Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Wedo
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

Pavel Hejkrlík9. 3. 20219. 3. 2021

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě.

WeDo vzniklo loni po akvizici Uloženky a firmy InTime a v listopadu došlo k rebrandingu na WeDo. Startup je jedinou společností, která na území celé České republiky provozuje všechny tři způsoby doručení vlastními silami – na adresu, do výdejny a výdejního boxu. K doručování na adresu využívá síť 300 kurýrů, k dispozici má více než tisícovku výdejních míst a nově také stovku původně výdejních Mall boxů, které otevírá svým partnerům a během roku dojde k rebrandingu, kdy budou napůl v barvách Mallu a napůl WeDo. Další boxy, které budou postupně přibývat už budou jen v barvách WeDo. Rebranding čeká také flotilu aut. 

“Základ je síť boxů pod Mall Group. Využili jsme tuto síť jako startovací základ a integrujeme nabídku doručení do WeDo boxů všem našim partnerům i zákazníkům. Máme velké ambice co se týká dalšího rozšiřování. Soustředíme se na zákazníka-příjemce zásilky a službu stavíme tak, aby zásilky dostal spolehlivě a včas,” říká Daniel Mareš, generální ředitel WeDo. Podle něj mohou službu využívat i e-shopy mimo Mall Group, aktuálně podle něj probíhají jednání s asi dvacítkou dalších partnerů, konkrétní jména zatím neprozradil.

Zásilka v boxech bude podle Mareše čekat na vyzvednutí 46 hodin. Vyzvednutí je možné 24/7. Čas vyzvednutí si řídí zákazník. Do boxů lze také přesměrovat zásilky z dalších možností doručení Wedo. Zákazník poté zadá telefonní číslo, zadá SMS kód a může si zboží vyzvednout. Doručení do výdejních boxů místo standardního doručení na jednotlivé adresy snižuje dopravní zatížení rezidenčních oblastí ve městech.

Výdejní boxy nabírají v posledních měsících na popularitě díky bezkontaktnímu vyzvednutí. WeDo má tisícovku aktivních partnerů, loni dosáhla obratu 600 milionů korun, meziroční růst činil 25 procent, přičemž v druhé polovině roku významně zrychloval. 

„Koncový zákazník je společně s našimi partnery, jako jsou například e-shopy, středobodem našeho zájmu. V budoucnu mu dáme plnou kontrolu nad doručováním a výběr z široké nabídky služeb, jako je změna doručení, spojování zásilek a další, a to vše snadno z mobilu,“ popsal Mareš s tím, že do budoucna nevylučuje ani doručování jídel či potravin přes boxy. Výdejní boxy pomáhají snížit dopravní zatížení rezidenčních oblastí a přispívají k udržitelnosti. 

“Podíl doručení na adresu je asi 80:20 oproti doručení na výdejní místo. Popularita výdejních míst obecně roste, ovšem vzhledem k lockdownu je vývoj zbržděn, tím že lidé tráví více času doma. Některá výdejní místa jsou také uzavřena, ale jde jen o malou část. Poměr se v průběhu roku mění, v předvánočním období roste rapidně obliba výdejních míst a mění se až na poměr 50.50,” uvedl Mareš. Na trhu podle Mareše dojde bezesporu ke konsolidaci a ze současné asi desítky hráčů očekává dva až tři vítěze.  Boxy provozuje například Alza, Zásilkovna, Rohlik.cz, Balíkobot nebo Pilulka.cz.

Zavřít reklamu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

Starší článek

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu

Eos media spouští svou první brandovou kampaň v historii. Zaměřuje se na neefektivní „bafuňářství“ v českém sportu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.