Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Češi nakupují módu online i během krize. Obchody plánují investice do reklamy

Redakce MAM30. 10. 202030. 10. 2020

Češi nakupují módu online i v druhé vlně pandemie koronaviru. Vyplývá to z průzkumu Fashion (Re)search vyhledávače módy Glami zaměřeného na to, jak se e-shopy v Česku během září a října připravovaly na druhou vlnu pandemie koronaviru.

Kategorie bundy a kabáty stoupla od začátku září o 95 %. Dalšími úspěšnými kategoriemi jsou podle průzkumu roušky, které zaznamenaly největší nárůst v srpnu (+88 %) a září (+55 %) a oblečení na doma, především pak spodní prádlo (+42 %) a pyžama (+41 %). I v druhé vlně pandemie rodiče nakupují pro své děti, kategorie děti a kojenci stoupla o 31 %. 

Omni-channel obchodníci zaznamenali pokles tržeb v kamenných obchodech už před vyhlášením přísných protikoronavirových opatření, téměř 70 % podnikatelů zaznamenalo snížení prodejů offline. Třetina uvádí, že přišlo o 40–60 % návštěv v kamenných obchodech. Ovšem zároveň také uvádí, že část letošních ztrát se vyrovnala prodeji online. 

Téměř polovině obchodníkům, kteří prodávají módu pouze online, se zatím nepodařilo vyrovnat propad tržeb vzniklý v první vlně. Ovšem třetině e-shopů pandemie pomohla a díky vyšším nákupům v online prostředí se jim podařilo vydělat více.

Více než polovina obchodů přesouvá své budgety online. E-shopy tak konají, aby se dokázaly přizpůsobit rychle se měnící situaci. 67 % obchodníků žádné změny nedělá. 47 % e-shopů již udělalo nějaké změny směrem k druhé vlně pandemie koronaviru. Až 40 % e-shopů situaci bere jako příležitost na změnu a tak zvyšují svou přítomnost na sociálních sítích, pořádně se zásobí před sezónou a představují nové produktové řady. 37 % obchodů se na změny teprve chystá.

Většina e-shopů neplánuje snižovat ceny. Naopak se budou přizpůsobovat tak, že budou nabízet slev méně, aby zachovaly dobré marže. Obchodníci budou letos investovat hlavně do online reklamy, offline volí jen 5 % z nich. Nejvíce budou investovat do sociálních sítí (75 %) a reklamy na Googlu (73 %). 

Pro téměř polovinu podnikatelů je budoucnost české módní e-commerce v udržitelnosti a v proměně sociálních sítí v hlavní marketingový kanál pro prodej módy (TikTok, Instagram). 17–23 % si myslí, že bude posilovat virtuální šatník, zvyšovat se prodej second-hand oblečení a zmizí sezóny a kolekce v prodejnách.

×

Sunar sjednocuje komunikaci všech produktů a spouští novou kampaň

Starší článek

„Testujeme nový koncept.“ Bonami má první prodejnu v nákupním centru

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň prodloužila spolupráci s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více