Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: ADC Czech Creative Awards
Akce

Reklamní Oskaři. Na shortlistu ADC Czech Creative Awards je 83 nominovaných

Jakub Křešnička2. 10. 202025. 11. 2020

Vyhlášení letošního ročníku tradičních ocenění za reklamu ADC Czech Creative Awards proběhne online, termín zatím není jistý. Na shortlistu je nejúspěšnější projekt „Projev, který se nikdy nestal“ od Symbio Digital pro HBO Europe.

Třináctičlenná porota reklamních cen dříve známých jako Louskáček, které pořádá Art Directors Club, letos vybírala celkem z 207 přihlášek od 54 přihlašovatelů. Na shortlistu se pak objevuje 83 nominací (kompletní přehled níže). Mezi nejúspěšnějšími přihlašovateli jsou například agentury Kaspen/Jung von Matt, na shortlistu se její jméno objevuje šestkrát, WMC Grey se sedmi nominacemi a Symbio Digital rovněž se sedmi záznamy na shortlistu. Pět z toho připadá na projekt Projev, který se nikdy nestal s deepfakem prezidenta Miloše Zemana. Ten byl vytvořený pro HBO Europe a upozorňoval na seriál Bez vědomí. Počet nominací dělá z Projevu, který se nikdy nestal nejúspěšnější projekt na shortlistu ADC Czech Creative Awards, bude se ucházet o ocenění v kategoriích Online film, Original content, Digital Design, Digital Craft, Innovation a Online campaign.

Galavečer s vyhlášením výsledků letošního ročníku ADC Czech Creative Awards byl plánován na 24. září, ale kvůli opatřením byl odsunut. Prozatím na neurčito, nový termín ještě není znám.

„Chceme divákům zajistit zábavný ceremoniál a zároveň dát důstojný prostor vítězným pracím a agenturám,“ uvedl tehdy předseda ADC David Suda. Koncept vyhlašování je navržen, aby splňoval bezpečnostní opatření a zároveň neztratil punc zábavy a nadšení z vítězství, na který jsou diváci zvyklí. Proto bude třeba i trocha iniciativy ze strany vítězů. „Je pro nás těžké přijít o legendární ceremoniál a už podruhé ho posouvat a navíc kompletně změnit jeho podobu. Z nového konceptu jsou ale všichni nadšeni,“ ujišťoval David Suda.

Pandemie a proti ní namířená opatření ovlivnila i zasedání poroty, která rozhodovala o shortlistu a probíhala kombinací online i offline setkání. Jak to probíhalo, píše ve svém komentáři člen poroty i výboru ADC Miky Karas:

ADC Czech Creative Awards pod rouškou porotce

Letošní vyhlašování „českých reklamních Oscarů“ se vůbec poprvé bude konat online. Jak nepříznivá situace ovlivnila zasedání poroty a rozhodování o vítězných pracích?

Díky. Na začátek opravdu jedno velké díky, které vyjadřuji z pozice člena výkonného výboru ADC. Tohle díky patří všem odvážným agenturám, produkcím, studiím a jednotlivcům, kteří se i přes nelehkou situaci rozhodli přihlásit svoje práce do letošního ročníku Creative Awards.

Letos se sešla opravdu skvělá porota složená ze specialistů na různá odvětví kreativity. Oborové kategorie jako craft, design, copywriting nebo film tedy skutečně hodnotili lidé, kteří k tomu mají co říct. Kromě toho je vždy důležité, „jak si porota sedne“. Přece jenom členů poroty bylo třináct a co člověk, to názor. Myslím, že mohu s klidem za všechny v porotě říci, že chemie byla od začátku nastavená skvěle a všechny diskuze, které jsme nad přihlášenými pracemi vedli, byly jedině konstruktivní. A to i s velkým přičiněním předsedy poroty Javiera Campopiano a Martina Wosky, kteří s námi strávili dva dny připojení online.

Rozhodovat o vítězných pracích je velká zodpovědnost. V kontextu aktuální situace samozřejmě o to víc. Navíc se nikdy při vší dobré vůli prostě nezavděčíte všem. Proto jsme se od začátku snažili nastavit správný balanc mezi „ocenit opravdu jen ty nejlepší práce“ a „ocenit a tím motivovat tvůrce“. Shodli jsme se na tom, že už shortlist je jistou formou ocenění, proto gratulace všem, kteří na něj dosáhli!

Hodnotili jsme poctivě a každý den ze zasedačky odcházeli až za tmy. Univerzální klíč k posuzování prací sice neexistuje, ale kdybych měl definovat jednu věc, která vítězné práce spojuje, řekl bych: odvaha. Dělat věci jinak. Nacházet nové cesty. Podívat se na problém z jiného úhlu. Dotáhnout to do posledního detailu. Jít až na hranu. Nebát se riskovat.

Oproti minulému ročníku chyběla větší pestrost. Což je dáno tím, že některé agentury se letos rozhodly své práce do soutěže nepřihlašovat. K zamyšlení také je fakt, že například craftové kategorie neměly nouzi o silné přihlášky, zatímco kampaňové kategorie na tom byly o poznání hůře.

„Myslím, že se nám podařilo vybrat reel prací, které mají dobrou vypovídací hodnotu o úrovni lokální kreativity“, okomentoval na závěr naši dvoudenní eskapádu předseda poroty Javier Campopiano, Chief Creative Officer, Grey Europe.

I když letošní vyhlašování bude online, máte se na co těšit. Děláme vše proto, abyste nepřišli o svou chvilku slávy a pocit opojného vítězství. Přesné datum brzy oznámíme. 

Miky Karas, člen poroty a je člen výboru ADC

Zavřít reklamu

VIDEO: Nejefektivnější kampaně. Americké ceny Effie ovládl Burger King

Starší článek

Šéf ČT Petr Dvořák se stal viceprezidentem Evropské vysílací unie

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB

Tým bude vytvářet brandovou strategii i ATL kampaně. Christopha Wechslera doplňují Jiří Kirchner z DDB, Lucie Vestfálová z Made by Vaculik a Martin Gluvňa.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

PR klub zavádí institucionální členství

Pravidelné shromáždění PR klubu potvrdilo složení výkonného výboru a schválilo nové typy členství i možnosti benefitů.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

Alza a Heureka obnovují spolupráci

Alza.cz a Heureka.cz po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku obnovují vzájemnou spolupráci i v české verze srovnávače. 
29. 6. 202229. 6. 2022
Kampaně

Mobilní aplikace Patron GO spustila první velkou online kampaň

V první velké online kampani Aplikace Patron GO se její tvůrci zaměřují na podporu finančního zdraví Čechů. Stojí za ní agentura NESSO films a hlavním…
29. 6. 202229. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška
Matt Okša řídí marketing Binance pro Českou republiku

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.