Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Digitalizace mění také B2B vztahy. Jak reagují firmy?

Pavel Hejkrlík29. 11. 202030. 11. 2020

Covid urychlil kromě B2C také přijímání digitálních změn v B2B segmentu. Jak firmy reagují a na co se nejvíce zaměřují?

Základem marketingu mezi podniky je strategie. Jak ale jednat strategicky, když je v současné době tolik neznámých? Skokové přijetí digitalizace stírá rozdíly mezi tím, co je B2C taktika nebo B2B taktika. Pokud však jde o základní principy značky, podle expertů na B2B marketing, kteří jako řečníci vystoupili na online konferenci portálu The Drum World B2B Fest, není nyní správný moment pro experimentování.

ČTĚTE TAKÉ
A jaký odstín rtěnky má váš avatar? Digitalizace vstupuje i do segmentu krásy

„Ve své strategii značky potřebujete větší hbitost…, ale vaše značka by neměla být hbitá.“ Musí to být něco, co přečká vaše produkty, vaše strategie, vaše další kampaně a pravděpodobně to přečká i vás jako mana‑žery značek,” uvedl například Sam Poulter, vedoucí korporátního brandu společnosti AP Moller — Maersk. Tato firma patří mezi kolosy, které navzdory všem možným opatřením a různým lockdownům nadále udržují globální dodavatelské řetězce v chodu.

„V marketingu se vždy plánovalo dlouhodoběji a nyní je vidět nutnost být agilní a přizpůsobivý. Je třeba rychleji reagovat na změny na trhu, využívat menší a více zacílené kampaně,“ říká Marc Keating, šéf inovací v agentuře Stein IAS.

Deset let v deseti měsících

Covid přispěl k obrovské akceleraci zavádění digitálních technologií. V mnoha případech se několik let plánovaných inovací kvůli nutnosti a boji o přežití v „novém normálu“ smrsklo na pouhé měsíce. „Je vidět celkový přesun k digitalizaci, využívání platforem, sbírání a pochopení správných dat, pochopení zákaznického zážitku. Větší propojení s týmy z celého světa v rámci změny práce. V posledních deseti měsících šlo o velký skok. Akcelerace je obrovská, dříve se vše nutně nekonečně schvalovalo, teď to šlo kvůli covidu najednou rychle,“ popisuje globální šéfka IBM Garage Debbie Vavangas. Podle ní je změna patrná i v tom, že se marketéři nyní zaváděním digitálních technologií stávají více technologicky orientovaní.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 30. listopadu 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Partners Media má nově dva obchodní zástupce z Mladé fronty

Starší článek

MÍSTO PRODEJE: Eco poctivé i jen „na oko“

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Marketing

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“

Mastercard spolu s hokejovým klubem instaloval do speciálního sektoru v O2 aréně do konce sezóny makety fanoušků. Podobizny jim podepíše celý tým.
9. 4. 20219. 4. 2021
Zprávy

Vraťme děti do života! Prahu pokryly plakáty podporující otevření škol pro všechny

Signatáři petice Vraťme děti do školy a zemi do normálu, společně s firmou provozující venkovní reklamu JCDecaux, nyní zorganizovali dvoutýdenní kampaň…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více