Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Unsplash.com / Headway
Marketing

Infografika: B2B firmy šetří a zaměřují se na online marketing

Radana Čechová27. 4. 202128. 4. 2021

Marketingové rozpočty B2B firem pro letošní rok opět klesly. Z aktuálního průzkumu společnosti B-inside vyplývá, že nyní v průměru dosahují 0,5 procenta z obratu (u firem s obratem nad 100 milionů korun).

Marketingové rozpočty zůstávají přímo úměrné velikosti B2B firmy a početnosti zákaznické skupiny, na níž firma cílí. Takže zatímco u firem s obratem mezi 500 a 999 miliony korun, jejíž marketing se zaměřuje na desítky zákazníků, se pohybuje roční rozpočet na marketing kolem jednoho milionu korun, u firem s obratem nad miliardu korun a s tisíci zákazníky přesahuje rozpočet deset milionů korun.

Letos ještě posílí trend investic do online marketingu. Na síle získají placené příspěvky na sociálních sítích i rozpočty na firemní videa. Nejčastěji budou letos firmy využívat webové stránky (99 % B2B firem bude tento nástroj letos využívat), neplacené příspěvky na sociálních sítích (83 %) a SEO (74 %).

I nadále se budou rušit drahé off-line aktivity, zejména účast na veletrzích a výstavách a ATL reklama. A poroste význam strategického marketingu, podniky budou častěji realizovat průzkumy a svá rozhodnutí řídit daty. „Uvědomují si, že nestačí vybrat z nabídky marketingových nástrojů a kanálů ty, které odpovídají přidělenému marketingovému rozpočtu. Vědí, že je potřeba nejdříve dobře pochopit fungování trhu a myšlení zákazníků a teprve poté promyslet cestu, kterou se vydají,“ uvedl pro MAM Petr Fusek, obchodní ředitel agentury B-inside.

Více z průzkumu naleznete v rámci několikastránkového tématu věnujícího se B2B marketingu v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media. Součástí tématu jsou také informace ze studie „Meet the BETAs“ o generační obměně, která probíhá na vedoucích pozicích v rámci B2B firem a která má vliv na nákupní chování B2B firem. Více zde.

    Zavřít reklamu

    Nadační fond nezávislé žurnalistiky povede po Šlerkovi Kateřina Hrubešová

    Starší článek

    Týdeník Ekonom pokračuje v image kampani a přidává podcasty

    Novější článek

    Podobné zprávy

    Kampaně

    Nejlepší kampaně poslední dekády

    Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
    30. 6. 202230. 6. 2022
    Lidé

    Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

    Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
    30. 6. 202230. 6. 2022
    Retail

    Galerie: vrchol retailového designu

    Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
    30. 6. 202230. 6. 2022
    Marketing

    eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

    Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
    30. 6. 202230. 6. 2022
    Reklama
    Etnetera motion banner
    CĚZ Kuráž 300x250

    Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

    Lidé v pohybu

    Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
    Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

    Newsletter MAM

    Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

    • Kontakt
    • Inzerce
    • Ochrana osobních údajů
    • Obchodní Podmínky
    Marketing & Media
    Powered by  GDPR Cookie Compliance
    Přehled ochrany osobních údajů

    Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

    Nezbytně nutné soubory cookies

    Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

    Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.