

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů
WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě.
WeDo vzniklo loni po akvizici Uloženky a firmy InTime a v listopadu došlo k rebrandingu na WeDo. Startup je jedinou společností, která na území celé České republiky provozuje všechny tři způsoby doručení vlastními silami – na adresu, do výdejny a výdejního boxu. K doručování na adresu využívá síť 300 kurýrů, k dispozici má více než tisícovku výdejních míst a nově také stovku původně výdejních Mall boxů, které otevírá svým partnerům a během roku dojde k rebrandingu, kdy budou napůl v barvách Mallu a napůl WeDo. Další boxy, které budou postupně přibývat už budou jen v barvách WeDo. Rebranding čeká také flotilu aut.
“Základ je síť boxů pod Mall Group. Využili jsme tuto síť jako startovací základ a integrujeme nabídku doručení do WeDo boxů všem našim partnerům i zákazníkům. Máme velké ambice co se týká dalšího rozšiřování. Soustředíme se na zákazníka-příjemce zásilky a službu stavíme tak, aby zásilky dostal spolehlivě a včas,” říká Daniel Mareš, generální ředitel WeDo. Podle něj mohou službu využívat i e-shopy mimo Mall Group, aktuálně podle něj probíhají jednání s asi dvacítkou dalších partnerů, konkrétní jména zatím neprozradil.


Zásilka v boxech bude podle Mareše čekat na vyzvednutí 46 hodin. Vyzvednutí je možné 24/7. Čas vyzvednutí si řídí zákazník. Do boxů lze také přesměrovat zásilky z dalších možností doručení Wedo. Zákazník poté zadá telefonní číslo, zadá SMS kód a může si zboží vyzvednout. Doručení do výdejních boxů místo standardního doručení na jednotlivé adresy snižuje dopravní zatížení rezidenčních oblastí ve městech.
Výdejní boxy nabírají v posledních měsících na popularitě díky bezkontaktnímu vyzvednutí. WeDo má tisícovku aktivních partnerů, loni dosáhla obratu 600 milionů korun, meziroční růst činil 25 procent, přičemž v druhé polovině roku významně zrychloval.
„Koncový zákazník je společně s našimi partnery, jako jsou například e-shopy, středobodem našeho zájmu. V budoucnu mu dáme plnou kontrolu nad doručováním a výběr z široké nabídky služeb, jako je změna doručení, spojování zásilek a další, a to vše snadno z mobilu,“ popsal Mareš s tím, že do budoucna nevylučuje ani doručování jídel či potravin přes boxy. Výdejní boxy pomáhají snížit dopravní zatížení rezidenčních oblastí a přispívají k udržitelnosti.
“Podíl doručení na adresu je asi 80:20 oproti doručení na výdejní místo. Popularita výdejních míst obecně roste, ovšem vzhledem k lockdownu je vývoj zbržděn, tím že lidé tráví více času doma. Některá výdejní místa jsou také uzavřena, ale jde jen o malou část. Poměr se v průběhu roku mění, v předvánočním období roste rapidně obliba výdejních míst a mění se až na poměr 50.50,” uvedl Mareš. Na trhu podle Mareše dojde bezesporu ke konsolidaci a ze současné asi desítky hráčů očekává dva až tři vítěze. Boxy provozuje například Alza, Zásilkovna, Rohlik.cz, Balíkobot nebo Pilulka.cz.
Podobné zprávy


Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu


Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu


Zálohované lahve musí přijít

