Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: marksandspencer.com
Retail

Marks & Spencer dočasně zavírá obchody v Česku. Chce se zaměřit na online

Irena Buřívalová13. 1. 20211. 8. 2021

Ačkoli prodejny s potravinami zůstávají v nouzovém stavu otevřené, britská společnost Marks & Spencer se rozhodla od 15. ledna těch pět posledních, které zatím byly v provozu, po dobu platnosti opatření uzavřít a zaměřit se na e-commerce. Svůj e-shop v Česku od konce roku provozuje i další britská společnost Iceland.

„Zaznamenáváme viditelný přesun preference zákazníků od nákupů v kamenných prodejnách k nakupování online – prodeje oblečení a doplňků na našem českém e-shopu se zvýšily o 209 procent oproti online prodejům v třetím kvartálu loňského roku a prodeje trvanlivých a mražených potravin na Rohlik.cz jsou rovněž velmi silné.  Proto jsme se nyní rozhodli uzavřít i zbývajících pět procent prostoru kamenných prodejen a soustředit se místo toho na naše online prodeje,“ uvedla Helena Vyhnánková, marketingová manažerka Marks & Spencer.

ČTĚTE TAKÉ
VIDEO: Ikea v kampani ochrání planetu před meteoritem zbytečností

Firma má v Česku vlastní e-shop zhruba dva roky. V minulém týdnu byla v prodejnách M&S v centru Prahy návštěvnost pouze na 13 procentech oproti dřívějšímu normálu. „Situace je ztížená také zpožděnými dodávkami čerstvých potravin,“ potvrdila Vyhnánková potíže spojené s Brexitem. CEO Marks & Spencer Steve Rowe před několika dny britskému tisku sdělil, že tarify na zboží exportované do EU a „velmi komplexní“ administrativní procesy budou mít vliv na byznys Marks & Spencer v Irsku, Česku a Francii.

Rowe také uvedl, že ačkoli obchod byl během vánočního období „robustní“, tržby společnosti ve Velké Británii klesly v posledním kvartálu meziročně o osm procent. Ty mezinárodní se propadly o více než deset procent. Nejvíce utrpěla část společnosti zaměřená na módu, a to navzdory vyjádření britského CEO, že „Velcí Britové jsou zpět v pyžamech,“ což řekl v narážce na čím dál populárnější oděv, který díky home-office zaznamenává obří nárusty prodejů.

Marks & Spencer v Česku provozuje celkem 18 prodejen, většinu v obchodních centrech. Aktuální uzavření se týká následujících prodejen: NC Fénix, OC DBK, Melantrich, OC Nový Smíchov a Westfield Chodov – všechny jsou umístěny v Praze.

Mražené až domů

I další britský řetězec Iceland, který se zaměřuje převážně na nabídku mraženého zboží, prochází změnami. Na konci loňského roku spustil na českém trhu svůj vlastní e-shop. Předtím bylo jeho zboží dostupné jen v Košík.cz a kamenných prodejnách, kterých má společnost v Česku kolem deseti.

Zázemí nového e-shopu se nachází v Praze – Štěrboholy, kde si mohou zákazníci své online objednávky i osobně vyzvednout. Rozvoz Iceland nabízí v Praze, Plzni, Ústí nad Labem, Mostě, Teplicích, Hradci Králové, Pardubicích a v okolí těchto měst.

Zavřít reklamu

Influenceři bodují stále více, hlavně u generace Z

Starší článek

Rohlik.cz rozšiřuje bio sortiment o Alnaturu. Chce podpořit ekozemědělství

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.