Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Retail

Hlídač Shopů chrání před falešnými Black Friday slevami, nově hlídá e-shopy i na Slovensku

Redakce MAM30. 11. 20201. 8. 2021

Hlídač Shopů již tři roky chrání zákazníky před nefér praktikami e-shopů, které manipulují s původní cenou produktu, aby tak naoko navýšily výši slevy, například pro účely Black Friday kampaně. Autoři nástroje, technologické firmy Apify, TopMonks a Keboola, letos změnili metodiku výpočtu reálné slevy a přidali do sledování další e-shopy, včetně 9 slovenských. S trojicí největších e-shopů nyní na zobrazování férových slev přímo spolupracují.

Předvánoční nákupní sezóna je tady a s ní i marketingová akce Black Friday, v rámci níž se e-shopy předhánějí ve slevových akcích. Ne každá sleva je však tak výhodná, jak se může na první pohled zdát, některé obchody totiž manipulují s původní cenou produktu, aby slevu naoko navýšily. Právě v reakci na tyto klamavé slevy během Black Friday trojice technologických firem Apify, TopMonks a Keboola vyvinula bezplatný nástroj Hlídač Shopů.  Technologie Apify stahuje data z e-shopů ve strukturované podobě, v platformě od Kebooly se zpracovávají, TopMonks pak mají na starosti vývoj webové služby, rozšíření do prohlížečů a nově i mobilní aplikace. 

Používáním Hlídače Shopů si může každý zkontrolovat, jestli e-shop uměle nenavýšil slevu daného produktu. „Klamavé slevy byly dlouho standard, i ty největší e-shopy si hrály s tzv. původní cenou, aby naoko zvýšily velikost slevy. A nejvíce vidět to bylo právě v rámci Black Friday, kdy se e-shopy předháněly v tom, kdo vymyslí bombastičtější akci,” komentuje Jakub Balada, spoluzakladatel startupu Apify, který na nástroji Hlídač Shopů pracuje společně s technologickými firmami TopMonks a Keboola, a dodává: „Abychom nakupující před těmito praktikami ochránili, spustili jsme před třemi lety Hlídače Shopů. Neustále tuto bezplatnou službu zlepšujeme a přidáváme další e-shopy, letos jsme přidali Slovensko a celkový počet sledovaných e-shopů téměř zdvojnásobili.”

Čtěte také:
Hlídač Shopů chrání před falešnými Black Friday slevami, nově hlídá e-shopy i na Slovensku

Hlídač Shopů takto hlídá 29 populárních českých e-shopů, nově i lékárny (Pilulka.cz, Lékárna.cz, Benu) nebo AAA Auto. Poprvé funguje taky na Slovensku, kde Hlídač Shopů monitoruje 9 e-shopů. Ověřit si reálnou slevu nebo zjistit, za jakou cenu prodával e-shop produkt v poslední době, si může s Hlídačem Shopů kdokoliv skrze webové stránky projektu, instalací do Androidu pomocí přidání na plochu, nebo instalací rozšíření do prohlížeče. Tu používá dnes již více než 20 tisíc uživatelů.

Dříve se Hlídač Shopů potýkal s nevraživostí ze strany většiny obchodníků a některé e-shopy se snažily nástroji odříznout přístup nebo dokonce hrozily tvůrcům žalobami. Dnes je situace opačná a přední e-shopy naopak tvůrce oslovují s žádostí o spolupráci. Trojice těch největších – Alza, Mall.cz a CZC.cz, s Hlídačem Shopů již spolupracují. Alza i CZC dokonce implementovali výpočet slev dle prakticky shodné metodiky a komunikují tedy zákazníkům férové slevy. „Námi sledované e-shopy od nefér praktik upouštějí, v rámci Black Friday na Alze a u CZC v podstatě nenajdete klamavou slevu. Mám velkou radost z toho. jak se trh za těch pár let posunul, a věřím, že je to i naším přičiněním,” dodává Jakub Balada.

Zavřít reklamu

Kamila Mortimer končí po šesti letech v JCDecaux, vystřídal ji Tomáš Soukup

Starší článek

MALL Partner se přibližuje dalším tisícům e-shopařů, spojil síly s FastCentrikem

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

Pinterest chce už konečně pořádně vydělávat

Společnost Pinterest v úterý oznámila, že stávající CEO Ben Silbermann odchází a jeho funkce se ujímá Bill Ready, který má rozsáhlé zkušenosti z e-commerce.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.