Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Ogilvy Consulting
Marketing

Psychologie součástí byznysu: zdánlivě malá řešení velkých problémů

Irena Buřívalová3. 10. 202025. 11. 2020

Psychologie a behaviorální vědy se stávají nedílnou součástí byznysu, ukazuje expert Sam Tatam z Ogilvy Consulting.

Sam Tatam je oceňovaným stratégem a uznávaným průkopníkem využití behaviorálních věd. V londýnském Ogilvy Consulting vede tým psychologů a behaviorálních ekonomů, jejichž doporučení využívají klienti Ogilvy a WPP po celém světě. O své zkušenosti se podělí na konferenci Forum Media.

https://www.facebook.com/TydenikMarketingMedia/posts/10158723828282018

Co vás o chování lidí naučila pandemie?

Pandemie samozřejmě obrovsky mění naše chování, od nakupování a cestování až po každodenní mezilidský kontakt. Z behaviorálního pohledu to pomáhá klientům a organizacím uvědomit si všechny výzvy, jakým dnes čelíme, jak behaviorální, tak byznysové, a jejich provázanost.

Překvapilo vás něco v tomto ohledu?

Jsou změny, které se daly očekávat, například rostoucí popularita služby Zoom. Na druhé straně vidíme růst pekařského odvětví, což by se možná na první pohled nezdálo tak zřejmé. Ale když se zamyslíme nad tím, jak se lidé více věnují koníčkům, jak si ve svém domově vytvářejí bezpečná útočiště, tak myslím, že začneme chápat i některé změny v nákupním chování. Je to fascinujcí sledovat, jak se chování lidí mění — někdy předvídatelným způsobem a někdy naopak — v racionální rovině — neočekávaně. Když se ale zamyslíme nad psychologií, která za tím chováním je, tak to najednou začne dávat smysl.

Měly by se podle vás společnosti nyní zaměřit na výkon nebo komunikaci brandu?

To záleží na segmentu. Ale jako každá dobrá kampaň, i v tomto případě by se mělo jednat o rovnováhu v obou přístupech. Je tu i průzkum od společnosti Kantar, ze kterého vyplývá, že značky by měly dál normálně komunikovat, i během pandemie. Je to příležitost věci trochu odlehčit, uniknout stresu a k problémům přistupovat i s humorem. Možná máme pocit, že na to nemáme právo, ale lidé to pořád chtějí. Samozřejmě tím nemyslím, že bychom si měli dělat legraci z pandemie. Ale nemusí to být vždy „zkáza a beznaděj“. Lidé touží po úniku, chceme, aby nám značky připomněly, že na konci tunelu je světlo. Nemyslím si, že by spotřebitelé odcházeli od značek, které zůstávají samy sebou.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 5. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Vyneseme výš než do základního tábora, hlásá Datart v nových spotech

Starší článek

Mozek má rád řád. Organizovaná komunikační média prodají více

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více