Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Asociace společenské odpovědnosti
Akce

Ceny SDGs znají vítěze. Které projekty nejlépe plnily cíle udržitelného rozvoje?

Redakce MAM18. 9. 202026. 11. 2020

Ceny SDGs jsou rozdány. Asociace společenské odpovědnosti ve čtvrtém ročníku soutěže udělovala ocenění za naplňování Cílů udržitelného rozvoje od OSN v Česku.

Ceny SDGs se letos vyhlašovaly hned v několika kategoriích. Prvenství v kategorii Veřejná sféra si odnesl projekt Česko.Digital sdružující 2850 expertních dobrovolníků, kteří ve svém volném čase zdarma pomáhají neziskovým organizacím i státu, a mění tak Česko k lepšímu.Vítězstvím v kategorii Byznys odborná porota ocenila projekt DOT Glasses, který prostřednictvím unikátních brýlí řeší jeden z největších globálních zdravotnických problémů více než jedné miliardy lidí na světě: špatný zrak.

Laureáty kategorie Mladý leader, jejíž garantem je Forbes Česko, se stali 27letý Radek Hušek a 29letý Daniel Vach. Oba stojí za značkou SENS Fooods vyrábějící produkty se cvrččím proteinem. Cenu odborné poroty za Reporting podle SDGs si odnesla společnost Lidl Česká republika, která ve svém nefinančním reportingu jasně prokazuje komplexní přístup ke všem tématům udržitelnosti, odpovědnosti a etiky v oboru maloobchodního prodeje. Cenu v kategorii Zahraniční rozvojová spolupráce od České rozvojové agentury získala společnost Dekonta s projektem umělých mokřad zlepšujících životní podmínky ve venkovských oblastech rozvojových zemí. V rozvojových oblastech Bosny a Hercegoviny a Kambodži tak vybudovali 349 m2 nových mokřadních ekosystémů.

V nové kategorii Změna klimatu, která byla pořádaná ve spolupráci se Světovým fondem na ochranu přírody (WWF), v hlasování široké veřejnosti zvítězila nezisková organizace Česká krajina a její projekt Rezervace divokých koní. Jde o první rezervaci na světě, kde společná pastva divokých koní, zubrů a praturů pomáhá krajině adaptovat se na změnu klimatu. Letos bylo součástí Cen také speciální Ocenění zodpovědného využívání technologií při naplňování SDGs, jehož garantem je společnost Google s programem Grow with Google, který nabízí bezplatné vzdělávací kurzy a projekty pro jednotlivce i firmy, aby byly úspěšné na českém trhu. Vítězem se stal Scuk.cz, jenž podporuje lokální farmáře a udržitelné nakupování bez plýtvání. Projekt je postaven na konceptu sousedských komunit, které vytvářejí hromadné objednávky.

Všichni vítězové si odnesli designové trofeje od společnosti Bomma.

„Předání Cen SDGs připomnělo, že každý z nás má možnost změnit svět. Zachránit naši zemi. Proč? Protože co víc obohacující může být, než být našim dětem a vnoučatům inspirací a vzorem. Zanechat pro ně na naší planetě pozitivní odkaz a podmínky k tomu, aby žily život stejně kvalitní jako my. A je to právě naše generace, která bude rozhodovat o osudu budoucích generací na další tisíciletí,“ řekla Lucie Mádlová, vyslankyně dobré vůle jmenovaná ministrem zahraničních věcí Tomášem Petříčkem a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

Vyhlášení Cen SDGs zároveň startuje Evropský týden udržitelného rozvoje, který se letos v souvislosti s pandemií koronaviru mimořádně koná v termínu 20.-26. září. „Koronavirová pandemie představuje jednu z největších výzev, které musí dlouhodobě čelit nejenom naše společnost a ekonomika, ale i životní prostředí. Současně však udržitelný rozvoj představuje tu nejlepší cestu, jak tuto krizi překonat. Velmi si cením toho, že mnoho z finalistů Cen SDGs, jsou projekty, které vznikly právě v dobách pandemie, aby pomohly těm nejvíce potřebným,“ uvedl Richard Brabec, ministr životního prostředí.

Udržitelné projekty se do čtvrtého ročníku Cen SDGs hlásily během května a června. Z celkového počtu 266 přihlášených vybírala v průběhu léta vítěze odborná porota, složená ze zástupců partnerů, veřejné sféry, byznysu, oborových svazů, ale i odborníků na udržitelnost a změnu klimatu. Zapojila se i široká veřejnost, která prostřednictvím hlasování rozhodla o vítězi speciální kategorie Změna klimatu.

Akce proběhla ve čtvrtek 17. září v zahradách Černínského paláce Ministerstva zahraničních věcí ČR.

×

Reklama v televizích a rádiích v srpnu rostla. Propadla venkovní inzerce

Starší článek

Garden Gourmet spouští novou kampaň. Zapojil se i Ben Cristovao

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Philip Morris lidem ukáže interaktivní „laboratoř“

Před Průmyslovým palácem na pražském Výstavišti otevře 10. dubna společnost v rámci iniciativy Svět bez kouře prostor, v němž porovnává klasické cigarety s…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více