Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Digitalizace mění také B2B vztahy. Jak reagují firmy?

Pavel Hejkrlík29. 11. 202030. 11. 2020

Covid urychlil kromě B2C také přijímání digitálních změn v B2B segmentu. Jak firmy reagují a na co se nejvíce zaměřují?

Základem marketingu mezi podniky je strategie. Jak ale jednat strategicky, když je v současné době tolik neznámých? Skokové přijetí digitalizace stírá rozdíly mezi tím, co je B2C taktika nebo B2B taktika. Pokud však jde o základní principy značky, podle expertů na B2B marketing, kteří jako řečníci vystoupili na online konferenci portálu The Drum World B2B Fest, není nyní správný moment pro experimentování.

ČTĚTE TAKÉ
A jaký odstín rtěnky má váš avatar? Digitalizace vstupuje i do segmentu krásy

„Ve své strategii značky potřebujete větší hbitost…, ale vaše značka by neměla být hbitá.“ Musí to být něco, co přečká vaše produkty, vaše strategie, vaše další kampaně a pravděpodobně to přečká i vás jako mana‑žery značek,” uvedl například Sam Poulter, vedoucí korporátního brandu společnosti AP Moller — Maersk. Tato firma patří mezi kolosy, které navzdory všem možným opatřením a různým lockdownům nadále udržují globální dodavatelské řetězce v chodu.

„V marketingu se vždy plánovalo dlouhodoběji a nyní je vidět nutnost být agilní a přizpůsobivý. Je třeba rychleji reagovat na změny na trhu, využívat menší a více zacílené kampaně,“ říká Marc Keating, šéf inovací v agentuře Stein IAS.

Deset let v deseti měsících

Covid přispěl k obrovské akceleraci zavádění digitálních technologií. V mnoha případech se několik let plánovaných inovací kvůli nutnosti a boji o přežití v „novém normálu“ smrsklo na pouhé měsíce. „Je vidět celkový přesun k digitalizaci, využívání platforem, sbírání a pochopení správných dat, pochopení zákaznického zážitku. Větší propojení s týmy z celého světa v rámci změny práce. V posledních deseti měsících šlo o velký skok. Akcelerace je obrovská, dříve se vše nutně nekonečně schvalovalo, teď to šlo kvůli covidu najednou rychle,“ popisuje globální šéfka IBM Garage Debbie Vavangas. Podle ní je změna patrná i v tom, že se marketéři nyní zaváděním digitálních technologií stávají více technologicky orientovaní.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 30. listopadu 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Partners Media má nově dva obchodní zástupce z Mladé fronty

Starší článek

Místo prodeje: Eco poctivé i jen „na oko“

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Jaro na Nově: nový seriál Anatomie života i finálová sezóna Ordinace

Skupina Nova představuje jarní programové schéma na jaro 2021. Diváci se mohou těšit na nový seriál Anatomie života, který jim přiblíží životy…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Lezec Ondra ambasadorem značky Sens Food. Firma míří na thajský …

Nejlepší lezec na světě Adam Ondra a značka Sens Food, která cílí na udržitelnou stravu založenou na proteinu ze cvrčků, oznámili…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

VIDEO: Kontroverzní reklama s homosexuálním párem? Cadbury si za ní stojí

Padesátileté výročí existence čokoládových vajíček s krémem Crème Egg oslavila značka ze skupiny Mondelēz spotem oslavujícím všechny fanoušky…
18. 1. 202118. 1. 2021
Marketing

Přichází rok vylepšené reality? Facebook uvede na trh své první chytré brýle

Jestli je po smutné realitě roku 2020 a nečekaně dramatickém startu roku 2021 něco potřeba, tak je to trocha vylepšení reality. A právě…
18. 1. 202118. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více