Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: BORN2INVEST
Marketing

Marketing ve hrách pro mobily zažívá boom. Výdaje na reklamu prudce rostou

Pavel Hejkrlík4. 1. 20214. 1. 2021

Právě hry na mobilech už odpovídají většině útrat ze strany hráčů. Výdaje na reklamu rostou rychleji než u PC či konzolí.

Pandemie a následné delší trávení času v domovech zapříčinily nárůst počtu lidí, kteří si dlouhé chvíle krátí hraním her. Nejde jen o PC nebo populární konzole, ale především o mobilní hry. Analytická splečnost Newzoo, která se věnuje oblasti her a esportu, odhadla velikost tržeb globálního herního trhu v roce 2020 na 160 miliard dolarů s meziročním nárůstem o 9,3 procenta. Trh s mobilními hrami představoval podle odhadu asi 77,2 miliardy dolarů, přičemž tempo růstu činilo 13,3 procenta. Přibližně polovinu z této sumy představují tržby na AppStore, GooglePlay odpovídá asi 36 procent. Třetina všech stažených aplikací na světě jsou právě hry určené pro mobily a odpovídají také více než polovině spotřebitelských výdajů. Navíc přitahují poměrně různorodé publikum, lidé napříč všemi věkovými skupinami je hrají cestou do práce i večer ve chvílích volna.

PSALI JSME
ANKETA: Český esport roste. Vstup sponzorů urychlila krize, mají jasno profi týmy

Podle výzkumu aplikace Annie měly být do konce roku 2020 rozšířeny výdaje na reklamu v mobilních hrách trojnásobně oproti tra-dičním PC hrám nebo konzolím. Očekává se také, že spotřebitelské výdaje v oblasti mobilních her dosáhly do konce roku 2020 podílu 60 procent na trhu všech herních platforem (PC/Mac, konzole, kapesní počítače a mobilní zařízení). Jen ve druhém čtvrtletí během jarní vlny covid stáhli lidé na celém světě 35 miliard aplikací a utratili 27 miliard dolarů. Loni například komunikační skupina WPP oznámila partnertsví se startupem Anzu.io, který se specializuje na integraci reklamy do počítačových a mobilních her. Společně chtějí značkám nabídnout reklamní standardy v oblasti her a e-sportu.

Zklamaní z Cyberpunku 2077

Nejočekávanější hra loňského roku trhala rekordy, ještě před vydáním dosáhly předob-jednávky osmi milionů kusů (do Vánoc se jí prodalo celkem 13 milionů kopií). Po vydání však nastala „kanonáda“ od celé hráčské komunity, protože hra obsahovala řadu chyb jak ve verzi pro PC, tak i pro konzole, kde byla hra údajně velmi špatně hratelná, na starších konzolích pak téměř nefunguje. Například společnost Sony už odstranila Cyberpunk 2077 ze svého online obchodu a oznámila, že zákazníkům, kteří o to požádají, vrátí peníze.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 4. ledna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

VIDEO: Na Clio Cannabis Awards uspěl obraz v poli i dokument

Starší článek

VIDEO: Nejbláznivější spoty roku. Šílená doba dala příležitost kreativitě

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.