Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: fsv.cuni.cz
Marketing

Univerzita představila web proti dezinformacím. „Čelíme epidemii zavádějících zpráv“

Redakce MAM21. 12. 202021. 12. 2020

S cílem snížit nadměrné šíření zavádějících informací k pandemii spouští Fakulta sociálních věd UK, Lékařská fakulta MU v Brně a společnost Newton Media web Infomore.cz.

„Paralelně s epidemií nového typu koronaviru jsme bombardováni epidemií názorů, informací a dezinformací. Projekt se snaží tuto infodemii potlačit a umožnit lepší orientaci v džungli pojmů, které nám ještě nedávno byly zcela cizí,“ popsal cíle projektu zakladatel a majitel firmy Newton Media Petr Herian.

Web Infomore.cz je určen zejména pro média, datové analytiky, odbornou veřejnost a další uživatelé, kteří se aktivně zaobírají problematikou pandemie covid-19.

PSALI JSME
Ministerstvo zdravotnictví „vyvrací“ covidové mýty. Experti kampaň kritizují

„Následující týdny a měsíce hodláme věnovat rozboru mediálního pokrytí pandemie, poukazovat na dobrou i špatnou praxi medializace. Naší ambicí je rovněž na základě dosavadních zkušeností stanovit dobrou žurnalistickou praxi pro pokrytí budoucích zdravotních krizí,“ komentoval nový web hlavní řešitel projektu Václav Moravec.

Veřejnost na webu nalezne edukační animace, přehledové wordcloudy, komplexní analýzy, příklady dobré i špatné praxe z České republiky i ze zahraničí, rozbory nejčastějších dezinformačních narativů, slovník základních pojmů spojených s pandemií covid-19 a animace, které by měly složitou problematiku infodemie popularizovat širší veřejnosti.

„Přál bych si, aby tato nová komunikační platforma pomohla s vysvětlením klíčových pojmů, které jsou spojeny s pandemií covid-19, protože se den co den setkávám s tím, že problematika není správně pochopena,“ dodal Martin Komenda z Institutu biostatistiky a analýz LF MU.

Kampaň ministerstva

Před nedávnem ministerstvo zdravotnictví čelile kritice za svůj advertorial, který měl vyvrátit covidové mýty a vyšel například v deníku Právo či MF Dnes.

Ministerstvo zdravotnictví „vyvrací“ covidové mýty. Experti kampaň kritizují https://t.co/U8MCSqwFrB

— Marketing & Media (@MarketingaMedia) December 12, 2020

„To snad opravdu není pravda! Očekával bych, že stát bude dělat kampaň na podporu očkování, ne proti němu. Nevím, kdo je autorem tohoto inzerátu, ale jsem si skoro jist, že nikdo z řad reklamních profesionálů. Pokud bylo cílem utvrdit ve své pravdě tábory odmítačů i příznivců očkování, well-done! Pokud snad měl autor ambici udělat něco na způsob osvětové kampaně a podpořit zájem o očkování, úplně se to nepovedlo… Co třeba použít něco z behaviorální psychologie, zamyslet se nad sděleními a argumentací, ale hlavně nejet neustále na vlně zoufalé improvizace?“ Takto zněla spontánní reakce CEO Ogilvy Ondřeje Obluka na síti LinkedIn. „A abych jen nekritizoval, pokud by měl někdo z MZ ČR zájem, rádi v Ogilvy uděláme funkční vizuál. Zadarmo,“ nabídl Obluk.

Další reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Například freelancer Petr Voborský, který se podílel na tvorbě názvů piv řemeslného pivovaru Proud, napsal následující: „Je třeba uznat, že v té nesrozumitelnosti komunikace je až precizní kontinuita,“ uvedl na adresu ministerstva.

×

Rohlík.cz bojuje o poslední zákazníky před Vánoci: zavádí online reklamace

Starší článek

Zatloukal jde do SZ Byznys. Sekce se dále rozvíjí pod Johnem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Lego už nebude jen v hračkářstvích. Zacílí i na dospělé

Pandemie ukázala výrobci kostiček nový směr, stavění dospělých. Značka letos nabídne i další propojení s hudbou v rámci spolupráce…
17. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Sociální síť TikTok má za sebou rok nebývalého růstu a ve stále větší míře ji testují také značky a marketéři. Zábavná forma příspěvků…
16. 1. 202117. 1. 2021
Marketing

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Rekonstrukce státu spustila rychlou last minute kampaň v digitálu a na sociálních sítích s pomocí rýmovaček, které se osvědčily už…
15. 1. 202115. 1. 2021
Média

Tištěné tituly MF se vydražily za 4,2 miliony korun. Soud si řekl o repete

Některé tištěné tituly uzavřeného vydavatelství Mladá fronta se včera vydražily, celkem za 4,2 milionu korun bez DPH.  Krajský soud v Českých Budějovicích…
15. 1. 202116. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více