolf Klepáček. Digitální knihovna se tak bude postupně rozšiřovat přidáváním nových oborů, firem i 3D modelů.

Hlavní výhodou připravovaného projektu je nezávislost na veletrzích a platformách veletržních správ. 3D virtuální modely v kombinaci s tematickým prostředím navíc umožní prezentovat produkt v jeho reálném prostředí s vysokou úrovní detailu a interaktivity. Výhodou je rovněž úspora nákladů. Vyslání obchodního zástupce na akci vychází na desítky až nižší stovky tisíc. Tyto částky mohou nyní firmy směrovat na tvorbu těchto modelů, které je možné využít nadčasově.

Firmy budou moci platformu využívat i samostatně pro vlastní účely, pro které si virtuální prostředí přizpůsobí. Na tvorbu 3D modelů a další digitální aktivity by měly vzniknout podpůrné nástroje s financováním z Evropské unie. Ty mohou firmám pokrýt až polovinu nákladů, které do tvorby virtuální prezentace investují. Technologické řešení je ve fázi vývoje, pro pilotní provoz by mělo být vše připraveno začátkem příštího roku. „Zaměření na moderní technologie nabídne příležitost českým společnostem podílet se na podpoře exportérů vlastním řešením. Například ve vytváření virtuální reality patří Česko ke světové špičce. Finance od státu tak přinesou dvojí užitek,“ říká Marek Hlavica, ředitel AKA.

Zavřít reklamu

V nové produkční společnosti Anna Entertainment budou hrát prim ženy

Starší článek

Mall v Brně otevírá svůj první showroom

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB

Tým bude vytvářet brandovou strategii i ATL kampaně. Christopha Wechslera doplňují Jiří Kirchner z DDB, Lucie Vestfálová z Made by Vaculik a Martin Gluvňa.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

PR klub zavádí institucionální členství

Pravidelné shromáždění PR klubu potvrdilo složení výkonného výboru a schválilo nové typy členství i možnosti benefitů.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

Alza a Heureka obnovují spolupráci

Alza.cz a Heureka.cz po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku obnovují vzájemnou spolupráci i v české verze srovnávače. 
29. 6. 202229. 6. 2022
Kampaně

Mobilní aplikace Patron GO spustila první velkou online kampaň

V první velké online kampani Aplikace Patron GO se její tvůrci zaměřují na podporu finančního zdraví Čechů. Stojí za ní agentura NESSO films a hlavním…
29. 6. 202229. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška
Matt Okša řídí marketing Binance pro Českou republiku

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.