Katalog Ikea slaví 70 let. Firma snižuje množství výtisků a mění jeho formu

13. 8. 2020 11:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Katalog Ikea při příležitosti sedmdesátého výročí změnil svou formu. Verze 2021 má přinášet soubor inspirace a poznatků o životě v domácnosti a praktické tipy. Firma chce nadále snižovat množství výtisků a posilovat jeho digitální podobu.

První tištěný katalog Ikea vyšel v roce 1951. Byl to katalog zásilkového prodeje malého, ale rostoucího podniku Ingvara Kamprada. Od té doby se stal jedním z hlavních marketingových nástrojů švédské nábytkářské společnosti.

„V roce 2004 jsme vytvořili první digitální verzi katalogu, kterou od té doby neustále rozvíjíme. Udržitelnost je pro IKEA jednou z klíčových hodnot, a proto postupně snižujeme množství tištěných katalogů. Ještě v roce 2019 jsme v Česku tiskli přes 1,5 milionu kusů, o rok později už jen necelou čtvrtinu a letos bude výtisků pouze 179 tisíc. Jelikož se mediální prostředí neustále mění, digitální platforma je jedním ze způsobů, jak zajistit, že ke katalogu bude mít přístup každý, kdo chce. Publikování plnohodnotného katalogu v digitální podobě je pro nás výborným způsobem, jak zachovat jeho dědictví,“ uvádí firma v tiskové zprávě.

ČTĚTE TAKÉ
IKEA sdílela návod, jak si doma z nábytku postavit pevnost

Digitální verze katalogu Ikea 2021, která vychází 14. srpna, funguje na nové platformě. „Uživatelé si mohou všimnout čistějšího designu, přehlednějšího a intuitivnějšího rozhraní, ale i několika přidaných funkcí na sdílení obsahu. Nová platforma zároveň plní aktuální normy v oblasti přístupnosti pro osoby se zdravotním hendikepem,“ konstatuje IKEA.

Uživatel si bude moci vybrat, zda se bude v digitálním katalogu posouvat jako v souboru PDF, listovat si v něm podobně jako v tištěné verzi nebo si ho prohlížet po jednotlivých stranách. Pokud uživatel klikne na obrázek, otevřou se mu informace o daném výrobku. Výrobek lze rovněž vložit do nákupního košíku, který se synchronizuje s webem ikea.cz.

Katalog se navíc má od prezentace výrobků čím dál více posouvat k podobě příručky s radami, jak si domácnost zařídit. Dle tiskové zprávy je inspirativním průvodcem plným šikovných tipů, praktických nápadů, ale také drobných a cenově dostupných úprav, které ukazují, jaký pozitivní vliv může mít dobře zařízená domácnost. Kromě toho lidi inspiruje k tomu, aby doma žili zdravěji a udržitelněji, přičemž se zaměřuje zejména na lidi s omezeným rozpočtem a malými prostory.

„Chceme lidem pomoci, aby zdravější a udržitelnější život byl snadno dosažitelný. Počítá se přitom i každá maličkost. Každý jeden nový zvyk, jeden ergonomický polštář, jeden nový recept, jedna úsporná vodovodní baterie nebo jeden nový psací stůl do vaší domácí kanceláře,“ říká Matteo Paolo Montana, manažer pro interiérový design IKEA Česká republika.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.