Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Na pomoc museli experti z trhu. Proč stát selhává v komunikaci?

Irena Buřívalová3. 1. 20214. 1. 2021

Když ministerstvo zdravotnictví naprosto nezvládlo propagaci protipandemických opatření, na pomoc přišli experti z trhu a kampaň vymýšlí zdarma. Poučí se stát a začne s odborníky více spolupracovat i v budoucnu?

Schopnost vlády a resortů sdělovat občanům informace snad nebyla nikdy důležitější, než nyní, v hluboké krizi způsobené pandemií. Přesto v oblasti komunikace vítězí na ministerstvech přístup „domorobo“, převažuje in -house výroba advertů a příspěvků na sociální sítě a delegace související agendy na resortům podřízené příspěvkové organizace. Místo hodnocení klíčových ukazatelů se počítají logem opatřené propisky a kalendáře.

MAM oslovil v průběhu posledních dvou měsíců loňského roku všechna ministerstva. Ze čtrnácti jich na otázky ohledně komunikační strategie a marketingových výdajů reagovalo (zpravidla částečně) deset. Z odpovědí vyplývá, že většina resortů dlouhodobě nevyužívá služeb profesionálních marketingových či PR agentur a že komunikační témata vznikají spíše nahodile, v některých případech je vymýšlejí úředníci různých úseků a oddělení. Jenže takový přístup je podle oslovených expertů mírně řečeno zastaralý a nefunkční.

ČTĚTE TAKÉ
VIDEO: Očkování propagují 100 let staré verše. Vláda dostala kreativu spotu zdarma

Výkladní skříní selhání komunikace veřejné správy je už od začátku pandemie ministerstvo zdravotnictví. To mělo původně rozjet kampaň za 50 milionů korun na podporu témat a opatření souvisejících s pandemií. Bez nadsázky se mělo jednat o projekt s potenciálem zachraňovat lidské životy. O krizovou komunikaci v té nejkrystaličtější podobě. Parádní disciplínu, jejíž charakteristikou je mimo jiného i to, že by měla probíhat okamžitě po propuknutí krize, ideálně v reálném čase a podle předem připraveného plánu.

Místo toho ministerstvo zdravotnictví v polovině prosince vyhlásilo výběrové řízení, proti kterému se ostře ohradila Asociace public relations (APRA) a většina profesionálů na trhu. Tři dny na to resort tendr vypsaný na 38 milionů korun zrušil. Odstrašující byl také in-house zhotovený advert s obří injekční stříkačkou, který se snažil vyvracet mýty spojené s očkováním. A i když mnohé čtenáře deníků spíše vyděsil, možná přinesl i něco dobrého. Byl totiž tak špatný, že dal vzniknout pro bono iniciativě oborových profesionálů, která státu nabídla vytvoření komunikační strategie a kreativy k očkování zdarma. Sdružuje zástupce APRA, Asociace komunikačních agentur (AKA), České eventové asociace (ČEA) a další experty. Díky ní vznikl i první spot k očkování, který je od konce roku k vidění na třech televizních stanicích.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 4. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

×

Dvojí kvalita dovážených potravin mě uráží, říká šéf marketingu Madety

Starší článek

VIDEO: Na Clio Cannabis Awards uspěl obraz v poli i dokument

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

V Praze odstartuje kampaň k očkování. Opírá se o kreativu DDB

Hlavní město Praha spouští vlastní informační kampaň k očkování. Spojilo se s agenturou DDB, která už před časem nabídla státu sedm kreativních…
25. 1. 202125. 1. 2021
Akce

Nejlepší rozhovor či reportáž? Novinářská cena uzavírá nominace …

Až do 1. února může široká veřejnost, redakce i novináři nominovat nejlepší žurnalistické práce do soutěže Novinářská cena, kterou…
25. 1. 202125. 1. 2021
Média

Zločiny Velké Prahy. V neděli startuje nový seriál České televize

Píše se rok 1922 a společně s ním vzniká i Velká Praha – k centru se připojují Dejvice, Břevnov, Smíchov, Žižkov, Karlín, Nusle…
25. 1. 202125. 1. 2021
Lidé

Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing

Sazka bude mít od února nového generálního ředitele. Stane se jím Aleš Veselý, který v loterijní společnosti dosud zastával pozici ředitele…
25. 1. 202125. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Novým generálním ředitelem Sazky bude Aleš Veselý, dosud vedl marketing
Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více