Foto: Kupi.cz/Benu

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

14. 4. 2021 14:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší český portál zaměřený na online distribuci letáků a katalogů, přibližuje doposud rekordním číslům z roku 2019.

Počet akčních letáků za první kvartál letošního roku oproti loňsku vzrostl o 2,6 procent. Přesto však nedosáhl čísel z rekordního roku 2019, za kterými ještě zaostal o 2,5 procenta. Ačkoliv nedošlo k výraznému růstu počtu publikovaných letáků, počet stran je nejvyšší za poslední tři roky. Průměrný leták měl 37 stran a oproti loňsku se rozšířil o více než 14 procent.

Měnil se i počet slev v letácích. Meziročně vzrostl o 22 procent. Napříč jednotlivými kategoriemi lze najít odlišnosti. Zatímco drogerie rostla o cca 14 procent a lékárny dokonce o 86 procent, bydlení a zahrada klesly o 17 procent, nábytek dokonce o 38 procent.

K TÉMATU
DATA: Čechy v letácích zajímají slevy u léků a alkoholu

Zvýšený počet publikovaných letáků koreluje také se zájmem o slevy v nich. Na Kupi.cz si za první tři měsíce letošního roku prohlédlo letáky více než 16 milionů návštěv, což je o 6,5 procenta více než vloni a 12,5 procenta více než v roce 2019.

„S postupným rozvolňováním pandemické situace se dá očekávat další nárůst počtu letáků i slev u nepotravinových řetězců, které v mnoha případech mají nyní zavřeno a letáky tak publikují v omezené míře nebo vůbec. Jedná se především o oblíbené obchody typu Pepco či Kik. To slibuje další růst počtu letáků i slev a je velmi pravděpodobné, že dojde k překonání čísel z roku 2019,“ uvedl Petr Miklík, marketingový manažer Kupi.cz.

Foto: Kupi.cz/Benu

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.