Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Mall.tv
Média

Český seriál dobývá svět. #Martyisdead získal mezinárodní cenu Emmy

Redakce MAM24. 11. 202025. 11. 2020

Mezinárodní akademie televizních umění a věd vyhlásila v New Yorku internetový seriál #martyisdead jako vítěze mezinárodní ceny Emmy. Stalo se tak v průběhu slavnostního ceremoniálu 48. ročníku International Emmy Awards, který se letos poprvé konal online. Seriál o aktuálním tématu kyberšikany se stal historicky prvním českým seriálem, který získal tuto prestižní cenu. Emmy v kategorii krátkých seriálů převzali během online přenosu producenti Milan Kuchynka a Vratislav Šlajer. Spoluproducentem je i Jakub Koštál, režisérem Pavel Soukup.

Už samotnou nominaci v celosvětové konkurenci tisícovky seriálů považovali tvůrci z České republiky za ohromný úspěch, zvláště v konkurenci světových hráčů typu Netflix a HBO. Získání první Emmy pro český seriál je navíc důležitým momentem v české kinematografii. Seriál #martyisdead zvítězil ve společnosti 44 nominovaných děl či umělců v 11 kategoriích z 21 zemí. V kategorii krátkých seriálů byl nominovaný spolu s třemi dalšími z Austrálie, Argentiny a Singapuru. „Historicky první Emmy pro seriál #martyisdead vnímáme jako úspěch pro české filmové tvůrce a celou Českou republiku. Také nás těší, že česká žánrová produkce uspěla v tak velké celosvětové konkurenci,“ shodují se producenti Vratislav Šlajer a Milan Kuchynka.

  • Tvůrci seriálu

A jak říkají tvůrci #martyisdead: „Sociální sítě nevládnou jen našim životům, ale i smrti. Původně bezproblémový patnáctiletý Martin alias Marty točí sebe i své blízké na mobil ve chvílích, které by každý z paměti raději vymazal. Jak dává tušit český překlad názvu se symbolickým hashtagem, Marty je sice mrtvý, ale někdo další být nemusí. Seriál vznikl v produkci společností Bionaut, Mall.tv, Cz.nic a ve spolupráci s projektem Bezpečně na netu.“

Hlavní roli Martyho ztvárnil Jakub Nemčok, dále hrají Petra Bučková, Jan Grundman, Sára Korbelová, Matěj Havelka nebo Andrej Polák. Scenáristy jsou Jaroslav T. Miška a Jan Stehlík. Čeští diváci mohli přenos udílení cen z New Yorku ve speciálním pořadu s českým komentářem sledovat na Mall.tv.

Cena Emmy není jediným zahraničním úspěchem pro seriál #martyisdead. Na texaském Austin Film Festivalu získal cenu pro nejlepší digitální sérii a na Marseille Web Fest ocenění za nejlepší režii a scénář. Stal se nejlepším televizním a internetovým seriálem na Finále Plzeň a z festivalu Serial Killer si loni odnesl cenu za nejlepší webseriál. Navíc Martyho smrtí příběh nekončí. Tvůrci totiž nyní připravují pokračování seriálu pod názvem #annaismissing, které vzniká opět v koprodukci Bionautu a Mall.tv. Zatímco tématem oceněného seriálu byla kyberšikana a morální hranice činů odehrávající se za zaheslovanými účty, ústředním motivem chystané novinky je vyšetřování únosu dítěte za účelem natáčení a prodeje nelegálních videí.

×

Když celebrity zdarma prodávají vaše produkty

Starší článek

Bageta za odběr: Bageterie Boulevard hledá v kampani nové dárce krevní plazmy

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více