Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: unsplash.com / Jenny Ueberberg
Marketing

INFOGRAFIKA: Chtěli by Češi nakupovat přes sociální sítě?

Radana Čechová29. 3. 202130. 3. 2021

Nakupování přímo přes sociální sítě by zvažovala využít více než čtvrtina (29 %) Čechů, kteří již nyní na internetu alespoň občas nakupují. Vyplývá to z aktuálního průzkumu, který pro týdeník Marketing & Media exkluzivně zpracovala agentura Ipsos.

„Nepřekvapí, že nákupům na sociálních sítích jsou otevřeny zejména mladší věkové kategorie, tedy ti, kteří dnes běžně nakupují online,“ říká k výsledkům Markéta Kneblíková z Isposu a doplňuje, že z jednotlivých sítí by pro nákupy Češi preferovali Facebook, s odstupem pak Instagram a YouTube, což v podstatě kopíruje využívání těchto sítí. „Pouze v nejmladší věkové kategorii dominuje Instagram, odpovídá to velké a stále rostoucí popularitě této sítě zejména mezi mladými,“ dodává Kneblíková k průzkumu, který je součástí hlavního tématu aktuálního vydání týdeníku Marketing & Media (13/2021).

Ti, kteří by službu nákupů přes sociální sítě zvažovali využít, by zde podle výsledků Ipsosu nakupovali oblečení a obuv, drogerii a kosmetiku, drobnou elektroniku či hračky, knihy a papírenské zboží. To potvrzují i v rámci tématu oslovení odborníci na digitální marketing a e-commerce. Shodnou se v tom, že z výhod social commerce budou čerpat především firmy a značky, které zprostředkovávají impulzní nákupy. Podle Jana Krále ze Symbia to budou obecně produkty, které nemají zase tak rychlou obrátku/frekvenci nákupu, přesto v sobě mají určitou spontánnost nebo aktuální potřebu. „Ideální segmenty jsou móda, kosmetika, zábavní průmysl, různé vychytávky (gadgets),“ říká k tomu Eva Balaštíková ze e-shopu Answear. A její slova částečně potvrzuje László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital, která sídlí v Budapešti, když říká, že produkty ze segmentu FMCG, gamingu, sportovních a kosmetických výrobků lze prostřednictvím sociálních médií prodávat snadno. Důvodem, proč budou móda a kosmetika pro tento prodej vhodné, je podle Michaely Lekové, brand manažerky Zootu, vizuální složka, která je základním kamenem social commerce. „Také sem spadá zdravý životní styl a tedy zejména potravinové doplňky. Obdobně mohou dobře fungovat bytové doplňky a drobná elektronika,“ dodává Leková.

Celé téma o social commerce si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 29. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Nové výzvy pro eventy

Starší článek

NFNZ: Bez nezávislých médií je demokracie nemožná

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.