Foto: Unsplash.com / Headway, MAM.cz

Infografika: B2B firmy šetří a zaměřují se na online marketing

27. 4. 2021 13:04

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Marketingové rozpočty B2B firem pro letošní rok opět klesly. Z aktuálního průzkumu společnosti B-inside vyplývá, že nyní v průměru dosahují 0,5 procenta z obratu (u firem s obratem nad 100 milionů korun).

Marketingové rozpočty zůstávají přímo úměrné velikosti B2B firmy a početnosti zákaznické skupiny, na níž firma cílí. Takže zatímco u firem s obratem mezi 500 a 999 miliony korun, jejíž marketing se zaměřuje na desítky zákazníků, se pohybuje roční rozpočet na marketing kolem jednoho milionu korun, u firem s obratem nad miliardu korun a s tisíci zákazníky přesahuje rozpočet deset milionů korun.

Letos ještě posílí trend investic do online marketingu. Na síle získají placené příspěvky na sociálních sítích i rozpočty na firemní videa. Nejčastěji budou letos firmy využívat webové stránky (99 % B2B firem bude tento nástroj letos využívat), neplacené příspěvky na sociálních sítích (83 %) a SEO (74 %).

I nadále se budou rušit drahé off-line aktivity, zejména účast na veletrzích a výstavách a ATL reklama. A poroste význam strategického marketingu, podniky budou častěji realizovat průzkumy a svá rozhodnutí řídit daty. „Uvědomují si, že nestačí vybrat z nabídky marketingových nástrojů a kanálů ty, které odpovídají přidělenému marketingovému rozpočtu. Vědí, že je potřeba nejdříve dobře pochopit fungování trhu a myšlení zákazníků a teprve poté promyslet cestu, kterou se vydají,“ uvedl pro MAM Petr Fusek, obchodní ředitel agentury B-inside.

Více z průzkumu naleznete v rámci několikastránkového tématu věnujícího se B2B marketingu v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media. Součástí tématu jsou také informace ze studie „Meet the BETAs“ o generační obměně, která probíhá na vedoucích pozicích v rámci B2B firem a která má vliv na nákupní chování B2B firem. Více zde.

Foto: Unsplash.com / Headway, MAM.cz

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Radana Čechová

Jako novinářka zaměřující se na marketingovou komunikaci pracuje v různých redakcích od roku 1999. Týdeník Marketing & Media, na jehož vzniku se v roce 2000 spolupodílela, vede od začátku roku 2020. Zaměřuje se například na témata spojená s marketingovým výzkumem, efektivitou, managementem a rolí žen v marketingové komunikaci.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.