Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iVysílání
Média

V novém pořadu ČT radí maturanti maturantům, jak zvládnout test

Redakce MAM16. 3. 202116. 3. 2021

Česká televize a Národní pedagogický institut, spadající pod ministerstvo školství, natočily společně sérii krátkých videí, ve kterých kromě učitelů vystupují i desítky studentů posledních ročníků středních škol. V každém z třiadvaceti dílů pořadu Dáme to! provázejí typickými úlohami maturitních didaktických testů z českého jazyka a matematiky a vedle obvyklých postupů upozorňují i na nejčastější chyby. Internetová série Dáme to! je volně dostupná na vzdělávacím webu ČT edu.

„Pro Českou televizi je v posledním, pandemickém roce podpora vzdělávání a pomoc žákům, studentům a učitelům jedním z klíčových témat. Po UčíTelce pro první stupeň základních škol a po Škole doma a dalších pořadech pro žáky chystající se na střední školy jsme nyní chtěli alespoň částečně pomoci maturantům. Uvědomujeme si totiž, jak je pro ně příprava na zkoušku v době výpadku prezenční výuky komplikovaná,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

„Velmi si vážím odpovědného přístupu veřejnoprávní České televize k žákům a studentům i její spolupráce s Ministerstvem školství. Ta začala již před rokem, kdy jsme společně odstartovali pořad UčíTelka, který byl zaměřen zejména na ty nejmenší. Avizovanou sérii k didaktickým testům považuji za další důležitou podporu letošním maturantům, která naváže na aktivity Ministerstva školství, jako je například možnost procvičování didaktických testů na webu Cermatu nebo v mobilní aplikaci České školní inspekce,“ říká ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga.

Série Dáme to! se zaměřuje na typické úlohy, které se objevují v didaktických testech z českého jazyka a z matematiky. „Videa jsme netočili s cílem shrnout celou středoškolskou látku. To ani nejde.  Spíše jsme chtěli maturantům ukázat, co je čeká, na jaké typy úkolů pravděpodobně narazí, jaké jsou obvyklé postupy i nejčastější chyby, jak se testy hodnotí. Vycházeli jsme z toho, že čím méně zaskočení u testu naostro budou, tím víc času jim zbyde na konkrétní zadání. I proto jsme do tvorby pořadu ve velké míře zapojili samotné budoucí maturanty. Díky nim je předávaná zkušenost daleko autentičtější,“ říká vedoucí Komunikace ČT a webu ČT edu Alžběta Plívová.

PSALI JSME
Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Série Dáme to! zahrnuje 10 dílů k testům z českého jazyka, 10 dílů k matematice a tři díly provázejí studenty hodnocením maturitních testů či správným vyplňováním záznamových archů. Do tvorby videí se zapojilo 33 studentů z osmi středních škol, Vyšší odborné školy zdravotnické a Střední zdravotnické školy z Prahy 4, Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia, Střední odborné školy z Českého Brodu-Liblice, Gymnázia Na Zatlance, Gymnázia Josefa Jungmanna v Litoměřicích, Gymnázia Jana Keplera, Gymnázia T. G. Masaryka v Litvínově, Masarykovy střední školy chemické a Gymnázia České Budějovice.

Portál ČT edu Česká televize spustila v reakci na uzavření škol v dubnu loňského roku. V tuto chvíli web nabízí několik tisíc volně dostupných krátkých vzdělávacích videí, která jsou tříděna podle stupňů vzdělávání a jednotlivých předmětů. ČT edu tak nyní učitelé, rodiče i žáci intenzivně využívají v rámci distančního vzdělávání.

Zavřít reklamu

Bushman čelí krizi kreativně. Po loňských „žebrotopisech“ láká na „oblečenky“

Starší článek

Vila plná influencerů. Prima od dubna uvede novou show Like House

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Někteří obchodníci se úplně loučí s tištěnými letáky

Četné nápisy na schránkách činžovních domů „Nevhazovat letáky“ už možná do pár let nebudou potřeba. S rostoucími cenami papíru a zvyšujícími se náklady na…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
CNC kveten 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.