Foto: MAM

„Je nutná jednotnější profesní komunita.“ AČRA MK se stala členem AKA

7. 9. 2020 13:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Asociace komunikačních agentur přijala na zasedání svého prezidia Asociaci českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK) jako svého kolektivního člena. Spojily se tak cesty dvou nejstarších profesních organizací v oboru komunikace na domácím trhu.

Členství AČRA MK umožnila změna stanov AKA, která otevírá možnosti vstupu pro další sdružení a spolky se zaměřením na komunikaci a marketing. AČRA MK je druhým kolektivním členem po ASMEA (mediální agentury). Zatímco AČRA se od dob svého vzniku orientovala na agentury s domácími vlastníky a časem rozšířila možnost členství i pro jejich dodavatele, AKA zpočátku zastupovala především velké mezinárodní společnosti, i když ani v ní nechyběly silné domácí subjekty. AKA navíc dala možnost sdružování specializovaných agentur v jednotlivých sekcích asociace.

„O možnostech užší spolupráce jsme spolu už mluvili několik měsíců. Jsem rád, že jsem získal pro takový krok podporu našich členů. Ohlédnu-li se zpátky, tak před sedmadvaceti lety AKA i AČRA spolupracovaly podobným způsobem,“ říká Pavel Brabec, prezident AČRA MK.

ČTĚTE TAKÉ
AKA hlásí vzrůst reklamního trhu na 119 miliard korun

„Aktuální situace potvrdila, že jednotnější profesní komunita je nutná. Na tak malou zemi, jakou je Česká republika, máme spoustu asociací v oboru komunikace. Jejich možnosti pak takové rozdrobenosti odpovídají,“ říká Marek Hlavica, ředitel AKA.

AČRA MK nadále zůstává svébytnou, samostatnou organizací. Společné zájmy, které nabízejí zajímavé synergie, vidí obě asociace především v legislativním lobbingu, v kultivaci tržního prostředí, samoregulaci a také v rozvoji a propojování aktivit, které AČRA MK organizuje. Takové možnosti nabízí inovace formátu ankety o Nejlepšího herce a herečku v reklamě. Ve spolupráci s Nielsen Admosphere a dalšími partnery se tohoto rozsáhlého výzkumu každoročně účastní přes dvacet tisíc hlasujících televizních diváků. AKA se stala také partnerem konference DIGIMEDIA , která již šestnáct let mapuje digitální revoluci vytvářející nový mediální svět. Konference se koná pod záštitou MPO, ČTÚ a dalších partnerů 15. října v České televizi.

Foto: MAM

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení