Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Retail

Češi nakupují módu online i během krize. Obchody plánují investice do reklamy

Redakce MAM30. 10. 20201. 8. 2021

Češi nakupují módu online i v druhé vlně pandemie koronaviru. Vyplývá to z průzkumu Fashion (Re)search vyhledávače módy Glami zaměřeného na to, jak se e-shopy v Česku během září a října připravovaly na druhou vlnu pandemie koronaviru.

Kategorie bundy a kabáty stoupla od začátku září o 95 %. Dalšími úspěšnými kategoriemi jsou podle průzkumu roušky, které zaznamenaly největší nárůst v srpnu (+88 %) a září (+55 %) a oblečení na doma, především pak spodní prádlo (+42 %) a pyžama (+41 %). I v druhé vlně pandemie rodiče nakupují pro své děti, kategorie děti a kojenci stoupla o 31 %. 

Omni-channel obchodníci zaznamenali pokles tržeb v kamenných obchodech už před vyhlášením přísných protikoronavirových opatření, téměř 70 % podnikatelů zaznamenalo snížení prodejů offline. Třetina uvádí, že přišlo o 40–60 % návštěv v kamenných obchodech. Ovšem zároveň také uvádí, že část letošních ztrát se vyrovnala prodeji online. 

Téměř polovině obchodníkům, kteří prodávají módu pouze online, se zatím nepodařilo vyrovnat propad tržeb vzniklý v první vlně. Ovšem třetině e-shopů pandemie pomohla a díky vyšším nákupům v online prostředí se jim podařilo vydělat více.

Více než polovina obchodů přesouvá své budgety online. E-shopy tak konají, aby se dokázaly přizpůsobit rychle se měnící situaci. 67 % obchodníků žádné změny nedělá. 47 % e-shopů již udělalo nějaké změny směrem k druhé vlně pandemie koronaviru. Až 40 % e-shopů situaci bere jako příležitost na změnu a tak zvyšují svou přítomnost na sociálních sítích, pořádně se zásobí před sezónou a představují nové produktové řady. 37 % obchodů se na změny teprve chystá.

Většina e-shopů neplánuje snižovat ceny. Naopak se budou přizpůsobovat tak, že budou nabízet slev méně, aby zachovaly dobré marže. Obchodníci budou letos investovat hlavně do online reklamy, offline volí jen 5 % z nich. Nejvíce budou investovat do sociálních sítí (75 %) a reklamy na Googlu (73 %). 

Pro téměř polovinu podnikatelů je budoucnost české módní e-commerce v udržitelnosti a v proměně sociálních sítí v hlavní marketingový kanál pro prodej módy (TikTok, Instagram). 17–23 % si myslí, že bude posilovat virtuální šatník, zvyšovat se prodej second-hand oblečení a zmizí sezóny a kolekce v prodejnách.

Zavřít reklamu

Sunar sjednocuje komunikaci všech produktů a spouští novou kampaň

Starší článek

„Testujeme nový koncept.“ Bonami má první prodejnu v nákupním centru

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.