Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

9. 3. 2021 12:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků a výrobků osobní péče označení „normální“. Přispěla k tomu i její vlastní studie z níž vyplývá, že většina spotřebitelů má při používání tohoto slova v souvislosti s popisem vlasů nebo pleti dojem, že do skupiny „normálních“ lidí nepatří. Končí také s úpravami fotek.

Do studie bylo zapojeno 10 000 respondentů z devíti zemí. Nová vize se týká například značek Dove, Rexona, Axe a Tresemmé. „Vzhledem k tomu, že naše kosmetické přípravky a výrobky osobní péče používá každý den miliarda lidí a ještě více jich sleduje naše reklamy, jsou naše značky opravdu schopny život lidí ovlivnit. Proto jsme se zavázali, že budeme bojovat proti nežádoucím normám a stereotypům a vytvoříme širší, mnohem exkluzivnější definici krásy,“ uvedl Sunny Jain, prezident divize krásy a osobní péče v Unilever.

Společnost také nebude v reklamách na své značky digitálně upravovat tvar těla, velikost, tělesné proporce ani barvu pleti a zvýší počet reklam zobrazujících osoby z různých skupin, které v nich jsou zastoupeny nedostatečně.

Unilever přitom v minulost čelila kritice. Řada jejích reklam, zejména ty na značku Axe, byla značně sexistická. Například ještě v roce 2012 si hlavní protagonista reklamy na Axe postaví jakousi Noemovu archu, ke které se následně pod mračny ztemnělou oblohou a prvními blesky ubírají davy žen v krátkých šortkách. Bez povšimnutí také nezůstala reklama, v níž účinkuje herec Ben Affleck a jeho nechvalně známé „počítadlo“. Naopak se značkou Dove se Unilever zachovala průkopnicky, když jako jedna z prvních společností na světě ukázala v reklamě reálné ženy.

Pro Unilever už naštěstí minulost

Foto: Unilever

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.