Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Média

Google otočil: mediálním firmám zaplatí miliardy za využívání jejich obsahu

Vojtěch Lhota1. 10. 202025. 11. 2020

Americká společnost Google bude platit mediálním firmám za využívání jejich obsahu. Podle šéfa mateřské společnosti Alphabet Sundara Pichaie v příštích třech letech odmění vydavatele po celém světě miliardou dolarů (asi 23 miliard korun).

Testovací fází projektu Google News Showcase spustí nejpopulárnější internetový vyhledávač v Německu a Brazílii, kde uzavřel partnerství s desítkami vydavatelů.

„S hrdostí oznamuji, že společnost Google podpoří miliardou amerických dolarů partnerství s vydavatelstvími. Tento finanční závazek, dosud náš největší, zaplatí vydavatelům tvorbu a výběr vysoce kvalitního obsahu,“ uvedl ve zprávě na svém blogu Pichai.

ČTĚTE TAKÉ
VIDEO: Epic Games se bouří proti Applu a Googlu. Parodují slavný spot 1984

Google přitom roky vedl spor s řadou mediálních domů po celém světě, které požadovaly peníze za jejich obsah. Nyní na jejich přání přistoupil.

„Služba Google News Showcase bude tvořeny články, které se objeví ve zprávách Googlu pro Android. Následovat bude iOS a na řadu přijde i Google Discover a Search,“ líčí Pichai. „Přístup se oproti našim dalším zpravodajským produktům bude lišit v tom, že se výběr zpráv bude opírat o redakční rozhodnutí jednotlivých vydavatelů.“

Po Německu a Brazílii by měl být Google News Showcase spuštěn například v Nizozemsku, Belgii, či Indii. „Podepsali jsme partnerství s téměř dvěma sty vydavateli z Německa, Brazílie, Argentiny, Kanady, Velké Británie či Austrálie,“ konstatoval Pichai. Česká vydavatelství mezi nimi zatím nefigurují.

„Naše investice, která bude pokračovat i po úvodních třech letech, má pomoci k celkové udržitelnosti práce zpravodajských partnerů.“

„Pomůžeme žurnalistice v 21. století nejen přežít, ale také prospívat,“ dodal Pichai.

Zavřít reklamu

Kateřina Marešová se stala ředitelku pro strategii agentury AMI Digital

Starší článek
KŘEŠNIČKA

KŘEŠNIČKA na dortu: Jestli by Evropě nebylo bez Facebooku lépe…

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.