Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Hlídač Shopů chrání před falešnými Black Friday slevami, nově hlídá e-shopy i na Slovensku

Redakce MAM30. 11. 202030. 11. 2020

Hlídač Shopů již tři roky chrání zákazníky před nefér praktikami e-shopů, které manipulují s původní cenou produktu, aby tak naoko navýšily výši slevy, například pro účely Black Friday kampaně. Autoři nástroje, technologické firmy Apify, TopMonks a Keboola, letos změnili metodiku výpočtu reálné slevy a přidali do sledování další e-shopy, včetně 9 slovenských. S trojicí největších e-shopů nyní na zobrazování férových slev přímo spolupracují.

Předvánoční nákupní sezóna je tady a s ní i marketingová akce Black Friday, v rámci níž se e-shopy předhánějí ve slevových akcích. Ne každá sleva je však tak výhodná, jak se může na první pohled zdát, některé obchody totiž manipulují s původní cenou produktu, aby slevu naoko navýšily. Právě v reakci na tyto klamavé slevy během Black Friday trojice technologických firem Apify, TopMonks a Keboola vyvinula bezplatný nástroj Hlídač Shopů.  Technologie Apify stahuje data z e-shopů ve strukturované podobě, v platformě od Kebooly se zpracovávají, TopMonks pak mají na starosti vývoj webové služby, rozšíření do prohlížečů a nově i mobilní aplikace. 

Používáním Hlídače Shopů si může každý zkontrolovat, jestli e-shop uměle nenavýšil slevu daného produktu. „Klamavé slevy byly dlouho standard, i ty největší e-shopy si hrály s tzv. původní cenou, aby naoko zvýšily velikost slevy. A nejvíce vidět to bylo právě v rámci Black Friday, kdy se e-shopy předháněly v tom, kdo vymyslí bombastičtější akci,” komentuje Jakub Balada, spoluzakladatel startupu Apify, který na nástroji Hlídač Shopů pracuje společně s technologickými firmami TopMonks a Keboola, a dodává: „Abychom nakupující před těmito praktikami ochránili, spustili jsme před třemi lety Hlídače Shopů. Neustále tuto bezplatnou službu zlepšujeme a přidáváme další e-shopy, letos jsme přidali Slovensko a celkový počet sledovaných e-shopů téměř zdvojnásobili.”

Čtěte také:
Hlídač Shopů chrání před falešnými Black Friday slevami, nově hlídá e-shopy i na Slovensku

Hlídač Shopů takto hlídá 29 populárních českých e-shopů, nově i lékárny (Pilulka.cz, Lékárna.cz, Benu) nebo AAA Auto. Poprvé funguje taky na Slovensku, kde Hlídač Shopů monitoruje 9 e-shopů. Ověřit si reálnou slevu nebo zjistit, za jakou cenu prodával e-shop produkt v poslední době, si může s Hlídačem Shopů kdokoliv skrze webové stránky projektu, instalací do Androidu pomocí přidání na plochu, nebo instalací rozšíření do prohlížeče. Tu používá dnes již více než 20 tisíc uživatelů.

Dříve se Hlídač Shopů potýkal s nevraživostí ze strany většiny obchodníků a některé e-shopy se snažily nástroji odříznout přístup nebo dokonce hrozily tvůrcům žalobami. Dnes je situace opačná a přední e-shopy naopak tvůrce oslovují s žádostí o spolupráci. Trojice těch největších – Alza, Mall.cz a CZC.cz, s Hlídačem Shopů již spolupracují. Alza i CZC dokonce implementovali výpočet slev dle prakticky shodné metodiky a komunikují tedy zákazníkům férové slevy. „Námi sledované e-shopy od nefér praktik upouštějí, v rámci Black Friday na Alze a u CZC v podstatě nenajdete klamavou slevu. Mám velkou radost z toho. jak se trh za těch pár let posunul, a věřím, že je to i naším přičiněním,” dodává Jakub Balada.

×

Kamila Mortimer končí po šesti letech v JCDecaux, vystřídal ji Tomáš Soukup

Starší článek

MALL Partner se přibližuje dalším tisícům e-shopařů, spojil síly s FastCentrikem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Máme na to, stát se designovou velmocí

Období krize může designu paradoxně pomoci. Lidé se přikloní k lokálním výrobkům, míní první dáma českého designu Jana Zielinski. České firmy založily…
5. 12. 20204. 12. 2020
Marketing

Extra Publishing a Business Media CZ loví na internetu předplatitele MF

Brněnskému vydavatelství Extra Publishing, které projevilo zájem o převzetí časopisů Puntík a Tečka, došla trpělivost s vleklým konkurzem…
4. 12. 20204. 12. 2020
Marketing

Video: Ryan Reynolds opět virální – rok 2020 dal dohromady s ďáblem

Reklama Reynoldsovy agentury Maximum Effort pro seznamku Match.com dala dohromady ideální pár – Satana a letošní rok. S hudbou pomohla Taylor…
4. 12. 20205. 12. 2020
Média

Kolem částí Mladé fronty krouží zájemci. Ve hře je opět i Albatros

Mladé frontě hrozí zastavení provozu a jako čím dál pravděpodobnější scénář se jeví prodej jednotlivých částí vydavatelství. V tomto duchu se nedávno…
4. 12. 20204. 12. 2020

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více