Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Marketing

PRŮZKUM: Public Relations se pandemií výrazně mění. Krize přinesla příležitosti

Jakub Křešnička6. 1. 202114. 1. 2021

Obor zaznamenal urychlení digitální transformace, posun k digitálnímu a obsahovému marketingu i zavádění nových nástrojů, větší důležitost, autenticity, empatie i transparentnosti. Ukazuje to průzkum nadnárodní sítě PR agentur Eurocom Worldwide.

Že se „koronavirová pandemie“ na PR podepsala výrazným způsobem potvrdilo téměř 80 procent respondentů průzkumu globální sítě PR agentur Eurocom Worldwide, jehož se mezi mezi červencem a říjnem 2020 účastnilo přibližně 200 profesionálů z oblasti PR a marketingu a vedoucích pozic v B2B a technologických společnostech v Evropě, USA a Asii.

Podle 37 procent dotázaných pandemie urychlila digitální transformaci, a komunikace tak už nikdy nebude stejná jako dřív. Na druhou stranu více než polovina (56 %) věří, že offline eventy rozhodně nezmizí. „Na jaře jsme využili stream, na podzim už i videocall, který byl interaktivnější a dal novinářům více prostoru se zapojit. Do budoucna se nebráníme digitálním formátům pro menší akce, jsme ale přesvědčeni, že osobní kontakt nemůžou nahradit. Jakmile to situace dovolí, těšíme se zase na klasická setkání,“ řekla k trendům Andrea Vokálová, mluvčí Hypoteční banky.

Průzkum zároveň ukázal, že téměř tři čtvrtiny respondentů (71 %) záměrně využívají témat souvisejících s covid-19 ve své externí komunikaci. Chápou to například jako příležitost, jak zdůraznit CSR aktivity a to, jak firma pozitivně přispívá společnosti. Pandemie se vedle klasického PR propsala i do komunikace značek a společností na sociálních sítích. Více než 40 procent respondentů průzkumu potvrdilo, že covid-19 obecně přinesl zásadní posun směrem k digitálnímu a obsahovému marketingu. Komunikace se zákazníky a dalšími zúčastněnými stranami bude podle nich díky vlivu sociálních sítí narůstat. Dařit se bude zejména komunikaci založené na určitém poslání a využívající autentický a empatický jazyk, myslí si 41 procent respondentů. Téměř třetina respondentů je pak přesvědčena, že v oblasti komunikace ze strany vedení výrazně vzroste význam transparentnosti.

Potvrdilo se, že krize je příležitostí pro agentury, protože podle 45 procent respondentů jejich agentury pro PR a marketingovou komunikaci buď hrají přímo klíčovou roli ve strategickém zvládání krize, nebo je podporují prostřednictvím kreativních nápadů a projektů.

„Naším úkolem bylo mimo jiné zorientovat se v současných podmínkách, abychom mohli komunikaci efektivně přizpůsobit co do formy, tak obsahu. Hned během první vlny jsme nicméně vydali i veřejnou příručku. Zároveň můžu potvrdit, že vnímáme čím dál větší zájem nejen o digitální formáty, ale i integrovanou komunikaci, na které spolupracují dílčí agentury skupiny a zahrnuje od klasického PR, přes sociální sítě až po influencer marketing,“ řekl Jaroslav Duroň, partner agentury PR.Konekto, která je členem sítě Eurocom Worldwide.

Zavřít reklamu

Doba disruptivních myšlenek

Starší článek

Lidové noviny začaly vydávat pravidelnou přílohu Nemovitosti

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.