Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Unilever
Marketing

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Irena Buřívalová9. 3. 20219. 3. 2021

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků a výrobků osobní péče označení „normální“. Přispěla k tomu i její vlastní studie z níž vyplývá, že většina spotřebitelů má při používání tohoto slova v souvislosti s popisem vlasů nebo pleti dojem, že do skupiny „normálních“ lidí nepatří. Končí také s úpravami fotek.

Do studie bylo zapojeno 10 000 respondentů z devíti zemí. Nová vize se týká například značek Dove, Rexona, Axe a Tresemmé. „Vzhledem k tomu, že naše kosmetické přípravky a výrobky osobní péče používá každý den miliarda lidí a ještě více jich sleduje naše reklamy, jsou naše značky opravdu schopny život lidí ovlivnit. Proto jsme se zavázali, že budeme bojovat proti nežádoucím normám a stereotypům a vytvoříme širší, mnohem exkluzivnější definici krásy,“ uvedl Sunny Jain, prezident divize krásy a osobní péče v Unilever.

Společnost také nebude v reklamách na své značky digitálně upravovat tvar těla, velikost, tělesné proporce ani barvu pleti a zvýší počet reklam zobrazujících osoby z různých skupin, které v nich jsou zastoupeny nedostatečně.

Unilever přitom v minulost čelila kritice. Řada jejích reklam, zejména ty na značku Axe, byla značně sexistická. Například ještě v roce 2012 si hlavní protagonista reklamy na Axe postaví jakousi Noemovu archu, ke které se následně pod mračny ztemnělou oblohou a prvními blesky ubírají davy žen v krátkých šortkách. Bez povšimnutí také nezůstala reklama, v níž účinkuje herec Ben Affleck a jeho nechvalně známé „počítadlo“. Naopak se značkou Dove se Unilever zachovala průkopnicky, když jako jedna z prvních společností na světě ukázala v reklamě reálné ženy.

Pro Unilever už naštěstí minulost

Zavřít reklamu

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

Starší článek

Nahá pravda. Telly v jarní kampani prý nic neskrývá

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu

Eos media spouští svou první brandovou kampaň v historii. Zaměřuje se na neefektivní „bafuňářství“ v českém sportu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.