Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Macy's
Marketing

Pryč z nákupních center. Macy’s testuje formát menších prodejen

Pavel Hejkrlík9. 9. 202026. 11. 2020

Americký řetězec Macy’s bude testovat nový formát menších prodejen umístěných mimo velká nákupní centra. Ty byly opatřeními kolem pandemie postiženy a mají slabé výsledky. Řada dalších hráčů z retailu pak o podobném řešení přemýšlí, což ukazuje na sílící trend mezi prodejci v retailu.. 

„Stále věříme, že nejlepším velkým nákupním centrům se bude dařit. Ale zároveň vidíme potenciál pro menší formáty prodejen Macy’s and Bloomingdale’s mimo tyto centra,“ uvedl CEO společnosti Jeff Gennette. Jako vhodná města pro test uvedla Macy’s Dallas, Atlantu nebo Washington. V rámci úsporných opatření vlivem dopadů koronaviru společnost představila plán na změnu nazvaný Polaris. Hlavními prioritami v rámci něj jsou posílení vztahů se zákazníky, akcelerace růstu v digitálu, optimalizace portfolia výrobků na prodejnách. V rámci plánu Polaris plánuje Macy’s během tří let uzavřít 125 prodejen. Firma testuje nový koncept Market by Macy’s, první obchod otevřela letos v Texasu, druhý má následovat v příštím roce. 

Odklon od velkých shopping malls ale deklarují i další značky – například Nordstrom, který už zavřel 16 velkých prodejen a už se nepovažuje na značku z obchodních center. Obchody, které měly slabé výsledky v centrech zavřela i řetězec JCPenney. Existence mimo nákupní centra totiž usnadňuje obchodům poskytování pohodlných bezdotykových služeb a snažší vyzvednutí zboží. Není také jasné, kdy se situace zlepší natolik, že se lidé do dříve přeplněných center beze strachu navrátí. Návštěvnost center ale klesala už i před propuknutím pandemie. 

Čtěte také:
Zomri vystoupí na Forum Media. Posouvají hranice na internetu i ve společnosti

Podle Macy’s se navíc ukazuje, že lidé, vlivem toho, že méně jezdí na dovolené do zahraničí, utrácejí více peněz za luxusní zboží, jak si chtějí udělat v těžkých časech radost. Týká se to zejména šperků, parfémů nebo nábytku, ženským kabelkám nebo botám. Změna spotřebitelského chování se podle Gannetta ještě více projeví v nadcházející vánoční sezoně a podobně jako další hráči na trhu i v Macy’s plánují začít s kampaněmi letos o něco dříve, aby nahradila výpadek z koronakrize. „Věříme, že odklon od zážitkových dárků bude hrát ve vánoční sezoně pro nás,“ věří Gannette. Navíc se na trhu projeví i možné bankroty někoho z konkurence. 

Nový koncept představil Amazon

Svůj nový koncept Fresh grocery store představil i gigant Amazon. Zákazníci se do obchodu dostanou zatím jen na pozvánku, pro širokou veřejnost otevře během následujících týdnů. Má se jednat o levnější alternativu k obchodům Whole Foods, které spadají pod Amazon. Ve Fresh obchodech budou mít zákazníci k dispozici speciální nákupní vozíky, ke kterým se lidé připojí přes aplikaci. Jsou vybavené kamerou, která automaticky po vhození dovnitř detekuje, o jaké zboží jde. Zaplatit poté jde mnohem rychleji, bez zdlouhavého čekání ve frontě u kasy. 

Naproti tomu obchod GO, který Amazon nedávno otevřel v Seattlu využívá kamer umístěných nad hlavami zákazníků a senzory na regálech, které automaticky detekují, co člověk kupuje a zaplatí je automaticky, když vyjdou ven z obchodu. Podobnou technologii by Amazon mohl od příštího roku využívat ve Whole Foods obchodech.

×

Externí komunikaci témat a novinek bude v Heurece řídit Do Thu Trang

Starší článek

Ředitelkou komunikace Equa bank se stala Kateřina Petko. Bude i mluvčí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Značky testují potenciál TikToku. Čínská sociální síť zažívá boom

Sociální síť TikTok má za sebou rok nebývalého růstu a ve stále větší míře ji testují také značky a marketéři. Zábavná forma příspěvků…
16. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Rekonstrukce státu spustila rychlou last minute kampaň v digitálu a na sociálních sítích s pomocí rýmovaček, které se osvědčily už…
15. 1. 202115. 1. 2021
Média

Tištěné tituly MF se vydražily za 4,2 miliony korun. Soud si řekl o repete

Některé tištěné tituly uzavřeného vydavatelství Mladá fronta se včera vydražily, celkem za 4,2 milionu korun bez DPH.  Krajský soud v Českých Budějovicích…
15. 1. 202116. 1. 2021
Lidé

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Za komunikaci Krajského úřadu Středočeského kraje nově zodpovídá bývalá dlouholetá mluvčí mobilního operátora T-Mobile Martina Kemrová. T-Mobile opustila…
15. 1. 202115. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více