Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Amazon vstoupil do světa autonomních vozidel. Za 30 miliard koupil Zoox

Vojtěch Lhota1. 7. 20201. 7. 2020

Startup Zoox, který pracuje na vývoji autonomních vozidel, se stal majetkem Amazonu. Obchodní gigant miliardáře Jeffa Bezose chce dle informací serveru Financial Times novou akvizicí konkurovat společnosti Waymo skupiny Alphabet.

Zoox zaměstnává přes tisíc lidí. A i po zastřešení Amazonem by měl nadále pokračovat ve své činnosti a fungovat samostatně, ve vedení má zůstat ředitelka Aicha Evans i spoluzakladatel Jesse Levinson. Startup se zařadí po bok firem Rivian a Aurora vyrábějící elektrická nákladní vozidla, které Amazon získal již v minulosti.

ČTĚTE TAKÉ
Zaměstnanci Amazonu se bouří. V Německu stávkují kvůli nakaženým kolegům

Během šesti let existence Zoox představil prototyp vozidla pro převoz cestujících ve městech. Další velký krok měl přijít letos: spuštění testovacího provozu sdílené dopravy však překazila pandemie.

Detaily transakce žádná ze zúčastněných stran nezveřejnila, nicméně americká média nejčastěji spekulují o částce kolem 1,2 miliardy dolarů (téměř 30 miliard korun). Před dvěma lety byl přitom Zoox oceňován na 3,2 miliardy dolarů.

Mezi původní investory společnosti, kteří si část z peněz zaplacených Amazonem rozdělí, jsou například společnosti Lux Capital, DFJ či spoluzakladatel firmy Atlassian Michael Cannon-Brookes.

Lídrem v oboru samořídících vozidel je společnost Waymo od Alphabetu (vlastníka Googlu – pozn. red.). A právě jí chce Amazon s pomocí Zooxu konkurovat.

Zavřít reklamu

Dvacet procent, která stojí za to. Regál jako nejefektivnější POP médium

Starší článek

Avast zastavuje reklamu na Facebooku. Přidává se ke stovkám dalších firem

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.