Foto: MAM

Ročenka Marketing & Media mapuje krizový rok. Vychází v pondělí

11. 12. 2020 19:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Týdeník MAM na 60 stranách anket a rozhovorů připomíná vše, co musel letos trh reklamy, marketingu a médií překonat. Přímo od šéfů agentur a firem se také dozvíte, co sami čekají od roku 2021. Ročenka vychází v pondělí 14. prosince.

Jiří Svoboda, CEO GroupM

„Podle odhadů centrály GroupM bude tento rok globálně připomínán spíše jako mírný neúspěch, než jako ekonomická katastrofa pro mediální průmysl. Navzdory ponuré realitě globální ekonomiky, která bude nejhorší od velké hospodářské krize, reklama bouři relativně dobře zvládla a podle našich odhadů skončí globálně poklesem ‚pouze‘ o 5,8 procenta. Situaci v České republice pro letošní rok nevidíme zdaleka tak optimisticky a odhadujeme pokles mediálních investic mezi 15 až 20 procenty oproti roku 2019.“

Václav Mach, ředitel Unie vydavatelů

„Letošní rok byl snad nejobtížnějším obdobím v celé historii českého tiskového trhu od jeho vzniku. Vydavatelé sice již dříve zažili dopady různých ekonomických krizí, z nichž ta největší se odehrála v letech 2008 a 2009. Koronavirová krize však postihla odvětví do mnohem větší hloubky, prakticky až na kost.“

Jan Rauschert, ředitel Comtech Can

„Média jdou efektivněji naplánovat i nakoupit, a „ušetřený“ peníz je nutné investovat do produkce, kreativity.“

Tomáš Varga, CEO Publicis Groupe pro střední Evropu

„Boj o pozornost diváků se ještě více vyhrotil. Důsledek? Méně textu, eye catching design, jasné call to action. Změnila se i rychlost a celková skladba reklamy.“

Štěpán Dlouhý, account director Stance Communications

„Letos je boj o nové projekty a rozpočty tvrdší, ale skutečné dopady opakovaného zastavení velkých částí ekonomiky teprve přijdou.“

Marek Stránský, řídící partner AMI Communications

„Hodně lidí v našem oboru o práci přišlo a ještě přijde, což je pro nás velká příležitost posílit.“

Tomáš Soukup, obchodní ředitel společnosti JCDecaux

„Krize podtrhla využití online nástrojů a zrychlila ještě více proces plánovaní a nákupu samotné kampaně. Ve chvíli, kdy jsou klienti nuceni rychle reagovat na případné změny, musí být poskytovatelé ještě flexibilnější a pružně se přizpůsobit.“

Jan Kubinec, výkonný a obchodní ředitel AV Media Events, místopředseda České eventové asociace

Globální event pro 20 tisíc lidí se rozpadne na deset vzájemně propojených se stejným obsahem, ale jinou logistikou.“

Radomír Klein, ředitel tiskáren Czech Print Center

Desítky, možná až nízké stovky podnikatelských subjektů, zejména z oblasti středních a malých tiskáren v ČR, nepřežijí rok 2021.“

Jan  Bradáč, výkonný ředitel CineStar a ředitel společnosti Falcon

„Vyzkoušeli jsme si, jaké to je postavit scénář záchrany našich multikin na nabídce především českých filmů. Hlavně díky jejich návštěvnosti jsme dokázali letos nějak přečkat.“

Simona Kožuchová, marketingová a PR specialistka Kongresového centra Praha

„Nejdůležitější je podpořit zachování kongresové infrastruktury. Byla by škoda, aby Praha a ČR ztratily svou konkurenceschopnost. Praha patří mezi TOP 10 nejlepších kongresových destinací na světě.“

Foto: MAM

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.