Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Marketing

V módě jsou věci z druhé ruky. Online secondhandům se mimořádně daří

Radovan Valach11. 7. 202027. 10. 2020

Současná hodnota secondhandového trhu (bazary, přeprodej, charity) přesahuje hranici 28 miliard dolarů (658 mld. korun). A stále roste: loni 25krát rychleji než maloobchodní prodej. Vyplývá to z aktuální studie 2020 Resale Report, kterou zveřejnila firma ThredUP, zřejmě největší online platforma pro přeprodej módy, doplňků a dalšího zboží na světě.

Na rozdíl od klasického módního retailu (kamenné pobočky), který dostává poslední dobou pořádně zabrat, segment zboží z druhé ruky nezaznamenal za celou dobu žádné výkyvy a rostl i navzdory pandemii, skvělých výsledků dosahuje zejména v onlinu. Internetový přeprodej by měl letos narůst o dalších 69 procent.

Krize výrazně pomohla

Příznivé podmínky umožnily červnovou expanzi švédského startupu Sellpy, který majoritně vlastní H&M, na německý trh (psali jsme v minulém vydání). A znamenité výsledky hlásí i další platformy přeprodávající zboží: Vestiaire Collective, The Real Real, Mercari, Depop, Tradesy, Poshmark nebo u nás známý Vinted, který nyní působí na 12 trzích, kde aktuálně nabízí přes 180 milionů položek.

V Evropě má Vitend 30 milionů registrovaných uživatelů, kteří v průměru nakoupí 15 položek za rok. V loňském roce jeho globální obrat (hodnota zboží přeprodaného uživateli) dosáhl 1,3 miliardy eur (34,6 mld. korun). „Soudě podle výrazně rostoucího zájmu o cirkulární módu, jsme přesvědčeni, že tempo růstu letos ještě zrychlíme,“ uvádí pro MAM Natacha Blanchard, šéfka komunikace Vinted. A dodává, že zájem o „módu z druhé ruky“ se během krize zvyšoval a uživatelé byli aktivnější a zapojenější.

„V porovnání s koncem letošního února jsme pozorovali 17procentní nárůst v nabídkách, a to na všech evropských platformách,“ říká Natacha Blanchard, podle níž bude zájem o cirkulární módu růst i nadále, a to především kvůli ceně a udržitelnosti.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 13. července 2020. Předplatit si ho můžete zde.

×

Nevracejme se k normálu, alespoň v sexu ne, nabádá v nové kampani Durex

Starší článek

Služeb a restaurací se dotknou úspory. Češi budou ve výdajích opatrnější

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více