Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Média

Google otočil: mediálním firmám zaplatí miliardy za využívání jejich obsahu

Vojtěch Lhota1. 10. 202025. 11. 2020

Americká společnost Google bude platit mediálním firmám za využívání jejich obsahu. Podle šéfa mateřské společnosti Alphabet Sundara Pichaie v příštích třech letech odmění vydavatele po celém světě miliardou dolarů (asi 23 miliard korun).

Testovací fází projektu Google News Showcase spustí nejpopulárnější internetový vyhledávač v Německu a Brazílii, kde uzavřel partnerství s desítkami vydavatelů.

„S hrdostí oznamuji, že společnost Google podpoří miliardou amerických dolarů partnerství s vydavatelstvími. Tento finanční závazek, dosud náš největší, zaplatí vydavatelům tvorbu a výběr vysoce kvalitního obsahu,“ uvedl ve zprávě na svém blogu Pichai.

ČTĚTE TAKÉ
VIDEO: Epic Games se bouří proti Applu a Googlu. Parodují slavný spot 1984

Google přitom roky vedl spor s řadou mediálních domů po celém světě, které požadovaly peníze za jejich obsah. Nyní na jejich přání přistoupil.

„Služba Google News Showcase bude tvořeny články, které se objeví ve zprávách Googlu pro Android. Následovat bude iOS a na řadu přijde i Google Discover a Search,“ líčí Pichai. „Přístup se oproti našim dalším zpravodajským produktům bude lišit v tom, že se výběr zpráv bude opírat o redakční rozhodnutí jednotlivých vydavatelů.“

Po Německu a Brazílii by měl být Google News Showcase spuštěn například v Nizozemsku, Belgii, či Indii. „Podepsali jsme partnerství s téměř dvěma sty vydavateli z Německa, Brazílie, Argentiny, Kanady, Velké Británie či Austrálie,“ konstatoval Pichai. Česká vydavatelství mezi nimi zatím nefigurují.

„Naše investice, která bude pokračovat i po úvodních třech letech, má pomoci k celkové udržitelnosti práce zpravodajských partnerů.“

„Pomůžeme žurnalistice v 21. století nejen přežít, ale také prospívat,“ dodal Pichai.

×

Kateřina Marešová se stala ředitelku pro strategii agentury AMI Digital

Starší článek

KŘEŠNIČKA na dortu: Jestli by Evropě nebylo bez Facebooku lépe…

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Přípravy na Super Bowl vrcholí. Kdo se letos objeví na reklamní …

Vedle Pringles, Toyoty či Mountain Dew se v prestižním reklamním čase během přenosu finálního zápasu NFL poprvé ukáže společnost Fiverr.
20. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Očkovací kampaň: vláda vybírá z pěti agentur

Jedna z pěti vládou oslovených kreativních agentur vtiskne hlavní podobu očkovací kampani v Česku. S ohledem na časovou tíseň se úřad vlády…
19. 1. 202120. 1. 2021
Extra

Jak poznáte, že potřebujete e-shop na míru?

ADVERTORIAL Začít obchodovat na internetu s hotovým e-shopovým řešením je snadné. Úspěšní obchodníci ale „e-shop z krabice“ rychle…
19. 1. 202119. 1. 2021
Lidé

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil …

Obchodní tým vydavatelství Internet Info posiluje Michael Kubala. Jako Key Account Manager bude mít na starosti především ekonomické servery…
19. 1. 202119. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michael Kubala míří do obchodního týmu Internet Info. Dosud působil v MF
PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více