Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Týdeník Euro
Média

Tištěné Euro po 20 letech nevyšlo. Redakce volá o pomoc

Irena Buřívalová25. 11. 202025. 11. 2020

AKTUALIZOVÁNO Poprvé po více než dvou dekádách nevyšla tištěná verze ekonomického týdeníku Euro. Lze si jej přečíst jen v elektronické podobě. Titul vydavatelství Mladá fronta se prodává například prostřednictvím Alza.cz. Problémy byly už v minulém týdnu s distribucí. Tehdy ale tisk ještě proběhl.

Vše nasvědčuje tomu, že tento týden bude pro tradiční ekonomický titul rozhodující. V listopadu totiž redakci poprvé nedorazila říjnová mzda, což by mohlo iniciovat odchod některých klíčových novinářů. MAM informaci o mzdách potvrdil mimo jiné i generální ředitel Mladé fronty Karel Novotný, který po dlouhé době promluvil (viz plné znění rozhovoru). „V tuto chvíli máme zmražené prostředky, které byly určené k tisku a distribuci titulu na stánky. Další osud Mladé fronty teď závisí na aktuálním vyjádření věřitelů a já jsem přesvědčený, že ten závěr budu mít v řádu 48 hodin,“ uvedl v úterý 24. listopadu večer.

O zastavení tisku rozhodla insolvenční správkyně Petra Hýsková. Redakce Eura je postupem šokována a svoje rozhořčení její členové vyjádřili v dopise adresovaném všem stranám, které mají šanci se situací něco udělat. „Rozhodnutí insolvenční správkyně o nevytištění (kompletně připraveného a vyrobeného) aktuálního vydání týdeníku Euro 47/2020 nejen že znehodnotilo práci redakce, ale také otřáslo důvěrou čtenářů, předplatitelů a zejména inzerentů, kteří navzdory těžké době zůstávají Euru nakloněni,“ píše se v dopisu, pod kterým je podepsáno devatenáct členů redakce. „V situaci, kdy chybí jakákoli vize a nejsou zaručeny základní podmínky pro fungování redakce, je téměř nemožné vytvářet kvalitní žurnalistiku a být nadále konkurenceschopným titulem,“ pokračuje stanovisko s tím, že redakce týdeníku už rok pracuje na hraně možností, protože jí na osudu Eura záleží. S ohledem na nedoručené říjnové mzdy a odměny je však situace neudržitelná a měla by se „vyřešit v řádu dní“.

K dění v Mladé frontě se zvlášť vyjádřil i dlouholetý grafik Eura a Profitu Jakub Adamů, který v ekonomickém týdeníku pracuje už od roku 1999. Jeho příběh je o to emotivnější, že se zde seznámil se svojí ženou, která před devíti lety zemřela na rakovinu. Události kolem Mladé fronty sám přirovnal k boji se zákeřnou nemocí, kdy se střídá období naděje s beznadějí. „Myslím si, že Mladá fronta nebyla úplně finančně nezdravá firma. (…) Nyní je ale z celé společnosti zmrzačené torzo. Zmrzačené finančně, zmrzačené personálně. Zmrzačené vaší neschopností vleklé insolvenční řízení zdárně a včas dovést ke konci s kladným výsledkem,“ napsal Adamů v narážce na insolvenční správkyni Hýskovou.

Její poslední rozhodnutí ve svém vyjádření odsoudil i věřitelský výbor: „O postupu insolvenční správkyně nelze hovořit jinak než jako o naprosté svévoli a účelovém jednání, které naprosto pomíjí zájmy věřitelů či dlužníka a je v přímém rozporu s principy a požadavky insolvenčního řízení. (…). Je zcela na místě uvažovat o civilní, případně trestněprávní odpovědnosti insolvenční správkyně (…).“

ČTĚTE TAKÉ
Mladá fronta: minus milion korun měsíčně, nulové vyhlídky na inzerci

„Za naprosto nepřijatelnou pak věřitelský výbor považuje tu zjevnou skutečnost, že redakce, věřitelský výbor a další obeslaní účastníci se o nevytištění týdeníku dozvěděli dodatečně, až v okamžiku, kdy již nebylo možné žádným způsobem rozhodnutí insolvenční správkyně zvrátit. (…) Věřitelský výbor má pochybnosti, zda rozhodnutí o neprovedení tisku předcházela jakákoli ekonomická či manažerská analýza dopadů rozhodnutí,“ pokračuje vyjádření věřitelského výboru, pod kterým jsou podepsání právní zástupci Crane Constancy Investments, TNM Print a Mail Step.

×

VIDEO: Absolut vodka spěchá z virtuálního světa do skutečných vztahů

Starší článek

Kreativní ředitel agentury prodává WC modul. Alcaplast ho zapojil do své kampaně

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Jaro na Nově: nový seriál Anatomie života i finálová sezóna Ordinace

Skupina Nova představuje jarní programové schéma na jaro 2021. Diváci se mohou těšit na nový seriál Anatomie života, který jim přiblíží životy…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Lezec Ondra ambasadorem značky Sens Food. Firma míří na thajský …

Nejlepší lezec na světě Adam Ondra a značka Sens Food, která cílí na udržitelnou stravu založenou na proteinu ze cvrčků, oznámili…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

VIDEO: Kontroverzní reklama s homosexuálním párem? Cadbury si za ní stojí

Padesátileté výročí existence čokoládových vajíček s krémem Crème Egg oslavila značka ze skupiny Mondelēz spotem oslavujícím všechny fanoušky…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Přichází rok vylepšené reality? Facebook uvede na trh své první chytré brýle

Jestli je po smutné realitě roku 2020 a nečekaně dramatickém startu roku 2021 něco potřeba, tak je to trocha vylepšení reality. A právě…
18. 1. 202118. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více