Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Pololetní obrat české e-commerce se zvýšil o třetinu. Vede elektronika

Redakce MAM15. 7. 202015. 7. 2020

Obrat české e-commerce se v letošním prvním pololetí meziročně zvýšil o 31 % na 83 miliard korun. Vyplývá to ze statistik poskytovatele e-shopových řešení Shoptet, poměrově přepočtených dle jeho vlastního podílu na trhu.

Podle odhadů společnosti dosáhl český trh e-commerce za letošní první pololetí o téměř třetinu (31 %) vyššího obratu než za stejné období loni. Celkem tak činil zhruba 83 miliard korun. „Ve statistikách vycházíme z našeho zhruba polovičního podílu na trhu co do počtu e-shopů. Ten držíme díky přibližně 21 a půl tisícům e-shopů na naší platformě, které v letošním roce dosáhnou obratu zhruba 28 miliard korun. V první polovině roku jsme u nás registrovali pět tisíc nových internetových obchodů, což je dvojnásobek oproti stejnému období loni,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

ŠTĚTE TAKÉ
Uživatele v červnu zajímalo zdraví. Rostla návštěvnost bulvárních magazínů

První místo si drží elektronika

Největší podíl na celkovém obratu e-commerce si v prvním letošním půlroce tradičně drží elektronika, a to s 32 %. Po ní následují potřeby pro dům a zahradu (18 %) a oblečení spolu s dalším módním zbožím (13 %). Pětici nejsilnějších kategorií uzavírá auto-moto zboží (7 %) a sportovní vybavení (6 %). „Pokud bychom se však podívali na nejrychleji rostoucí kategorie, první příčka patří jídlu a pití s meziročním nárůstem sto dvacet procent. Za tím stojí především protiepidemická opatření, kvůli kterým Češi jídlo více nakupovali online. Týká se to i drogerie, jejíž meziroční obrat stoupl v prvním pololetí o šedesát procent,“ vysvětluje Miroslav Uďan.

Nárůst prodejů dezinfekce i šicích strojů

Ještě výraznější meziroční nárůsty obratů se týkají některých specifických podkategorií zboží, za kterými opět stojí koronavirová pandemie. Například u prodejů dezinfekce překonal letošní pololetní obrat o 3200 % ten loňský. U rukavic a ochranných pomůcek zase nárůst činil 2400 %. Výrazně více se oproti loňsku prodávaly také šicí stroje (nárůst 1900 %) nebo domácí pekárny (nárůst 800 %). „A přímo antibakteriální gely, po kterých byla během pandemie extrémní poptávka, zaznamenaly za první půlrok meziroční nárůst obratu o sedm set procent,“ dodává Miroslav Uďan.

Průměrný nákup o 241 korun dražší

Letošní průměrná objednávka přesáhla podle dat Shoptetu za první pololetí loňskou objednávku ze stejného období o 241 korun. Konkrétně dosahovala výše 2117 korun oproti loňským 1876 korunám. Mezi platebními metodami překonaly platby kartou s podílem 32 % stále oblíbenou dobírku (31 %). Necelou čtvrtinu plateb (24 %) tvořily bankovní převody, zbylých 13 % potom hotovost včetně odložených plateb. Více než polovina objednávek (53 %) přišla v prvním pololetí z mobilních zařízení.

×

Investice státu do komunikace výrazně klesly. Havlíček chce podpořit poptávku

Starší článek

Čtvrtina malých podniků ve světě kvůli krizi zavřela, vyplývá z dat Facebooku

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více