Foto: Burger King

Nejvíce se líbil zkažený burger. Na cenách Epica bodovaly i české agentury

17. 12. 2020 20:12

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

AKTUALIZOVÁNO Plesnivý Whopper z kampaně řetězce rychlého občerstvení Burger King získal na mezinárodní marketingové soutěži Epica Awards nejvíce Grand Prix: uspěl v kategoriích Film, PR i Print. Vytvořila ho agentura Ingo Stockholm ve spolupráci s David Miami a Publicis, ty také společně získaly ocenění Agentura roku. Z českých agentur slaví zlato a bronz McCann Prague, WMC/Grey má stříbro.

Online ceremoniál (živě ve čtvrtek od 18:30):

Kampaň „na zkažené jídlo“ se stala jedním z nejúspěšnějších projektů letošního roku. Burger King s pomocí plesnivého Whopperu dokazoval, že ve svém nejslavnějším burgeru nepoužívá konzervanty a suroviny jsou čerstvé a bez chemických úprav. Projekt si získal pozornost světových médiích a po úspěchu na Eurobest Awards ovládl i mezinárodní soutěž marketingu, komunikace a kreativity Epica Awards. Získal Grand Prix v kategoriích Film, Print i PR.

„Práce na kampani byla opravdu náročná, je to pro nás opravdové zadostiučinění,“ reagoval na ocenění Björn Ståhl, šéf kreativy v agentuře Ingo. Pancho Cassis, partner a CCO agentury David poděkoval za uznání více než dvěma stovkám porotců reprezentujících odborný tisk z celého světa (včetně časopisu Marketing & Media). „Je to také úspěch pro potravinářství. Burger King transformoval reklamu pro celý sektor, takže je teď transparentnější, opravdovější a čestnější,“ dodal Eduardo Marques, CCO Publicisu.

https://youtu.be/oSDC4C3_16Y

Grand Prix v kategorii Responsibility pro práce související se společenskou zodpovědností získala kampaň Through Your Eyes, která využila klipu populárního zpěváka Danteho Spinetty pro podporu argentinské neziskové organizace Incucai a její iniciativy k dárcovství rohovky pro transplantace – klip se ukazoval zamlženě, dokud divák nenamířil zařízení, přes které jej sledoval, kamerou na oči někoho jiného. Za kampaní stála agentura Wunderman Thompson Buenos Aires. Wunderman Thompson zároveň získal ocenění agenturní síť letošního roku.

V kategorii Digital obdržela Grand Prix agentura 72andSunny Los Angeles, která pro seznamku Tinder vytvořila interaktivní aplikaci v podobě multiplayerové dobrodružné hry. Uživatelé se mohli během časově omezených eventů nejen pobavit příběhem ovlivněným jejich volbami, ale také se seznámit s lidmi s podobným smýšlením.

Porota pak v kategorii Design ocenění Grand Prix udělila kanadské agentuře Rethink, jež pro značku kečupů Heinz vyvinula speciální puzzle, které se skládalo z 570 „kečupově“ červených dílků. Vydáno bylo v době pandemie a s komentářem „Heinz ví, že dobré věci si zaslouží čas a nyní máme všichni času o trochu více“ slibovalo zábavu na dlouhé hodiny během lockdownu.

„V letošním ročníku byl důraz jasně kladen především na inovace, protože řada vítězů vynikala právě tím, jak vynalézavými a novými způsoby využila tradiční mediální platformy. V tomto výjimečném období agentury opravdu tvrdě zapracovaly na tom, aby ukázaly, že ani historická krize kreativitu nezastaví,“ uvedl Mark Tungate, dlouholetý novinář, odborník na marketing a šéf kreativní soutěže Epica Awards.

Česká stopa

Vtipná kampaň Fyzika od kreativní agentury McCann Prague a produkční společnosti Bistro Films uspěla a získala zlato v kategorii Copywriting & Storytelling. Spot, jenž vznikl pro neziskovou organizaci Brontosauři v Himalájích, dostal rovněž bronz v kategorii Humour in Advertising.

Agentura Bistro Films pak se spotem, jenž vznikl pod taktovkou režiséra Marka Partyše, také nedávno získala zlato právě v kategorii režie na mezinárodní soutěži Ciclope Festival. Reklama, která byla natočena zhruba během týdne ve vesnici Mulbekh v Malém Tibetu, kam kampaň pomáhala shánět dobrovolníky pro výuku na místní škole, získala též prestižní ocenění Wooden Pencil na soutěži D&AD či stříbro v kategorii Digital na Eurobest Awards.

Kompletní sadu medailových kovů pak pro Česko na soutěži Epica doplnila stříbrem agentura WMC/Grey, která uspěla v kategorii Topical & real-time s kampaní Hackathon #znamkamarada pro společnost Actum. Ta rovněž získala na českých Effie dokonce cenu Grand Prix a zlato v kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing. Uspěla rovněž v ADC Czech Creative Awards, kde obdržela zlato v kategorii Campaign for good a bronz v případě Digital — web pages/microsites.

Na shortlist Epica Awards se pak dostala ještě agentura VCCP v kategorii Media s projektem „Plakát, který stoupal na K2“. Vznikl pro film K2 vlastní cestou, jenž dokumentoval úspěšnou výpravu první Češky na tuto horu, Kláry Kolouchové. V agentuře VCCP simulovali podmínky náročného výstupu a na plakátu se tak ukázalo, jaké to je projít vichřicí, extrémním slunečním zářením i chladem, lavinou či nedostatkem kyslíku.

O oceněních Epica Awards rozhodovalo více než dvě stě porotců reprezentujících odborný tisk z celého světa (včetně časopisu Marketing & Media). Vybírali z celkem 1980 přihlášek z 59 zemí a soutěžilo se v 67 kategoriích. Kompletní výsledky budou zveřejněny na webu soutěže 18. prosince. Ve čtvrtek byly představeny všechny zlatem a Grand Prix oceněné projekty.

Foto: Burger King

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.