Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Ipsos
Extra

Doba disruptivních myšlenek

Jan Staněk, Innovation Lead, Ipsos6. 1. 20216. 1. 2021

ADVERTORIAL V období krize se nabízí oprávněná otázka: má smysl nyní soustředit svoje zdroje a energii do vývoje inovací? Přeloženo z pohledu vývoje a testování inovací: nezanevřeli spotřebitelé na inovace?

V Ipsosu se celosvětově věnujeme testování inovací v různé fázi vývoje desítky let. Výsledky benchmarkujeme a databázujeme. Mohli jsme se tak podívat do minulosti a data porovnat. Testy realizované během první vlny pandemie se svými výsledky v průměru výrazně nelišily od „předpandemického“ období. Počet nápadů identifikovaných jako potenciálně úspěšné inovace se významně nelišil.

ČTĚTE TAKÉ
Covid-19: krize a příležitosti

Benchmarkový systém Ipsos je založen na tom, že spotřebitel porovnává testovanou novinku se svým stávajícím oblíbeným produktem. Nakonec v realitě vždy volíme a při přijetí něčeho nového se starého vzdáváme. Z analýzy vyplynulo, že v období krize, kdy je „status quo“ a mnoho současných zvyků narušeno, jsou spotřebitelé kritičtější a méně loajální ke svému stávajícímu produktu. Novinky, pokud udeří na tu správnou notu a budou s potřebami lidí rezonovat, mohou na trhu uspět stejně, jako kdykoli předtím, možná i více a rychleji. Krize fandí disruptivním myšlenkám!

A které myšlenky budou rezonovat? Přetrvává trend trvalé udržitelnosti, bude však částečně zbrzděn novým trendem „hygieničnosti“ (a strachu o zdraví). Například bezpečný antivirotický a stoprocentně biologicky rozložitelný obal jsou na první pohled dva protichůdné požadavky, ale kdo ví! V neposlední řadě jsou tu ekonomické dopady a trend snižující se spotřebitelské důvěry.

I během období ekonomické krize jsme viděli, že lépe skórují koncepty takzvaných value produktů, zatímco prémiové produkty si vedly nejlépe těsně před první covid vlnou.V experimentu jsme do simulovaného e ‑shopu s mycími prostředky zařadili vlastní fiktivní novinku: jednou s běžným obalem a jednou s „environmentální“ etiketou (obal vyrobený z plastů recyklovaných z oceánu). Environmentální verze si vedla skvěle a její podíl v daném obchodě se ztrojnásobil, ale pouze do doby, než jsme si začali hrát s cenou. Prémiový pricing neobhájila, mírné navýšení ceny ale ano. Klíčové v nadcházející době tak bude najít ten správný balanc mezi tím být „clean, green & affordable“.

×

Garden Gourmet v kampani oslovuje všechny „planetariány“

Starší článek

PRŮZKUM: Public Relations se pandemií výrazně mění. Krize přinesla příležitosti

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Jaro na Nově: nový seriál Anatomie života i finálová sezóna Ordinace

Skupina Nova představuje jarní programové schéma na jaro 2021. Diváci se mohou těšit na nový seriál Anatomie života, který jim přiblíží životy…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Lezec Ondra ambasadorem značky Sens Food. Firma míří na thajský …

Nejlepší lezec na světě Adam Ondra a značka Sens Food, která cílí na udržitelnou stravu založenou na proteinu ze cvrčků, oznámili…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

VIDEO: Kontroverzní reklama s homosexuálním párem? Cadbury si za ní stojí

Padesátileté výročí existence čokoládových vajíček s krémem Crème Egg oslavila značka ze skupiny Mondelēz spotem oslavujícím všechny fanoušky…
18. 1. 202118. 1. 2021
Extra

Jaký byl rok 2020 pro Ipsos

ADVERTORIAL Zvládli jsme největší počet projektů, aniž bychom se s klienty osobně potkali: ať už ve fázi tendru, nastavování, realizace, doručení…
18. 1. 202118. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více