Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Zlatý Bažant
Marketing

Zlatý bažant s retro pivem ovládl YouTube Works

Jakub Křešnička25. 3. 202128. 3. 2021

YouTube již podruhé v historii Česka a Slovenska vyhlásil výsledky soutěže YouTube Works, v níž mezi sebou soupeří ty nejlepší videokampaně z obou zemí. IKEA získala hned dvě ceny.

Virtuálně a na dálku proběhl druhý ročník soutěže o nejlepší české a slovenské videokampaně YouTube Works. V ní jsou posuzovány zejména byznysové a mediální výsledky kampaně, ale i mediální strategie a kreativa. Přihlášeny byly práce, které na YouTube běžely v loňském roce.

„V těchto nejistých dobách musely značky prokázat schopnost flexibilně reagovat a inovovat rychleji než kdy předtím,“ uvedla Vanda Wolfová, vedoucí agenturního byznysu Google, pod nějž YouTube spadá.

„Chtěli jsme oslavit a ocenit všechny skvělé nápady, které stály za nejúčinnějšími a nejinovativnějšími kampaněmi na YouTube v roce 2020. Požádali jsme jedenáct marketingových odborníků, od kreativních ředitelek po zakladatele a CEO’s, aby nám pomohli tyto kampaně najít,“ dodala.

V porotě usedla Lenka Auerová, operations director v Adexpresu, šéf kreativy Isobaru Pavel Flégl, šéf kreativy Triad Advertising Matouš Fridrich, zakladatelka a ředitelka  WeDigital Andrea Hurychová, CEO Fragile media Daniel Kafka, Peter Michalka z Respect APP, šéfka skleintských služeb v Performics Anna Olvecka, spoluzakladatel a kreativní ředitel Darwin & The Machines Michal Pastier, CEO Publicis Groupe pro střední Evropu Tomáš Varga, Hana Zachová, brand lead Glami a Adéla Krausová, managing director WMC/Grey.

„Diskuse během hodnocení byly velmi zajímavé a přínosné. Člověka ty různé názory obohatí. Kampaně se sešly v ročníku velmi dobré, jen je možná v některých ohledech znát, že ve srovnání se světem máme co dohánět,“ uvedla porotkyně Adéla Krausová a dodala jedno přání do budoucna: „Soutěži by podle mě pro příště slušela nějaká kategorie zaměřená čistě na kreativu.“

Které soutěže ale zaujaly letos?

Kategorie: GRAND PRIX a Nejlepší integrace YouTube

Hit roka ’73, Zlatý Bažant (Heineken) s agenturami Dentsu a Made by Vaculik

Zlatý Bažant je nejprodávanější značkou piva na Slovensku. V roce 2016 pivovar úspěšně uvedl na trh ikonický produkt v retro designu s recepturou z roku 1973. O tři roky později však začaly prodeje klesat. Společnost proto spustila na YouTube kampaň na zvýšení povědomí o značce, která se inspirovala kultovní písní z konce 70. let, singlem Rasputin od skupiny Boney M. Díky vtipnému textu, chytlavé melodii a autentickému videu se píseň stala virálním hitem. Uživatelé ho začali vyhledávat a nahrávat své vlastní cover verze.

Kampaň byla oceněna za maximalizaci potenciálu YouTube a výrazné překročení obchodních cílů.

Kategorie: Nejlepší sociální dopad pomocí YouTube

Každý domov by měl být bezpečným místem, IKEA s agenturami Triad Advertising, Bistro Films a Dentsu

Téměř každá druhá Češka a Slovenka zažila nějakou formu domácího násilí. Během globální pandemie, kdy měl domov být paradoxně tím nejbezpečnějším místem, se počet hlášených případů dokonce zdvojnásobil. S využitím motivu hrůzy a strachu vytvořila IKEA 90sekundové video, které ukazuje, že domácí násilí nemusí být jen fyzického charakteru.

Kampaň dosáhla 2,5 milionu zhlédnutí v Česku a 1,3 milionu na Slovensku, vzbudila značný zájem o toto téma a změnila povědomí o značce IKEA. Porota ocenila úspěšnou integraci sociálního tématu do komerční komunikace.

Kategorie: Nejlepší dlouhodobé využití YouTube

Make-up in the city, Maybelline New York (L’Oréal) s agenturami McCann, BnT a Wavemaker

Značka Maybelline New York v minulosti bojovala s tím, jak se co nejvíce přiblížit své cílové skupině. Proto hledala dlouhodobější řešení, které by bylo efektivnější než tradiční typy médií a zlepšilo by image značky. Výsledkem byl zrod YouTube seriálu „Make-up in the city“, který mladým dívkám pomáhá s líčením a inspirací. Koncept také intenzivně těží z partnerství s populární televizní show SuperStar, díky němuž vznikly některé z nejpopulárnějších videí. Vítězka loňského ročníku nazpívala tutoriál krok za krokem a ambasadorka Maybelline musela tento návod následovat a vytvořit podle něj finální vzhled líčení.

Porotu zaujala dlouhodobá konzistence konceptu této série YouTube.

Kategorie: Nejlepší spolupráce s influencerem

Digitálna osobnosť Bejby Blue, TatraBanka s agenturou This is Locco

Na Slovensku je Tatra Banka jednou z nejinovativnějších digitálních značek bankovního sektoru. Zároveň každoročně spouští kampaň zaměřenou na studenty, kteří si ještě neotevřeli bankovní účet. Protože si Tatra Banka chtěla udržet svoji vedoucí pozici, vsadila doslova na digitální svět. Zrodila se mladá virtuální umělkyně Bejby Blue složená z nul a jedniček. Jako influencerka se stala součástí kultury mladých lidí, streamovala online hry, vystupovala v hudebních videoklipech, učila své fanoušky žít ekologicky a udržitelně. Dokonce se účastnila rozhovorů v médiích.

Kampaň překročila své cíle v oblasti akvizice a to v roce, který byl obecně velmi těžký. Proto byla oceněna porotou.

Kategorie: Nejlepší využití YouTube pro výkonnostní marketing

Dárek, co nebude ležet ve skříni, Sportisimo s agenturou Bumerang.film

Sportisimo se jako jedna z nejsilnějších značek obchodů se sportovními potřebami v Česku pohybuje ve vysoce konkurenčním prostředí. Rok 2020 jí třeba ukázal, že nebyla plně připravena na neočekávaný nárůst online poptávky. První YouTube videa vznikala spíše metodou pokus omyl a to všechno před nejnáročnější Vánoční sezonou za dveřmi.

Vynikající kampaň na YouTube však nakonec oslovila více než 2,6 milionu diváků, využila platformu pro dosah i výkon. Pracovala též s ideálními formáty pro dosažení jednotlivých konkrétních cílů. Navíc se učila ze svých vlastních nejlepších postup. Proto získala od poroty nejvyšší ocenění v dané kategorii.

Kategorie: Nejlepší mediální strategie

Vyzvite mäsožrúta!, IKEA s agenturami Dentsu a Kaspen / Jung von Matt

Je něco, co můžeme jako jednotlivci udělat pro to, aby náš životní styl byl udržitelnější? IKEA si položila právě tuto otázku a v roce 2020 představila rostlinnou verzi svých ikonických kuliček, které chutnají stejně jako ty masové. Cílem kampaně bylo zvýšit povědomí o tomto produktu a posílit vnímání IKEA jako udržitelné značky. Byla vytvořena série videí využívajících claim „Vy rozdíl nepoznáte, planeta ano“.

V Česku kampaň oslovila více než 4,6 milionu diváků, na Slovensku 2,3 milionu. Porota ocenila, že IKEA použila různé formáty pro různé cílové skupiny a nebála se vsadit na YouTube jako hlavní médium.

Kategorie: Cena poroty za kreativní inovaci

Jedno století nestačí, Škoda Autos agenturami Peppermint Digital a PHD

Když se před 125 lety začala psát historie českého automobilového průmyslu, Škoda Auto byla u toho. Značka chtěla toto výročí oslavit připomenutím některých zásadních milníků své historie a mluvit o nich moderně. Brand na trh uvedl sérii videí představující klíčové inovace v historickém kontextu, avšak s přesahem do současnosti.

YouTube kanál byl hlavní platformou exkluzivního obsahu a kampaň přinesla celkem více než devět milionů zhlédnutí. Zvláštní cenu poroty projekt získal za kombinaci zajímavého obsahu a příkladného řemeslného zpracování.

Zavřít reklamu

Radegast a NZM „uvařily“ virtuální prohlídku k půlstoletí pivovaru

Starší článek

Spektrum v Čestlicích otevřelo i v krizi

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu

Eos media spouští svou první brandovou kampaň v historii. Zaměřuje se na neefektivní „bafuňářství“ v českém sportu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
CNC kveten 2022
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.