Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Marketing se musí vypořádat s rozpočty i se změnou chování

Radana Čechová7. 1. 20217. 1. 2021

Aktuální svět definuje nestálost a proměnlivost, odráží se na rozhodování spotřebitelů a stávají se součástí jakýchkoli lidských procesů. Nikdo z obchodu či marketingu by si před rokem nebyl ochoten připustit, že zanedlouho ve velké míře selžou zažité mechanismy firem v predikování spotřebitelského chování a poptávky.

Vznikl obrovský tlak na okamžitě dostupná data a výsledky. A i když během roku bylo možné vypozorovat několik dlouhodobějších trendů, není vůbec jisté, zda přežijí i poté, co bezprostřední hrozba pomine, v takové síle a v takové míře, jak bychom si kvůli minimálnímu pocitu jistoty přáli. Marketéři vyzpovídaní v rozsáhlém průzkumu WARC se shodli v tom, že rok 2021 budou určovat důsledky pandemie a recese. Co to znamená? Jen to, že nejistota přetrvá. A to nejméně do poloviny letošního roku.

Prostředí marketingu budou definovat přiškrcené rozpočty a důraz na krátkodobé výsledky. Brandová komunikace bude tou oblastí, na níž hodlají zadavatelé letos nejvíce šetřit. Uvedlo to sedm z deseti dotázaných marketérů. Více než polovina pak bude šetřit na sponzorských aktivitách a necelá polovina na kreativním rozvoji. 67 procent se bude snažit ušetřit na poplatcích agenturám a dodavatelům.

Globální epidemie a s ní související důsledky zapříčinily změny ve spotřebitelském chování.  Tři čtvrtiny marketérů a vedoucích pracovníků agentur přiznává, že očekávané (post­pandemic) změny v chování zákazníků mají významný vliv na stanovení strategie pro letošní rok.

Posuny ve spotřebitelském chování v průběhu minulého roku mapuje společnost GlobalWebIndex. Ta se zaměřila na několik aspektů – vnímání místa a města, kde žijeme, životního prostředí a přírody, práce a volného času, duševního a tělesného zdraví, společenské odpovědnosti, ale také se zaměřuje na chování v digitálním prostředí, vnímání bezpečí a soukromí a rovněž na postoje ke stáří a mládí. Právě posledně zmíněnému aspektu se podle GWI začínají rozmazávat hranice. „Mladé“ a „staré“ stereotypy vyšly z módy. V průběhu uplynulého roku se starší generace velice zdokonalily v používání technologií a znatelně narostl čas, který denně tráví online. A na síti dělali více věcí, než jen procházeli Facebook, Amazon či Netflix. Bohužel jen 13 procent dotázaných představitelů z Generace X a Baby Boomers má pocit, že jsou jejich vrstevníci zastoupeni v reklamách, na něž se dívají, a v komunikaci produktů a služeb, které by moly být určeny jim. A to i přesto, že na konci dekády bude mít většina klíčových spotřebitelů více než 60 let.

×

Agentura Aetna hlásí čtyři nové tváře. Posiluje grafické studio, online i PR tým

Starší článek

Omnichannel prodeje zůstanou i po pandemii populární

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Poslední šance na přihlášku do Cannes Lions je právě teď!

Finálním termínem pro přihlašování prací do soutěže kreativní komunikace, médií a marketingu je 15. duben. Vyhlášení vítězů proběhne na festivalu, který se…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více