Propad tisku. Krize srazila prodeje deníků i o desítky procent, nejvíce trpěl Sport

5. 6. 2020 10:06

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Neprodávanějším českým deníkem zůstal Blesk, přestože oproti stejnému období loni jeho čísla klesly o celou čtvrtinu. Koronavirová krize nejvíce zasáhla čísla Sportu, vyplývá z dubnových dat zveřejněných Kanceláří ověřování nákladu tisku ABC ČR.

Pandemie v měřeném období prakticky zastavila veškeré sportovní zápolení, a tak prudce spadly prodeje deníku Sport – na 16 385. Ve srovnání s dubnem 2019 to byl pokles téměř o 50 %, oproti březnu 2020 pak o 25 %.

Krizi naopak nejlépe čelily Deník, Právo a Aha. Ty udržely mínusová čísla meziměsíčních změn do tří procent.

Duben 2020Březen 2020Meziměsíční změnaDuben 2019Meziroční změna
Blesk141 789 152 759 -7,2% 188 939 -25,0%
MF Dnes93 955 100 954 -6,9% 111 572 -18,7%
Deník88 817 91 486 -2,9% 103 063 -15,8%
Právo58 138 59 853 -2,9% 66 581 -12,7%
Aha!35 151 36 035 -2,4% 43 508 -19,2%
Lidové noviny25 827 29 450-12,3% 33 011 -21,8%
Hospodářské noviny25 929 28 386 -8,7% 32 757 -20,8%
Sport16 38522 135 -25,6% 31 525 -48,0%

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Vojtěch Lhota

Další zajímavé čtení