Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Marketing

Vzniká Brand Safety Academy. Lidé z oboru se budou školit v ochraně značky

Irena Buřívalová13. 3. 202114. 3. 2021

S ohledem na složitou pandemickou dobu, vyhrocené diskuse na sociálních sítích i množství dezinformačních webů, si téma bezpečného prostředí pro značky získává čím dál více pozornosti. Přesto má obor v Česku ještě velké rezervy. Většina problémů se spíše „hasí“, než aby se jim předcházelo. I proto Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy společně a Asociací komunikačních agentur (AKA) připravila projekt Brand Safety Academy.

Akademie vzniká v rámci Platformy profesionální komunikace, která sdružuje odborné organizace v komunikaci, a od listopadu 2020 se pravidelně schází nad tématem dezinformací. Jedním z plánovaných projektů je akademie, stejně jako intenzivnější zapojení spolku Nelež, který sestavil blacklist dezinformačních webů specificky pro obor marketingové komunikace.

„Téma Brand Safety vnímáme jako důležité a v našem prostředí neprobádané,“ sdělil MAM Jindřich Oukropec, specialista na komerční dezinformace z Fakulty sociálních věd UK. Jako příklad dobré praxe uvedl USA, kde pořádá Brand Safety Institute (BSI) certifikované kurzy a vyškolení účastníci získávají titul „brand safety officer“. „Mohou pak ve svých firmách za problematiku zodpovídat, podobně jako je to u nám známých firemních zmocněnců pro GDPR,“ upřesnil. 

Brand Safety Academy bude určena odborníkům, kteří se zaměřují na vytváření a budování hodnoty značky, komunikaci a marketing obecně. „Cílem je dosáhnout větší informovanosti a erudice u profesionálů s rozhodovacími pravomocemi o nebezpečí, která plynou z nezodpovědného přístupu k dezinformacím a zdrojům jejich šíření. Výsledkem by měla být doporučení, jak ochraňovat značku v případě jejího napadení, jak ji neznehodnocovat reklamou na dezinformačních platformách nebo v dezinformačním kontextu,“ sdělil Marek Hlavica, ředitel AKA.

Marek Hlavica, AKA

Podle Oukropce mají v zahraničí, typicky v západní Evropě, v USA a v Kanadě, daleko pokročilejší mechanismy, jak o značku pečovat. „Mají zde celý obor, který se specializuje na social a brand intelligence s využitím umělé inteligence. Dokáží v zárodku zachytit různé hatery, trolly, vytvářejí různé modely a predikce, jak se může která situace vyvíjet. Mají přesah i na dark internet,“ říká. Podle jeho zkušenosti v Česku problematiku bere vážně něco kolem deseti procent firem, zatímco v USA je to podle dostupných poznatků zhruba 70 procent.

O tématu si můžete podrobně přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 15. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Svět (ne)skutečného retailu

Starší článek

Greenwashing už se firmám nevyplatí

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.