

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší český portál zaměřený na online distribuci letáků a katalogů, přibližuje doposud rekordním číslům z roku 2019.
Počet akčních letáků za první kvartál letošního roku oproti loňsku vzrostl o 2,6 procent. Přesto však nedosáhl čísel z rekordního roku 2019, za kterými ještě zaostal o 2,5 procenta. Ačkoliv nedošlo k výraznému růstu počtu publikovaných letáků, počet stran je nejvyšší za poslední tři roky. Průměrný leták měl 37 stran a oproti loňsku se rozšířil o více než 14 procent.
Měnil se i počet slev v letácích. Meziročně vzrostl o 22 procent. Napříč jednotlivými kategoriemi lze najít odlišnosti. Zatímco drogerie rostla o cca 14 procent a lékárny dokonce o 86 procent, bydlení a zahrada klesly o 17 procent, nábytek dokonce o 38 procent.
Zvýšený počet publikovaných letáků koreluje také se zájmem o slevy v nich. Na Kupi.cz si za první tři měsíce letošního roku prohlédlo letáky více než 16 milionů návštěv, což je o 6,5 procenta více než vloni a 12,5 procenta více než v roce 2019.
„S postupným rozvolňováním pandemické situace se dá očekávat další nárůst počtu letáků i slev u nepotravinových řetězců, které v mnoha případech mají nyní zavřeno a letáky tak publikují v omezené míře nebo vůbec. Jedná se především o oblíbené obchody typu Pepco či Kik. To slibuje další růst počtu letáků i slev a je velmi pravděpodobné, že dojde k překonání čísel z roku 2019,“ uvedl Petr Miklík, marketingový manažer Kupi.cz.
Podobné zprávy


Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie


Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia


Billu Česká republika řídí Liam Casey

