Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Lions Live
Akce

Lions Live: I s malým marketingovým rozpočtem se dá zahrát velké divadlo

Jakub Křešnička30. 10. 202025. 11. 2020

Krize je příležitostí ke kampaním na posílení brandu. I seškrtané rozpočty se dají využít efektivně, zaznělo na akci Lions Live.

Kvůli pandemii jsou opět zavírány obchody a marketingová oddělení se musejí znovu vyrovnávat s úpravou plánů a investic. I velké brandy, jako je Pepsi či Levi‘s se přiznávají k minimálně dočasnému seškrtání rozpočtů. Zvlášť ve chvíli, kdy se budgety omezují, by se ale peníze určené pro arketing měly utrácet kreativně, zaznělo minulý týden během virtuální konference Lions Live pořádané organizátory soutěže Cannes Lions.

PSALI JSME
Konference Forum Media mění termín: přesouvá se na 9. prosince

„Díky marketingu rosteme i během pandemie. Snažíme se utrácet efektivně a každý investovaný dolar měříme. Je to sice náročné, ale vyrovnáváme krátkodobé a dlouhodobé aktivity, které máme aktuálně nastavené zhruba v poměru 80:20,“ uvedl Greg Lyons, šéf marketingu PepsiCo pro Severní Ameriku. Podle něj je v dnešní době zvlášť důležité udržovat v externí, ale i interní komunikaci, autenticitu a lidskost. Takový přístup přiblížila i Jennifer Sey, šéfka marketingu a viceprezidentka Levi Strauss & Co. Podle ní nebylo vhodné s nástupem pandemie tlačit výkonnostní marketing a firma místo toho spustila každodenní online koncerty odkazující na legendární džíny 501. Umělci spolupracovali zdarma, firma místo honoráře přispěla na charitu podle jejich výběru. „Mělo to nečekaný úspěch. Zákazníci se nám pak sami ozývali s otázkami po možnostech nákupu, tak jsme se postupně vrátili i k performance marketingu,“ řekla.

Levně, ale kreativně

Škrtání rozpočtů ale není nic nového. Jak upozornil James Hurman, expert na efektivitu a autor knihy The Case for Creativity na základě studie pro Cannes Lions a WARC, budgety na kampaně se během posledních deseti let průměrně smrskly o polovinu, délka kampaní zhruba o třetinu a klesá též množství kanálů, které se pro ně využívají. Tyto tři ukazatele jsou přitom podle něj základem pro úspěch reklam a jejich efektu na byznys.

Zvlášť v době krizí se firmy uchylují k tomu, že vypouštějí do světa více krátkých, především informativních kampaní, které směřují na jeden či dva kanály z mediamixu. „Panuje pocit, že se má takto postupovat. Je to ale špatně, spíše než o nutnost jde o volbu, dávají přednost jednodušším cestám, které ale tak dobře nefungují. Podstatně lépe než stroze informační koncept funguje humor a emoce. Je sice těžší koncept vypracovat, ale emusí
být dražší,“ upozornil Hurman.

Trendem, který v této chvíli mohou marketéři využít, je takzvané lo‑fi, neboli neprofesionálně se tvářící obsah. Jeho rozmachu napomáhá averze spotřebitelů k přehnanému perfekcionismu a popularita amatérských videí tažená sociálními sítěmi. Tim Leake, šéf marketingu a inovací v agentuře RPA, si všiml paradoxu, že jako nejefektivnější se ukazují drahé propracované kampaně stejně jako ty, které jsou na první pohled ošklivé a levné. Většina přitom spadá někam mezi tyto dva póly a leckdy působí jako „bílý šum“, který nikoho moc nezaujme.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 26. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu

To nejlepší ze sportovního marketingu. Clio Sports Awards znají vítěze

Starší článek

Sunar sjednocuje komunikaci všech produktů a spouští novou kampaň

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.