Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Vojtěch Resler
Média

Není to s námi jednoduché, říká Vendula Hladká z HBO Europe

Redakce MAM28. 11. 202029. 11. 2020

Kampaň pro seriál Bez vědomí s deep fake videem „Projev, který se nikdy nestal“, vytvořená pro HBO Europe agenturou Symbio Digital, sklízí úspěchy. HBO díky ní v soutěži ADC Czech Creative Awards získalo ocenění Klient roku.

„Šok záhy vystřídala panika z toho, jak skvělé by to mohlo být,“ vzpomíná na první dojem z návrhu projektu Vendula Hladká, šéfka marketingu HBO Europe.

Čím si HBO podle vás vysloužilo v soutěži ADC Czech Creative Awards ocenění Klient roku?

V čem se odlišujete v přístupu k agenturám a přípravě kampaně? Vše začíná u produktu, se kterým pracujete. Vloni jsme měli velké štěstí — seriál Bez vědomí, jehož kampaně se toto ocenění týká, je výjimečný sám o sobě a o výraznou a neokoukanou formu prezentace si přímo říkal. Odhaduji, že ocenění jsme dostali hlavně za odvážný přístup. Cenu za trpělivost by si na oplátku zasloužila agentura Symbio, která s Projevem, který se nestal přišla a dovedla ho do zdárného konce. Zároveň chci zdůraznit, že o nás v HBO vím, že jsme velmi nároční a i proto mě velmi překvapilo, že jsme se stali Klientem roku, není to s námi vůbec jednoduché, a asi jako každý klient umíme být dost nesnesitelní. Mám na mysli hlavně vlastní kreativní vstupy jednotlivých členů marketingového týmu, přemýšlení přes dva až tři rohy, vzájemné přesvědčování a ujišťování je u nás na denním pořádku.

PSALI JSME
ADC Czech Creative Awards vyhrál Zemanův falešný projev

Proč jste se seriál Bez vědomí vlastně rozhodli podpořit kampaní Projev, který se nikdy nestal a ne s pomocí traileru, jimiž na produkci HBO upozorňujete většinou?

Jako u většiny naší vlastní originální tvorby i u Bez vědomí jsme klasický media mix chtěli okořenit něčím navíc. Baví nás být první, když to jde. A fenomén deep fake v Čechách v reklamě před námi nikdo nepoužil. Tak jako vždycky, když se snažíme o něco neotřelého, děláme to citlivě a značku necháme vyplynout, místo abychom ji tlačili na prvním místě. O to se právě postará trailer, bannery a ostatní klasická forma propagace. My se pak můžeme zaměřit na nestandardní projekt, který v případě Bez vědomí celou kampaň odstartoval. Hodil se o to více, že jsme seriál záměrně premiérovali na 30. výročí sametové revoluce a paradoxně nám pomohl fakt, že skutečný prezident republiky k tomuto výročí vystoupit odmítl. Je téměř symbolické, že cenu Klient roku přebíráme skoro na rok přesně a mám z toho velkou radost. Zároveň toto ocenění beru jako výzvu a motivaci pro sebe a celý tým nejen zde v Čechách, ale i pro kolegy HBO napříč celou Evropou.

Jak vlastně koncept projevu vznikl a jak jste ho s agenturou Symbio Digital dopracovávali do finální verze?

Byl to velmi dlouhý proces a Projev vyšel až z několikáté vlny návrhů od Symbia. Věděli jsme, že se Symbio chceme něco uskutečnit, vždycky nás bavili, ale do této doby nám spolupráce kromě realizace PR materiálů pro druhou řadu seriálu Až po uši nevyšla. Vzpomínám si na svůj první dojem, když nám Michaela Pechanová, Martin Svetlík a Lukáš Šaněk přišli Projev prezentovat. Šok záhy vystřídala panika z toho, jak skvělé by to mohlo být. Už na konci schůzky jsme s kolegou Janem Dobrovským, digital marketing managerem HBO Europe, věděli, že tohle opravdu chceme. Nejdříve jsme si potřebovali prosadit projekt u vedení, následovalo několik právních analýz, abychom měli jistotu, že vše děláme v souladu s českými zákony. Nakonec se nám použitím jediného videa podařilo upozornit na fenomén deep fake a jeho nebezpečí ve světě zmanipulo‑vaných médií a fake news. A právě to nám posloužilo jako oslí můstek k seriálu Bez vědomí, který se sice hlavně odehrává v listopadu 89 a upozorňuje na praktiky tehdejších tajných služeb, ty se však od těch současných zase tolik neliší.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 30. listopadu 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

Do Black Friday se zapojuje více než polovina českých obchodů. Slevy až 45 %

Starší článek

Partners Media má nově dva obchodní zástupce z Mladé fronty

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Ageismus: tahle práce není pro starý

Firmy si zadělávají na velké problémy, když při náborech opomíjejí lidi středního věku. Generace 50+ pomáhá růstu byznysu, prospěje agenturám i marketingu.
4. 7. 20223. 7. 2022
Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.