Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Akce

Restart festivalů a eventů. Na podzim se hromadí řada odložených akcí

Aleš Hudský25. 6. 202026. 6. 2020

Zákaz shromažďování přerušil 13. března veškerý kulturní a sportovní život. Ten se nyní jen velmi pozvolna začíná obnovovat. Jak na vývoj situace reagují velké filmové a hudební festivaly?

Léto je obdobím open air festivalů, každým rokem se jich v republice koná přes sto. Ty velké, jejichž program je postaven na slavných zahraničních jménech a finančně je podporován řadou velkých partnerů, musely své konání zrušit a v nejlepším případě nasmlouvané interprety přesunout na rok 2021. Takhle to vyřešil zdejší největší event Colours of Ostrava, jehož ředitelka Zlata Holušová před měsícem říkala: „Můj první festival v roce 1989 mi stát zakázal. Letos jsem se nemohla dočkat, až mi ho zakáže znovu. Byla to jediná možnost, jak nezkrachovat.“

Když nejde pořádat festival, uvedeme Nefestival 

Vzhledem k pozitivnímu vývoji pandemie stát nedávno povolil pořádání akcí do tisíce návštěvníků – a festival Colours reagoval bleskově: rozhodl se ve svém původním červencovém termínu uspořádat na tradičním místě pod vysokou pecí v Dolních Vítkovicích „Nefestival“ zahrnující koncerty, divadla, diskuze a setkání naživo. Ovšem jejich počet bude jen zlomkem původního programu. Vystoupení bude každý den jen několik a počet vstupenek bude striktně limitován číslem 1000. Čtvrtý festivalový den je věnován napůl divadlu a napůl stále oblíbenější diskuzní části Melting Pot. To se pro letošek zúží do debaty pěti expertů (ekonom Sedláček, chirurg, filozofka, neurolog a farářka). Na plakátech zůstávají všichni mnohaletí partneři v čele s generální Českou spořitelnou.

PSALI JSME
Na soutěži Shop! Awards zvítězila česká agentura Wellen. Za prezentaci Nike

Podobně veliký Rock for People se rozhodl rozprostřít část svého programu do pěti českých měst a všechny kapely pak představit na závěrečném koncertu v domácím Hradci Králové. Pod názvem Live Jukebox Tour se konala v minulém týdnu, partnery byly Komerční banka a Mall.cz. Koncept zněl takto: Vezmete karavan, dáte mu vzhled jukeboxu z 50. let a dovnitř nacpete kapelu. To naprosto přesně vystihuje Live Jukebox. Všechny koncerty přenášela partnerská Mall.tv.

Situace naopak zásadním způsobem nemusela uškodit menším festivalům. Například Valašský špalíček, který ve čtvrtek začal a potrvá až do soboty, z plakátů vyškrtl jen několik zahraničních jmen a jinak zachoval původně připravený program. „Státem povolená tisícovka diváků, to je náš obvyklý limit“, tvrdí pořadatel Ondřej Smolka. Festival stojí na podpoře z veřejných zdrojů Zlínského kraje, přijít by měla i od tradičních lokálních komerčních partnerů CS Cabot a DEZA.

Tady Vary. Ve vašem kině

Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech sází posledních 26 let na masivní podporu mladých fanoušků, kteří město a jeho sály zaplní do posledních míst. To by letos nešlo a organizátoři vedení Jiřím Bartoškou celý 55. ročník přesunuli na rok 2021.

Podobně reagovali i producenti filmu Zátopek, který zde měl mít světovou premiéru – také ji posunuli o rok, zvláště když se neuskuteční ani olympiáda v Tokiu, kde měl mít film svou velkou prezentaci. O nejlepší filmy, které měli organizátoři vybrány, však čeští diváci nepřijdou: místo ve Varech bude 16 vybraných filmů uvedeno v 96 kinech Česka v původním termínu festivalu: 3.-11.července. Představení budou kopírovat karlovarské zvyklosti: úvod před filmem, zdravice filmařských hostů, festivalová projekce. Vše on line. A festival děkuje v programu přehlídky i svým hlavním partnerům, kteří s ním zůstávají: ministerstvo kultury, Innogy, Mall.cz, Vodafone, město a Karlovarský kraj.

Zachraň Febiofest, staň se FebioHero!

Těžký osud potkal mezinárodní filmový festival Praha (Febiofest). Jeho pořádání muselo být v březnu odvoláno týden před konáním. Celou jarní realizovanou komunikační kampaň tak musel „zahodit“ a na novou nemá. Vyzývá nyní fanoušky, ať pomůžou na serveru Hithit – příspívat mohou v rozmezí 200 až 50 000 Kč. Festivalový web sugestivně burcuje: „Co kdyby zanikl film? Poslední měsíce ukázaly, že to není sci-fi, komedie se mění v horor a Batman se přestěhoval do Wu-chanu. Současný svět potřebuje více než dříve své hrdiny. Staňte se FebioHero a zachraňte Febiofest“. Konat se má konat koncem září, na tento měsíc se však přesunuly i dva další české jarní festivaly a není jisté, jak přetlak obdobných akcí ustojí diváci, média a partneři.

×

Za bezpečnost! Nový iOS od Applu překopává ochranu soukromí

Starší článek

Kühn se stal novým šéfem rady ČT. Dvořák dostane bonus 1,6 milinu korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více