Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Archiv
Média

„Poptávka je vysoká, ceny za TV reklamu porostou do deseti procent“

Pavel Hejkrlík9. 10. 202025. 11. 2020

Během krizových měsíců pokles v segmentu inzerentů z cestovního ruchu nahradila, a dokonce i převážila poptávka z e-shopů, uvádí Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje Media Clubu. Podle něj se bude navýšení cen televizní reklamy pro příští rok pohybovat mezi pěti až deseti procenty.

Vlivem růstu sledovanosti roste poptávka po reklamním prostoru v televizi. Pokud by dále byla ekonomická situace nepříznivá, může se to do ní výrazně promítnout?

Růst letošní podzimní poptávky je vyšší než loni na podzim. Prostorová kapacita nám nestačí a potřebovali bychom ji ještě větší. Tento problém se týká více televize než internetu, a to i přesto, že se reklamní kapacita v obou médiích zvýšila. Neříkám, že je to nějak dramatické, ale poptávka po prostoru se zvyšuje. 

Jak se bude pohybovat navýšení cen reklamy v rámci Media Clubu? Bude kvůli podobnému zájmu dvouciferné jako v minulém roce?

Náš výhled ohledně inflace pro příští rok se pohybuje v řádu pět až deset procent. Tlak na reklamní prostor mimo jarní covidové období je enormní – přibývají noví klienti, kteří dosud televizní reklamu nevyužívali, a současná situace jim obchodně nahrává.

Proměnila nějak situace jednotlivé zadavatele? Evidujete větší zájem z e-commerce, a naopak třeba menší z módy, cestovního ruchu? 

Pokles v některých segmentech inzerentů, jako jsou například cestovní kanceláře, plně nahradila, a dokonce i převážila, poptávka z jiných sektorů, například e-shopů. Televizní reklamu začaly využívat i e-shopy, které ji dosud neměly, a pak firmy, které spustily e-shop a potřebují vybudovat nový prodejní kanál. Tím se zvýšil objem celého e-shopového segmentu. Samotná móda je v e-shopech zastoupena silně od vstupu dvou velkých zahraničních prodejců. Struktura zadavatelů se příliš nemění, například u automotive ale sledujeme záměr víc využívat televizní reklamu pro podporu prodeje, nejen pro launchovací kampaně. Souvisí to s tím, že v minulosti byla tato potřeba částečně limitována kvůli naplněným výrobním kapacitám. Automobilky musí dnes víc tlačit na prodej než dříve.

Zavřít reklamu

Livesport spouští kampaň na FlashSport. Připravuje i další s Petrem Čechem

Starší článek

Žijte jako Bosch, vyzývá v podzimní kampani výrobce spotřebičů

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.