Foto: Zítřek Media

Vzniká platforma Zítřek. Nabídne pozitivní informace a rozhovory s českou elitou

8. 4. 2021 07:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na český mediální trh vstupuje nová zpravodajská a lifestylová platforma Zítřek, startuje 1. května. Za projektem stojí Jan Klápa, který loni prodal svou společnost Media Investments, a následně založil vydavatelství Zítřek Media se sídlem Pařížská 9, Praha 1. Společně s právníkem Pavlem Sorokáčem je Klápa i investorem projektu.

Šéfredaktorkou serveru je Lucie Petráková, která dříve pracovala ve vydavatelství Empresa Media. Redakce zatím čítá osm členů. Osobnosti bude fotit renomovaný fotograf Miloš Schmiedberger.

„Je to reakce na současnou situaci. Je potřeba, aby lidé byli hrdí na svou zemi, protože naše republika je fajn. Negativních zpráv už bylo dost,“ řekl MAM jednatel Jan Klápa.

Web by se měl obsahově členit na tři základní sekce. Jedna bude věnována rozhovorům s politickými špičkami a vlivnými lidmi z byznysu. Otázky se budou týkat nejen jejich práce a podnikání, ale zabrousí i do oblasti životních postojů, soukromí a koníčků.

Další sekce s pracovním názvem Hrdé Česko ukáže slovy Klápy příklady českých zahraničních úspěchů, bohatou historii naší republiky, nádhernou přírodu a další zajímavé příběhy, které dokážou lidem zvednout sebevědomí. V další sekci webu se zakladatel slibuje věnovat otázkám, které Čechy zajímají a získávat na ně odpovědi prostřednictvím spolupráce s akademickou obcí, výzkumníky a vysokými školami. Web bude také během několika měsíců přejímat zpravodajství ČTK.

Obsah platformy bude dostupný zdarma. Počítá se s příjmy z inzerce. Podle Klápy by si na sebe projekt měl umět vydělat v prosinci 2022.

Jan Klápa odpověděl MAM na otázky spojené se spuštěním projektu Zítřek.

Pouštíte se do mediálního projektu, což je v dnešní době ošidná věc. Jaký je váš hlavní motiv a bude platforma byznysově udržitelná?

Věřím, že zkušenosti našeho týmu jsou velké. Impulsem pro založení byl nedostatek pozitivních zpráv, všude kolem vidíte jen špatné zprávy, je potřeba se dívat do budoucnosti, proto jsme zvolili název Zítřek.cz.

Kdo jsou investoři projektu? Jaký bude obchodní model webu?

Investorem jsem já a právník JUDr. Pavel Sorokáč. Model společnosti je založen na příjmech z reklamy, PR a eventech s politiky a nejvýznamnějšími ekonomickými představiteli republiky.

Printu se vyhnete, nebo chystáte nějaké speciály?

Realizována bude zatím webová verze, případné tištěné speciály budou posouzeny v roce 2022.

Velkou výzvou bude dlouhodobě udržet obsah pro čtenáře/inzerenty dostatečně zajímavý. Jak toho docílíte? S ohledem na vaše předchozí působení v mediálním byznysu, máte už nasmlouvanou inzerci?

Toto je nejtěžší úkol. Budeme pečlivě monitorovat návštěvnost našich článků a podle výsledků nastavovat vhodný obsah. Jména inzerentů zatím nemohu komentovat.

Firmy pomalu začínají řešit bezpečné prostředí, ve kterém se jejich značky mají pohybovat, můžete zaručit, že v takovýchto parametrech obstojíte?

Zítřek.cz je profesionální projekt, který bude dbát na ověřování článků ze dvou zdrojů a společnost bude auditována renomovanou auditorskou společností.

Na jaké čtenáře cílíte a jaké máte ambice z pohledu návštěvnosti?

Cílíme na aktivní občany ČR starší 18-ti let, kteří jsou na Českou republiku hrdi a mají zájem o budoucnost. Cíl je 400 tisíc reálných uživatelů v prosinci 2021 a 1 200 000 v prosinci 2022.

Jan Klápa

Na českém reklamním trhu působí bezmála třicet let. V devadesátých letech pracoval v Procter&Gamble v Belgii a v ČR jako media manager, od roku 1999 vedl agenturu MindShare. Založil a patnáct let vedl společnost Media Investments. Od jejího prodeje v roce 2020 se věnuje novým projektům v oblasti médií.

Foto: Zítřek Media

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.