Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pxhere.com
Média

PŘEHLEDNĚ: Každý třetí volí Facebook. Kde se Češi informují o koronaviru?

Redakce MAM12. 5. 202013. 5. 2020

Sociální sítě jsou třetím nejčastějším zdrojem informací o koronaviru, vyplynulo z aktuálního průzkumu agentury Native PR. Sleduje je 39 % Čechů. Vede mezi nimi Facebook, který je pro 15 % dotázaných dokonce klíčovým informačním zdrojem.

Dění kolem koronaviru je středem společenské diskuse už řadu týdnů. Češi se o něm přitom dozvídají nejen ze zpravodajských médií, ale z velké části i ze sociálních sítích. Tou nejrozšířenější je Facebook – v České republice má přibližně 5,8 milionu účtů.

„Ve sledování zpráv vede jednoznačně televize a online servery. Je to dáno omezením pohybu obyvatelstva, kdy čas strávený doma Češi vyplňují právě sledováním zpráv a internetu. Zároveň si nemožnost osobního setkávání kompenzují zvýšenou aktivitou na sociálních sítích, kde nejen získávají informace, ale jsou i sami aktivnější,“ uvádí Lucie Pech, manažerka agentury Native PR, která aktuální průzkum realizovala.

Facebook v době koronakrize ožil

Informace na Facebooku vyhledávají dvakrát častěji ženy než muži. „Ženy jsou na sociálních sítích obecně aktivnější. Jsou zkrátka komunikativnější, mají větší potřebu vzájemného kontaktu a v neposlední řadě si zde vyměňují zkušenosti třeba ohledně péče o děti,“ vysvětluje Lucie Pech. Zprávy na Facebooku sleduje také více mladší generace, nejvíce uživatelů tvoří věková skupina mezi 25 a 34 lety (27 %).

Češi podle průzkumu na Facebooku také sami zvýšili svou aktivitu, aktivnějších je 14 % respondentů. Nejčastěji vstoupili do skupiny, která se zabývala pomocí ohroženým skupinám, podnikatelům nebo spotřebitelům. Učinila tak polovina aktivnějších uživatelů.

Facebook dobrovolničí

„Asi nejznámější dobrovolnickou iniciativou v době koronakrize je skupina Česko šije roušky, která má k dnešnímu dni na 43 tisíc členů. Najít můžeme ale i skupiny pro prodej potravin, na pomoc restauracím, seniorům či hlídání dětí. Již dříve se Facebook ukázal jako mocný nástroj pro dobročinné sbírky, ty ale bývají poměrně konkrétní. Současná situace tak potvrdila, že Facebook má do budoucna velký potenciál jako platforma pro širší občanské iniciativy,“ upřesňuje Pech. Jeho přínos ocenili Češi průměrnou známkou 2,6. Na prvním místě se umístila televize s hodnocením 2,3. Druhé místo sdílí internetové servery s rozhlasem se shodnou známkou 2,4.

Zavřít reklamu

Košík.cz pokryl celé Česko. Spustil nový sklad v Jirnech

Starší článek

Sokol postaví kampaně na mladých sportovcích. Představil své ambasadory

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.