Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

Mít vlastní trh. Boom e-commerce umožňuje lépe cílit na specifické segmenty

Irena Buřívalová7. 9. 202026. 11. 2020

Přijít dnes na trh s čokoládovou tyčinkou, která by si našla vlastní zákazníky, je poměrně náročná disciplína. Karty už jsou rozdány, získat prostor v regálu velkého řetězce je heroický výkon. Vymyslete ale tyčinku s cvrččím proteinem a cesta k srdcím a žaludkům zákazníků se otevírá snáze. Potvrzuje to úspěch českého startupu Sens, jehož produkty jsou k dostání například v supermarketech Penny Market.

Takzvané markets niche (tržní niky) jsou dnes pro mnohé začínající podnikatele jediným možným způsobem, jak se svým byznysem uspět. S raketovým růstem online prodejů a přesunem nákupů do chytrých telefonů se navíc otevřel prostor pro daleko lepší zacílení na specifické zákazníky. Daří se to i díky shromážděným datům, která se v digitálním prostředí sbírají přeci jen jednoduššeji, než ve světě kamenných obchodů. Aktuální trendy nahrávají všem komerčním projektům, které nějak souvisí s udržitelností.

O té se sice hodně mluví, ale rozhodně není masovou záležitostí. V kurzu je například zdravé a pro planetu přívětivé stravování a módní řešení, která směrují zákazníky ke ztenčování šatníků.

Čtěte také:
Báčová vystoupí v rámci Forum Media na Effie stage. S rezervací lze získat MAM


Cvrčci k svačině

V Česku koronavirová krize otevřela dveře nepříliš probádanému segmentu, kterým je výroba vlastního domácího pečiva. V této oblasti se prosazuje například firma KváseCZECH, jež staví na původní receptuře kynutého chleba a pečiva bez droždí. Firmě výrazně vzrostla poptávka během nouzového stavu, kdy měli lidé obavy z nákupu nebaleného pečiva v supermarketech. Zakladatel Lubomír Kobéda má teď plné ruce práce a chystá tři nové produkty na Vánoce. „Hodně se teď rozjely i kurzy pečení, děláme i pro firmy. Teď jsem například předělával malou pekárnu z droždí na kvásek,“ pochvaluje si podnikatel. V začátcích mu hodně pomohlo několik let sbírání osobních kontaktů a fakt, že díky tomu mohl za své produkty osobně ručit.

V posledních měsících se podařilo Kobédovi začít nabízet svůj sortiment přes Rohlik.cz, zapojit se také do online tržiště Mall Partners. Že se lze na přeplněném trhu s potravinami prosadit i v dnešní době, dokazuje úspěch již zmíněné české tyčinky Sens na bázi cvrččího proteinu. Firma v první polovině roku získala investici ve výši téměř 50 milionů korun. „Obor alternativních potravin, reprezentovaný například mediálně známým Beyond Meat, je neuvěřitelně rostoucí a my věříme, že Sens v kombinaci s výrobní základnou v Thajsku má skvělou výchozí pozici globálně uspět,“ řekl investor Reflex Capital Ondřej Fryc médiím. Startup, za kterým stojí Radek Hušek, Daniel Vach a Nicolas Bery, provozuje v Thajsku největší automatizovanou cvrččí farmu na světě a s výraznou finanční injekcí chce nyní její provoz zefektivnit. Sens, jejíž triko se sloganem „Nebojte se brouků, jezte je,“ lze zakoupit na webu značky, nedávno uvedla na trh nové produkty — krekry, těstoviny a proteinový nápoj. Cvrččí protein má přitom udržitelný rozměr. Je prý stejně kvalitní jako nejlepší hovězí, ale při jeho výrobě se spotřebuje 2000krát méně vody, 15krát méně půdy a 12krát méně krmiva. I díky tomu se firma v letošních (stále probíhajících) udržitelných cenách SDGs probojovala zatím do finále — v kategorii Změna klimatu.

Rostoucí je rovněž trh s potravinami rostlinného původu. Podle výzkumné společnosti Meticulous Research vzroste od letoška do roku 2027 o 12 procent a ve stejném období dosáhne objemu 74 miliard dolarů. Segment je perspektivní, protože čím dál víc lidí vnímá produkci masa jako hlavní problém v udržitelném přístupu k planetě. Roste také objem lidí s nízkou tolerancí k živočišné bílkovině. Sektor začal zajímat i velké kapitálové fondy. Loni na českém trhu vstoupila do segmentu i značka Nestlé se svou řadou Garden Gourmet a i když prodeje tvoří zlomek byznysu společnosti, do budoucna se chce firma na rostlinnou produkci zaměřit ještě více (MaM 34/2020).

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 7. září 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Uzavírají se zvýhodněné přihlášky do prestižních Clio Awards

Starší článek

Předvolební maraton České televize: 13 krajských debat a Superdebata

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více