Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Pandemie spustila trend sdílení zaměstnanců, říká šéf marketingu Startupjobs

Externí autor11. 5. 202011. 5. 2020

Personální portály prožívají těžké časy. Zaměstnavatelé hromadně pozastavují inzerci, část firem dočasně ruší nábor, část propouští. Ze značně klesajícího počtu volných míst vyplývá i krize mezi zaměstnanci, kteří často marně hledají práci, řekl na konferenci digitální agentury BlueGhost marketingový ředitel Startupjobs Jakub Zahurský. Aby nemuselo docházet k propouštění, rozmáhá se trend sdílení osob, kdy se firmy, které krize tolik nepoznamenala, dočasně ujmou zaměstnanců z těch více poznamenaných.

Z dat společnosti Startupjobs vyplývá, že firmy před pandemií aktivně vyhledávaly pracovní sílu, zatímco v současnosti se trh práce otáčí a jsou to naopak zaměstnanci, kdo je v náborovém procesu podstatně aktivnější. Trendem u zaměstnanců i zaměstnavatelů je home office, který je v současnosti jedním z nejvyhledávanějších pojmů na portálu Startupjobs zprostředkovávajícím nábor zaměstnanců. K výrazné změně došlo také u sdílení. „Dříve nepříliš využívaná možnost sharingu zaměstnanců se během koronavirové krize stala velmi oblíbenou,“ říká Zahurský. „Na rozdíl od spousty firem, které omezují provoz, e-shopy výrazně rostou, protože lidem kvůli vládním opatřením nezbývá než zboží objednávat on-line,“ dodává.

Krize mění návštěvnost internetu. V dubnu nejvíce rostl zájem o nabídky práce

Z krize těží velcí hráči

Podle Jendy Perla, marketingového manažere DataWeps, se podoba internetového podnikání z dlouhodobého měřítka výrazně promění, protože ze situace budou díky stabilnímu zázemí i konsolidaci dlouhodobě těžit především velcí hráči jako Alza, Mall či Heureka. „V Česku existuje 46 tisíc e-shopů, nejvíce na obyvatele v Evropě, ale už nyní deset největších ovládá více než polovinu trhu,“ říká Perla. Tento nepoměr se podle něj bude ještě zvětšovat.

Obrat e-shopů během dubna výrazně narůstal a díky zavřeným kamenným obchodům se přiblížil úrovni lednových povánočních výprodejů, v oblasti elektroniky je pak dokonce překonal. Největší nárůst zaznamenaly především potraviny, lékárenské výrobky, káva, šicí stroje, dávkovače mýdla, pekárny chleba či vitamíny a doplňky stravy. Naopak propady se očekávají u luxusních doplňků, hodinek, oblečení či plavek. Vychází to z dat, které má společnost DataWeps k dispozici. Zajímavým předpokladem podle Perly je očekávaný baby boom, který by mohl přijít v souvislosti s karanténou na přelomu let 2020 a 2021.

Firmy pomáhají

Šéf marketingu agentury Blueberry Karel Pařízek představil několik významných grantů od velkých společností jako Google, Facebook či Mailchimp, ale i od českého Seznamu. Tyto dotace ve výši od 100 milionů až po 8,5 miliardy korun jsou zpravidla poskytovány formou neplaceného reklamního prostoru a mají pomoci zejména malým a středním podnikům překlenout nelehké časy v době pandemie.

Google nabízí účast na solidárním projektu, do nějž investoval 340 milionů dolarů, přímo ve své administraci, je však třeba splnit poměrně přísné podmínky jako např. útratu v Google účtu v alespoň deseti z posledních dvanácti měsíců. Mailchimp je třeba kontaktovat a podmínky čerpání části z injekce 100 milionů dolarů si domluvit individuálně. Facebook kromě reklamních ploch nabízí dokonce i finanční příspěvky, a to až ve výši 100 milionů dolarů, dotace se však vztahuje jen na podniky s 2 – 50 zaměstnanci a je třeba prokázat, že na podnikání měla krize značný vliv. U Seznamu lze na část ze stomilionového grantu dosáhnout vyplněním formuláře na webu nazvaném Nenecháme vás v tom, jenž český gigant vytvořil právě pro tyto účely.

Zavřít reklamu

Prezidium Asociace komunikačních agentur rozšířili Fury a Červinka

Starší článek

„Se zákazníkem musíme spolupracovat jako partneři.“ Říhová míří do vedení DB Schenker

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202222. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.