Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Unsplash.com
Marketing

Výzkum přechod do onlinu zvládl. Obrat překvapil

ExkluzivněRadana Čechová6. 5. 20217. 5. 2021

Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR dnes (6. května) v rámci virtuálního setkání mimo jiné představilo výroční zprávu o obratech výzkumného trhu. Pro celý obor z něj vyplynula jedna velice dobrá zpráva: i přes turbulentní rok, který máme za sebou, se dramatický propad trhu nekonal.


Celkový obrat českého vzkumného trhu podle zprávy SIMAR sice nedosáhl výše z rekordního roku 2019 (3,053 miliardy Kč), nicméně pokles se projevil pouze 14 miliony korun, což výrazně předčilo očekávání. I přes počáteční obavy ve výzkumných agenturách v koronavirové krizi se tak nakonec ukázalo, že zadavatelé výzkum potřebují stejně, nebo i více než v letech předešlých. Tří miliardová hranice celkového obratu byla překročena i letos a hodnota trhu se odhaduje na 3,039 miliardy korun.

„Většině výzkumných týmů se podařilo úspěšně adaptovat na vzniklou situaci. Část projektů, která vyžadovala osobní kontakt respondenta s tazatelem, moderátorem nebo mystery shopperem, se ve spolupráci s klienty převedla na online metody a projekty pokračovaly. Hlad po informacích o nákupním chování dokonce způsobil, že tento segment se v loňském roce navýšil,“ píše se ve zprávě.
Podle Ondřeje Veise, předsedy sdružení SIMAR se obor dokázal vyrovnat s prací na dálku. „Dokázali jsme přesunout naprostou většinu výzkumů do online prostředí. Dokázali jsme udržet a dodávat dlouhodobé výzkumné projekty. Byli jsme velmi dobře připraveni na další průnik technologií do naší práce,“ píše ve svém úvodním slově výroční zprávy.

I v letošním roce se podle SIMAR výhled pro vývoj výše obratu jeví víceméně optimisticky. Polovina výzkumných agentur předpokládá zvýšení obratu, 22 procent dokonce doufá v nárůst vyšší než 10 procent. Více než třetina pak odhaduje, že jejich obrat v příštím roce zůstane stejný a jen 14 procent se obává výraznějšího poklesu.

Členské agentury SIMAR se na celkovém obratu loni podílely téměř 55 procenty. Výzkumné agentury, které mají své zástupce v mezinárodním sdružení ESOMAR, reprezentují 79 procent trhu.
Žebříček výzkumných agentur v České republice již tradičně ukazuje na prvních pěti místech mezinárodní agentury, jejich pořadí je totožné s pořadím v letech 2018 i 2019. První pětice tvoří 61 procent celkového obratu českého trhu. Rozpětí obratů prvních tří agentur se oproti předchozím rokům výrazněji snížilo.

Výroční zpráva bude ke stažení na stánkách sdružení SIMAR.

Zavřít reklamu

APRA se rozrůstá, přibývají zástupci výzkumu, obchodu i školství

Starší článek

Dvacet tisíc videí připravila pro kampaň Innogy Wunderman Thompson

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu

Eos media spouští svou první brandovou kampaň v historii. Zaměřuje se na neefektivní „bafuňářství“ v českém sportu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.