Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Šéf Interpublicu tvrdí, že výsledky nejsou špatné. Tržby skupiny klesly o třináct procent

Jakub Křešnička30. 7. 202030. 7. 2020

Interpublic je třetí nadnárodní komunikační skupinou, která už stihla oznámit své výsledky za druhé čtvrtletí. Minulý týden zveřejnila tržby Publicis Groupe, rovněž jí meziročně klesly o 13 procent. Na začátku tohoto týdne informovala o výsledcích i skupina Omnicom. Ta nahlásila meziroční propad o 23 procent.

Tržby skupiny Interpublic, pod níž spadají agentury jako McCann, Weber Shandwick či Acxiom, dosáhly za letošní druhý kvartál 1,9 miliardy dolarů, což je meziročně o 12,8 procenta méně. Organické tržby, které jsou očištěné o vliv kurzových změn či akvizic, klesly meziročně o 9,9 procenta. Na nejdůležitějším trhu skupiny, jímž jsou s 66procentním podílem na obratu Spojené státy americké, činil pokles organických tržeb osm procent, byznys za hranicemi USA klesal o 13,1 procenta.

„Jak se očekávalo, na našich výsledcích se projevila zdraví ohrožující krize i s ní spojené ekonomické dopady,“ uvedl CEO a předseda představenstva Interpublic Michael Roth s odkazem na koronavirovou pandemii, která dění v USA ovlivňuje od března. „Na druhou stranu se ale ukázalo, jak rychle se naše společnosti i naši lidé dokázali těmto nejistým časům přizpůsobit a je to vidět na našich výsledcích, které opět předstihly vývoj celého sektoru,“ dodal.

Interpublic zavedl několik úsporných opatření, k nimž se mimo jiné počítá globální snížení využívaných kancelářských ploch o zhruba 46,5 tisíce metrů čtverečních a náklady na kanceláře i díky tomu poklesly zhruba o procento z podílu na tržbách. Skupina také snížila počet zaměstnanců o jedno procento a o 5,4 procenta mzdy.

„Dobrou zprávou je, že druhý kvartál nedopadl až tak špatně, jak jsme se obávali,“ dodal také Roth a v podstatě tak zopakoval slova šéfa Publicis Groupe Arthura Sadouna pro The Wall Street Journal.

Čtěte také:
Lesensky.cz se po úspěšné jarní kampani bude starat o media relations dm drogerie

Publicis Groupe byla první z reklamních gigantů, kteří se zatím se svými výsledky za druhé čtvrtletí pochlubili. Tržby dosáhly téměř 2,3 miliardy eur, také ale vykázaly organický propad o 13 procent. Poklesy pak vykázaly všechny regiony – nejhorší byla situace též pro region Blízkého Východu a Afriky, který stejně jako Evropa klesal o 23,5 procenta.

Své výsledky pak prezentovala i globální agenturní síť Omnicom. Zatímco za loňské druhé čtvrtletí dosáhla tržeb převyšujících 3,7 miliardy dolarů a zisku více než 370 milionů dolarů, během letošního druhého kvartálu byly tržby o 24,7 procenta nižší na úrovni 2,8 miliard dolarů (pokles organických tržeb byl lehce nižší, o 23 procent) a skupina se propadla do ztráty 24,2 milionu dolarů. I v jejím případě se na výsledcích výrazně podepsaly dopady koronavirové pandemie. „Šlo o bezprecedentní poklesy napříč všemi obory, jimž se věnujeme. Jedinou výjimkou bylo zdravotnictví,“ uvedl k výsledkům Philip Angelastro, výkonný viceprezident a finanční ředitel skupiny

×

Iain Wetherall je novým finančním ředitelem Kiwi.com

Starší článek

Ceny Fénix za nejlepší počiny v obsahovém marketingu jsou rozdány

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více