Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Bezmasé KFC, Burger King či Ikea. Řetězce jdou naproti vegetariánům

Redakce MAM4. 8. 20205. 8. 2020

Těm, kteří se rozhodli omezovat spotřebu masa, se na trhu pomalu rozšiřují možnosti. K řadě řetězců nabízející vegetariánské produkty se nyní přidává společnost KFC se speciálním burgerem.

„Už nějakou dobu pozorujeme rostoucí poptávku po vegetariánské alternativě. Zařadili jsme proto poprvé v historii českého KFC do nabídky nové vegetariánské sendviče Vege Halloumi,“ uvedl Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Rakousko.

V novém vegetariánském burgeru jsou klasické kuřecí kousky nahrazeny kyperským sýrem halloumi. V nabídce je také halloumi varianta kultovního Twisteru. „Lidé k nám chodí pro to, že jsme specialisté na produkty z čerstvého kuřecího masa, které upravujeme do jejich oblíbené marinované a smažené podoby. Ale doba se mění, a i já, ačkoli maso miluji, mám někdy chuť dát si něco bez něj. Nestaneme se vegetariánskou restaurací, ale chceme, aby měl náš zákazník možnost volby,“ dodal Libor Hubík.

Vegetariánům jdou naproti i jiní.

Společnost Ikea v srpnu uvedla na trh své švédské kuličky, ovšem vyrobeny bez masa. Jak Ikea konstatovala v tiskové zprávě, tyto nové kuličky by měly mít na rozdíl od masových o čtyři procenta menší klimatickou stopu. Vegetariánskou verzi párku v rohlíku Korvmoj Ikea nabízí dva roky a zeleninové kuličky pět let.

V druhé polovině května vstoupila na český trh vegetariánskou značku The Vegetarian Butcher společnost Unilever. Značku původně založil v roce 2010 nizozemský farmář Jaap Korteweg. Unilever ji koupil o osm let později. Nyní firma výrobky pod touto značkou u nás prodává v řetězci Albert a také prostřednictvím Rohlíku. V nabídce je například burger, nugety či mletá směs například na přípravu omáčky bolognese. The Vegetarian Butcher dodává také do fastfoodového řetězce Burger King (Rebel Whopper). V retailu mu pak u nás konkuruje od loňského listopadu značka Garden Gourmet od Nestlé (Globus, Kaufland, Tesco, Billa) a Next Level Meat od Lidlu, v online prodeji Rohlíku a Košku s ním soupeří značka Beyond Meat (k dostání rovněž v Makru).

PSALI JSME
Makro přestavuje oddělení masa

Loni uvedl svou vegetariánskou variantu burgeru také český výrobce alternativní stravy Mana. ManaBurger se začal prodávat prostřednictvím předobjednávek v prosinci, ty byly následně během jara distribuovány zákazníkům. ManaBurger je v nabídce Rohlíku i Košíku, přímý prodej je k dispozici zatím jen obyvatelům Prahy.

Zatím se ovšem výrobci masných produktů, dodavatelé masa či jeho prodejci bát nemusí. Rostlinné produkty — ačkoliv rychle rostou — jsou stále spíše zpestřením v jídelníčku Čechů. Co by ovšem měli brát v potaz, jsou důležitá kritéria při rozhodování o koupi, a těmi jsou čerstvost, dobrá kvalita a dobrá chuť, nepoužívání chemie a to, že maso dobře vypadá. Poslední zmíněné kritérium se podařilo naplnit například nově v Makru, kde se po letech rozhodli ve spolupráci s agenturou Leo Burnett k radikální změně a v Průhonicích přestavěli celou sekci masa, následovat budou další prodejny.

×

Komunita českého esportu roste. Do pěti let má mít půl milionu lidí

Starší článek

Marketing Makra bude řídit agentura Leo Burnett. Spolupráce potrvá tři roky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více