Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Média

Nouzový stav svědčí sledovanosti televize. Roste o desítky procent

Redakce MAM2. 11. 20202. 11. 2020

S opětovným zpřísněním opatření proti šíření onemocnění covid-19 tráví lidé mnohem více času před televizními obrazovkami. V období od 14. do 27. 10. vzrostla televizní sledovanost meziročně o 21 %. Vyplývá to z dat oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti společnosti ATO – Nielsen Admosphere. Nárůst je patrný u všech věkových skupin, přičemž nejvýraznější je u mladších diváků ve věku 4–24 let.

Podle analýzy provedené společností Atmedia si televizi denně zapne v průměru 74 % televizních diváků, kteří jejím sledováním tráví denně čtyři hodiny a sedm minut. Ve stejném období v minulém roce byl přitom průměrný čas strávený před televizními obrazovkami 3 hodiny a 24 minut. 2 „Nárůst sledovanosti je tedy obdobný, jako jsme zaznamenali během jarního lockdownu,“ uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing v Atmedia.

Největší nárůst u nejmladších diváků

Přestože televizní sledovanost roste napříč všemi věkovými skupinami, nejvýraznější je u mladších diváků. V souvislosti s uzavřením škol tráví nejmladší věkové skupiny více času doma, což se projevuje výrazným nárůstem času, který stráví právě sledováním televize. Za poslední dva týdny tak vzrostla televizní sledovanost u dětí ve věku 4–14 let o 29 % v porovnání se stejným obdobím v minulém roce. U mladých diváků ve věku 15–24 let dosahuje meziroční nárůst také 29 % a u ostatních věkových skupin diváků se pohybuje v rozmezí od 18 % do 23 %. 3

Polepšily si rovněž tematické TV stanice

Od 14. října tráví televizní diváci více času sledováním nejen zpravodajství, výrazný nárůst sledovanosti vykazují také tematické televizní stanice se zaměřením na filmy, seriály nebo dokumenty. Například televizní sledovanost dokumentárních tematických stanic CS History, CS Mystery, Discovery Channel, National Geographic a Spektrum vzrostla v porovnání s posledními dvěma týdny před vyhlášením nouzového stavu společně o 16 %. U mladších diváků ve věku 15–24 let byl nárůst dokonce téměř šestinásobný.

Podobný nárůst zájmu zaznamenaly i filmové a seriálové stanice, mezi něž patří AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema. Jejich sledovanost vzrostla o 25 %. 5 S uzavřením škol se pochopitelně výrazně zvýšila také sledovanost dětských tematických kanálů. Cartoon Network, Disney Channel nebo Minimax, které mohou diváci najít v nabídce operátorů placené televize, společně zvýšily svou sledovanost v porovnání s posledními dvěma týdny před vyhlášením nouzového stavu o 33 % u dětí ve věku 4–14 let. 6 „Televize v tomto roce jasně ukazuje, že je nedílnou součástí života lidí, a to i přes stále častěji skloňované VOD aplikace nebo různé sociální sítě. Je patrné, že i v dnešní době jim televize svým obsahem dokáže konkurovat,“ konstatuje Pavel Müller.

Zavřít reklamu

Brno rozdává Kreativní vouchery za miliony. Žádat o ně mohou firmy z více oborů

Starší článek

KOMENTÁŘ: Víc než jen příspěvek

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20223. 7. 2022
Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.