Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Ryanair
Marketing

Naočkuj se a leť! Ryanair po obří kritice stahuje spot lákající na rezervaci dovolených

Irena Buřívalová5. 2. 20215. 2. 2021

Letecká společnost Ryanair má odstranit „nezodpovědnou“ reklamu na své lety, která vyzývala klienty, aby zamluvili dovolenou s předstihem a nechali se naočkovat. Britská Avertising Standards Authority (ASA) uvedla, že na spot dostala 2 370 stížností, což je třetí největší počet v historii.  O věci informovala britská média.

Spot s claimem „Jab & Go“ (nech se naočkovat a leť) už Ryanair stáhla, s rozhodnutím ASA ovšem nesouhlasí, připadá jí jako „bezpředmětné“. Jednou z námitek bylo například to, že Ryanair trivializuje pravidla lockdownu. Lidem také vadilo, že spot automaticky počítá s tím, že většina britské populace bude během jara a léta už naočkována a bude moci řešit dovolenou.

Podle ASA je tento aspekt reklamy „zavádějící“. Organizace také uvedla, že vzhledem ke komplexnosti problematiky a rychle se měnící situaci je důležité, aby marketéři byli obezřetní, když navazují různé nabídky na dobu, kdy bude Británie fungovat normálně.

Ještě větší kritika dopadla v minulosti na společnost Booking.com. Její spot vyfasoval v roce 2015 2 500 stížností. Místo tradiční nadávky začínající na písmeno „f“ se v reklamě nadměrně využívá slovo „booking“.

How far is too far? – Most complained about TV adverts of the decade

Rekordně nejvíce stížností v historii (5 525) se v ASA ve stejném roce sešlo na printovou reklamu irského bookmakera Paddy Power, která vybízela, ať si lidé vsadí na výsledek soudního procesu s paralympionikem Oscarem Pistoriousem. Ten byl nakonec o dva roky později odsouzen za vraždu přítelkyně Reevy Steenkamp.

Australská organizace Ad Standards zase loni vykázala jako reklamu s největším počtem stížností spot s herečkou Pamelou Anderson ve stylu seriálu Pobřežní hlídka. Sešlo se 315 stížností. V reklamě asistenční a servisní společnosti Ultra Tune Australia vadí nahota a diskriminace žen.

×

„V maloobchodu je nadržováno silným!“ Retailová asociace žádá rozvolnění

Starší článek

Šéfredaktorem týdeníku Náš Region Praha se stal Marek Brodský

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více